Κατ’ αρχάς, κάνοντας πράξη τις δεσμεύσεις του από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν είχε επισκεφθεί την περιοχή για να επιθεωρήσει τις ζημιές από τον κυκλώνα «Ζορμπά», σημείωσε ότι είναι ήδη διαθέσιμες οι ακόλουθες χρηματοδοτήσεις:
- 2.500.000 ευρώ για τα λιμενικά έργα στα πέντε λιμάνια του Δήμου που επλήγησαν. Οι αντίστοιχες μελέτες ξεκινούν άμεσα.
- 700.000 ευρώ περίπου για αποκαταστάσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής.
- 150.000 ευρώ στο Δήμο για άμεσες αποκαταστάσεις σε παράκτιες υποδομές των λιμανιών.
«Αναλάβαμε μια δέσμευση, εδώ στο Δημαρχείο της Πύλου, όταν πριν από μερικούς μήνες επισκεφθήκαμε την περιοχή με κλιμάκιο μηχανικών και υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου και διαπιστώσαμε, ιδίοις όμμασι, το μέγεθος και την έκταση των ζημιών που άφησε πίσω της η θεομηνία, τόσο στις λιμενικές υποδομές της Πυλίας, όσο και στο οδικό και το υδραυλικό δίκτυο της περιοχής», τόνισε σε συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα στο Δημαρχιακό κατάστημα, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.
«Είχαμε πει ότι, σε συνεχή και συστηματική συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, θα προωθήσουμε μεθοδικά όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες, ώστε να διασφαλίσουμε τις πιστώσεις εκείνες που θα μας επιτρέψουν να κάνουμε τις αναγκαίες παρεμβάσεις για να αποκαταστήσουμε, αν όχι το σύνολο, την πλειοψηφία των υποδομών που επλήγησαν. Σήμερα αυτό γίνεται πράξη», υπογράμμισε ο Γιώργος Δέδες.
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ-ΜΕΘΩΝΗ
Αναφερόμενος στο πολυαναμενόμενο, κρίσιμο αναπτυξιακό έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, ο Γιώργος Δέδες υπενθύμισε ότι από το Φθινόπωρο της προηγούμενης χρονιάς, τόσο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο ίδιος, είχαν ανακοινώσει ότι θα έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες, ώστε ο δρόμος να δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019.
«Σήμερα μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό θα τηρηθεί και τον Μάρτιο θα έχουμε τη δημοπράτηση ολόκληρου του οδικού άξονα, από την Καλαμάτα έως τη Μεθώνη, έργο προϋπολογισμού περίπου 200 εκ. ευρώ, με 180 εκ. ευρώ περίπου κατασκευαστικό κόστος και 20 εκ. ευρώ περίπου κόστος απαλλοτριώσεων», επισήμανε ο Γιώργος Δέδες.
Η διαδικασία της δημοπράτησης θα γίνει με δημόσιο, διεθνή διαγωνισμό ενώ, όσον αφορά στο μοντέλο χρηματοδότησης του οδικού άξονα, ανέφερε πως θα γίνει με τη μορφή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αφού, όπως τόνισε, στόχος σε τέτοια μείζονος σημασίας έργα είναι να προσελκύονται και ιδιωτικά, εγχώρια ή ξένα, επενδυτικά κεφάλαια.
Ο δρόμος, τόνισε ο Γιώργος Δέδες, θα είναι δημόσιος και δεν θα έχει διόδια.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε επίσης στο δρόμο Σουληνάρι - Κορυφάσιο, ένα πολύπαθο έργο που έχει δοθεί πλέον στην κυκλοφορία. Είναι, όπως είπε, ένας δρόμος λειτουργικός και σύγχρονος, ο οποίος όμως χρειάζεται ορισμένες επιπλέον παρεμβάσεις. «Είμαστε σε συνεργασία με το Δήμο, ώστε, με βάση τις υποδείξεις των τοπικών φορέων για τα προβλήματα που διαπιστώνουν, μέχρι το τέλος του έτους να έχει δημοπρατηθεί και το υπολειπόμενο κομμάτι των παρεμβάσεων για να ολοκληρωθεί πλήρως η παρέμβαση στον άξονα Σουληνάρι - Κορυφάσιο», κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Πύλου-Νέστορος, Δημήτρης Καφαντάρης, ευχαρίστησε τον Γιώργο Δέδε για τη στενή και αποτελεσματική συνεργασία που είχαν τα τελευταία χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι για μια ακόμη φορά ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών βρέθηκε κοντά στην Πύλο και ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα και τις ανάγκες της. Παρόντες στη συνέντευξη τύπου και στη σύσκεψη που προηγήθηκε αυτής, ήταν επίσης Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Πύλου – Νέστορος, καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής, οι οποίοι συνομίλησαν με τον Γιώργο Δέδε για ένα ευρύ πλέγμα θεμάτων που απασχολούν τους κατοίκους της Πυλίας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ