Μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση διοργάνωσε ο Δήμος Ναυπλιέων για την Ημέρα της Γυναίκας, την Παρασκευή 8 Μαρτίου, στην αίθουσα του Βουλευτικού στο Ναύπλιο.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν να αναδειχθούν οι κατακτήσεις σπουδαίων γυναικών αλλά και να τονιστεί η σημασία του ρόλου της κάθε γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία, ενός ρόλου οικουμενικού και σύνθετου.
Τιμώμενο πρόσωπο της εκδήλωσης ήταν η κυρία Ιωάννα Παπαντωνίου. Ο Δήμαρχος Ναυπλιέων εξήρε τον σπουδαίο ρόλο της κυρίας Παπαντωνίου για την διάσωση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. "Είναι η γυναίκα που έβαλε τη σφραγίδα της στην πολιτιστική πορεία της νεότερης Ελλάδας" τόνισε ο κος Κωστούρος
Η Ιωάννα Παπαντωνίου, σκηνογράφος-ενδυματολόγος ήταν παρούσα σε πλήθος πολιτιστικά δρώμενα καθώς συνεργάστηκε με τους πιο σπουδαίους δημιουργούς. Έχει φιλοτεχνήσει σκηνικά και κοστούμια για σημαντικά έργα του ελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου.
Είναι επίσης και το ζωντανό παράδειγμα πως όταν θέλεις κάτι πολύ, ποτέ δεν είναι αργά. Η αστική καταγωγής της, ενδεχομένως και το φύλο, ήταν η αιτία που καθυστέρησε τις σπουδές της σ αυτό που ανέκαθεν, από μικρό παιδί αγαπούσε: στη σκηνογραφία και την ενδυματολογία.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν να αναδειχθούν οι κατακτήσεις σπουδαίων γυναικών αλλά και να τονιστεί η σημασία του ρόλου της κάθε γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία, ενός ρόλου οικουμενικού και σύνθετου.
Τιμώμενο πρόσωπο της εκδήλωσης ήταν η κυρία Ιωάννα Παπαντωνίου. Ο Δήμαρχος Ναυπλιέων εξήρε τον σπουδαίο ρόλο της κυρίας Παπαντωνίου για την διάσωση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. "Είναι η γυναίκα που έβαλε τη σφραγίδα της στην πολιτιστική πορεία της νεότερης Ελλάδας" τόνισε ο κος Κωστούρος
Η Ιωάννα Παπαντωνίου, σκηνογράφος-ενδυματολόγος ήταν παρούσα σε πλήθος πολιτιστικά δρώμενα καθώς συνεργάστηκε με τους πιο σπουδαίους δημιουργούς. Έχει φιλοτεχνήσει σκηνικά και κοστούμια για σημαντικά έργα του ελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου.
Είναι επίσης και το ζωντανό παράδειγμα πως όταν θέλεις κάτι πολύ, ποτέ δεν είναι αργά. Η αστική καταγωγής της, ενδεχομένως και το φύλο, ήταν η αιτία που καθυστέρησε τις σπουδές της σ αυτό που ανέκαθεν, από μικρό παιδί αγαπούσε: στη σκηνογραφία και την ενδυματολογία.
«Όταν πήγα στο θέατρο ήμουνα η πρώτη γυναίκα που έκανε εντατικά σκηνογραφία και όλοι ήταν εναντίον μου. Και όμως σιγά –σιγά τους κέρδισα γιατί ήξερα να κάνω τη δουλειά μου καλά. Άρα για μένα δεν υπήρχε «είμαι γυναίκα» και με βλέπουν διαφορετικά. Για μένα είναι άνθρωποι που ξέρουν τη δουλειά τους καλά και τους σέβονται οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζονται και άνθρωποι που δεν ξέρουν τη δουλειά τους.»
Ο Αλέξης Σολομός ήταν εκείνος που πρώτος διείδε και εκτίμησε το ταλέντο της. Μέσω του Σολομού, η Ιωάννα Παπαντωνίου έσπασε μια παράδοση 40 ετών αφού ήταν η πρώτη γυναίκα που εργάστηκε ως ενδυματολόγος στο Εθνικό Θέατρο στο Ορέστη (Επίδαυρος – 1971) Σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία στο Wimbledon School of Art στο Λονδίνο.
Ως σκηνογράφος – ενδυματολόγος, δούλεψε με το Θέατρο Τέχνης (εκτιμά απεριόριστα τον Κάρολο Κουν) και με το θίασο Αλέξη Μινωτή – Κατίνας Παξινού, όπως επίσης και με Κρατικά Θέατρα (Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος) και με θιάσους του ελεύθερου θεάτρου.
Όνειρο και στη συνέχεια έργο ζωής ήταν το «Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα Βασίλειος Παπαντωνίου»,το οποίο δημιούργησε στο Ναύπλιο, τιμώντας τη μνήμη του πατέρα της. Το Μουσείο άνοιξε τις πύλες του το 1974 και έχει αναπτύξει αξιόλογη δραστηριότητα χάρη στην Ιωάννα Παπαντωνίου που δούλεψε με αγάπη και πάθος πάνω στο δημιούργημά της.
Το 1981 τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Μουσείου της Χρονιάς. Την ίδια χρονιά η Ιωάννα Παπαντωνίου βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την προσφορά της στην επιστήμη και το θέατρο.
Ο Αλέξης Σολομός ήταν εκείνος που πρώτος διείδε και εκτίμησε το ταλέντο της. Μέσω του Σολομού, η Ιωάννα Παπαντωνίου έσπασε μια παράδοση 40 ετών αφού ήταν η πρώτη γυναίκα που εργάστηκε ως ενδυματολόγος στο Εθνικό Θέατρο στο Ορέστη (Επίδαυρος – 1971) Σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία στο Wimbledon School of Art στο Λονδίνο.
Ως σκηνογράφος – ενδυματολόγος, δούλεψε με το Θέατρο Τέχνης (εκτιμά απεριόριστα τον Κάρολο Κουν) και με το θίασο Αλέξη Μινωτή – Κατίνας Παξινού, όπως επίσης και με Κρατικά Θέατρα (Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος) και με θιάσους του ελεύθερου θεάτρου.
Όνειρο και στη συνέχεια έργο ζωής ήταν το «Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα Βασίλειος Παπαντωνίου»,το οποίο δημιούργησε στο Ναύπλιο, τιμώντας τη μνήμη του πατέρα της. Το Μουσείο άνοιξε τις πύλες του το 1974 και έχει αναπτύξει αξιόλογη δραστηριότητα χάρη στην Ιωάννα Παπαντωνίου που δούλεψε με αγάπη και πάθος πάνω στο δημιούργημά της.
Το 1981 τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Μουσείου της Χρονιάς. Την ίδια χρονιά η Ιωάννα Παπαντωνίου βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την προσφορά της στην επιστήμη και το θέατρο.