Σχετικά με την σύσταση των οργανικών θέσεων για τους επικείμενους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Αργολίδας αποδέχεται τους προβληματισμούς και στηρίζει τα αιτήματα των αναπληρωτών συναδέλφων όπως διατυπώνονται στην συνημμένη επιστολή.
Το σωματείο μας θεωρεί ότι για τον υπολογισμό και τη σύσταση των οργανικών θέσεων - σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως αυτόν της Ειδικής Αγωγής - το ΥΠΕΘ οφείλει να λάβει υπόψη του όλες τις παραμέτρους και οπωσδήποτε να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των Τμημάτων Ένταξης, που άλλωστε αποτελούν μια από τις πλέον βασικές δομές της Ειδ. Αγωγής.
Επιπρόσθετα, από τη στιγμή που τα λειτουργικά κενά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης, η δίκαιη και πρακτική λύση είναι η μετατροπή όλων των λειτουργικών κενών σε οργανικά.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Αργολίδας
Δείτε αναλυτικά παρακάτω την συνημμένη επιστολή
ΠΡΟΣ ΕΛΜΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Αγαπητοί συνάδελφοι
Ως γνωστόν η φετινή χρονιά είναι πιθανό να αποτελέσει χρονιά διορισμών μετά από πάνω από μια δεκαετία στη γενική αγωγή και για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή. Ενώ ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά για το αν όντως οι εξαγγελίες για 4500 διορισμούς στην Ειδική αγωγή από τη νέα σχολική χρονιά θα εκπληρωθούν υπάρχουν ζητήματα που παραμένουν άλυτος γρίφος για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά τα κριτήρια διορισμού παρόλες τις αντιδράσεις έχουν πλήρως προσδιοριστεί περνώντας και από τη σκόπελο της δημόσιας διαβούλευσης. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και για τη σύσταση οργανικών θέσεων όσον αφορά την ειδική αγωγή καθώς εως τώρα υπάρχουν ελάχιστες εως καθόλου σε δομές ΣΜΑΕ αλλά και τμημάτων ένταξης.
Το θέμα της σύστασης των οργανικών θέσεων για τους επικείμενους διορισμούς στην ειδική αγωγή είναι ιδιαίτερα κρίσιμο παρότι συστηματικά αποσιωπείται η σημασία του από διάφορους φορείς με πρώτο το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Κι αυτό διότι ο τρόπος καθορισμού των οργανικών θέσεων όχι μόνο επιδρά στο που θα τοποθετηθούν οι δυνητικά επιτυχόντες συνάδελφοι αλλά μπορεί να αποτελέσει αυτό καθέ αυτό κριτήριο διορισμού. Αυτό μπορεί να συμβεί διότι το υπουργείο δεν έχει ξεκαθαρίσει τον τρόπο που θα κατανεμηθούν οι θέσεις διορισμού και υπάρχει ακόμα και το ενδεχόμενο ο αριθμός να προκύψει ακριβώς από τις συσταθείσες οργανικές θέσεις για κάθε κλάδο και ειδικότητα.
Η αγωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας για το καίριο θέμα των οργανικών κενών είναι τόσο μεγάλη που για το θέμα των μεταθέσεων ασχολήθηκαν περισσότερο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, καθώς θεωρήθηκε η διαδικασία της επίδοσης των οργανικών κενών μεταθέσεων ως προάγγελος των προς σύσταση οργανικών κενών για διορισμό.
Τα κενά των μεταθέσεων στην ειδική αγωγή βασίστηκαν κυρίως στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δομών ΣΜΕΑΕ το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως μια αντικειμενική διαδικασία. Τι γίνεται όμως με τα τμήματα ένταξης στη δευτεροβάθμια στα οποία δε δόθηκε και όπως διαμηνύθηκε από το υπουργείο δε θα δοθεί κανένα οργανικό κενό; Τι γίνεται με τα ΕΕΕΕΚ τα οποία λόγω της ιδιαίτερης εκπαιδευτικής τους ταυτότητας έχουν πιο ευέλικτο ωρολόγιο πρόγραμμα (πολλές διδακτικές ώρες δίνονται στους συναδέλφους ως εργαστηριακές με απόφαση των διευθυντών των σχολείων, κατάτμηση τμημάτων αναλόγως εκπαιδευτικών αναγκών και απόφαση τοι οικείου περιφερειακού, πρακτική άσκηση και μαθητεία με απόφαση συλλόγου διδασκόντων κλπ.); Ήδη υπάρχουν φωνές ανά την Ελλάδα που καταδεικνύουν την προσκόλληση σε διδακτικές ώρες α ανάθεσης στα ΕΕΕΕΚ χωρίς να περιλαμβάνωνται διδακτικές ώρες εργαστηρίων, πρακτικής άσκησης και μαθητείας, με αποτέλεσμα την απόδοση λιγότερων οργανικών κενών για μεταθέσεις. Είναι πιθανό να βρεθούμε στην κωμικοτραγική κατάσταση τα προς πλήρωση οργανικά κενά των ΕΕΕΕΚ να μην είναι ούτε τα μισά σε σχέση με τα λειτουργικά κενά που καλύπτονται για πανω από δέκα χρόνια από αναπληρωτές αν δεν προσεχτεί ιδιαίτερα αυτή η διαδικασία.
Δυστυχώς ένα τόσο σοβαρό ζήτημα έχει εντελώς αφεθεί μετέωρο γεννώντας ανασφάλεια που πλήττει βάναυσα την αξιοπιστία και αξιοκρατία που όλοι επιθυμούμε στους επικείμενους διορισμούς. Είναι δε πολύ επίφοβο η σύσταση οργανικών θέσεων να γίνει μια υποκειμενική διαδικασία που θα άπτεται στην κρίση των εκάστοτε σχολικών, δευτεροβάθμιων, περιφερειακών διευθύνσεων ακόμα και του υπουργείου με άμεσο κίνδυνο οι οργανικές θέσεις να γίνουν βορά συμφερόντων και πελατειακών σχέσεων.
Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε από τα κατά τόπους συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ αλλά και πανελλαδικά από την ΟΛΜΕ να προωθήσει εντατικά και συστηματικά εκτός των όποιων άλλων τα κάτωθι ζητήματα στους αρμόδιους φορείς και υπεύθυνους.
Α) Σύσταση οργανικών κενών στα τμήματα ένταξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως ακριβώς συνέβη και στην πρωτοβάθμια. Δεν νοείται ειδική αγωγή χωρίς στελέχωση όλων των δομών και βαθμίδων της. Απαξίωση και υποστελέχωση οποιασδήποτες δομής ειδικής αγωγής μακροπρόθεσμα πιστεύουμε θα συμπαρασύρει στο σύνολο και θα αποδυναμώσει μακροχρόνια την ειδική αγωγή.
Β) Δίκαιη, αξιοκρατική και αντικειμενική διαδικασία σύστασης οργανικών κενών προς πλήρωση από νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς. Πρακτικά η μόνη αντικειμενική διαδικασία σύστασης οργανικών κενών είναι η μετατροπή όλων των λειτουργικών κενών σε οργανικά. Από τη στιγμή που τα λειτουργικά κενά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης όλα αυτά τα χρόνια γιατί να μη μετατραπούν σε οργανικά ανεξάρτητα από τον τελικό αριθμό διορισμών για κάθε ειδικότητα. Επιβάλλεται να υπάρχει κατά τόπους έλεγχος από τα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα σε κάθε δομή ειδικής αγωγής, έτσι ώστε να μη χαθεί κανένα κενό καμία θέση.
Γ) Πλήρης ενημέρωση και διαφάνεια από τις οικείες διευθύνσεις για τις υπό σύσταση οργανικές θέσεις έτσι ώστε οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί να έχουν ολοκληρωμένη άποψη για τα κενά και τις εν γένει διαδικασίες όχι μόνο στις διευθύνσεις που εργάζονται ως αναπληρωτές αλλά σε όποια διεύθυνση ενδιαφέρονται να δηλώσουν προτίμηση.
Οι επικείμενοι διορισμοί και η ποιότητα της διαδικασίας για να συντελεστούν είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποκατασταθεί εν μέρει ή εν πολλοίς η χαμένη αξιοπιστία της πολιτείας που επιφέρει ένα φαύλο κύκλο αντιδράσεων, εντάσεων και οπισθοδρομήσεων. Εμείς ως εκπαιδευτικοί μπορούμε έμπρακτα να αποδείξουμε ότι μπορούμε πολιτισμένα και αξιοκρατικά να συμβάλλουμε στην άρση της χρόνιας παθογένειας και οι ίδιοι να παλέψουμε για δίκαιους μαζικούς διορισμούς στην πολύπαθη εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι τα συνδικαλιστικά όργανα θα σταθουν αρωγοί στους κόπους και τις προσπάθειες ανθρώπων που όχι μόνο όργωσαν σχολεία από άκρη σε άκρη χωρίς καμία διασφάλιση αλλά ταυτόχρονα συνέχισαν τις σπουδές τους, αποκτώντας τίτλους και αναπτύσσοντας περαιτέρω δεξιότητες.
Με εκτίμηση,
Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Αργολίδας
Το σωματείο μας θεωρεί ότι για τον υπολογισμό και τη σύσταση των οργανικών θέσεων - σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως αυτόν της Ειδικής Αγωγής - το ΥΠΕΘ οφείλει να λάβει υπόψη του όλες τις παραμέτρους και οπωσδήποτε να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των Τμημάτων Ένταξης, που άλλωστε αποτελούν μια από τις πλέον βασικές δομές της Ειδ. Αγωγής.
Επιπρόσθετα, από τη στιγμή που τα λειτουργικά κενά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης, η δίκαιη και πρακτική λύση είναι η μετατροπή όλων των λειτουργικών κενών σε οργανικά.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Αργολίδας
Δείτε αναλυτικά παρακάτω την συνημμένη επιστολή
ΠΡΟΣ ΕΛΜΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Αγαπητοί συνάδελφοι
Ως γνωστόν η φετινή χρονιά είναι πιθανό να αποτελέσει χρονιά διορισμών μετά από πάνω από μια δεκαετία στη γενική αγωγή και για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή. Ενώ ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά για το αν όντως οι εξαγγελίες για 4500 διορισμούς στην Ειδική αγωγή από τη νέα σχολική χρονιά θα εκπληρωθούν υπάρχουν ζητήματα που παραμένουν άλυτος γρίφος για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά τα κριτήρια διορισμού παρόλες τις αντιδράσεις έχουν πλήρως προσδιοριστεί περνώντας και από τη σκόπελο της δημόσιας διαβούλευσης. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και για τη σύσταση οργανικών θέσεων όσον αφορά την ειδική αγωγή καθώς εως τώρα υπάρχουν ελάχιστες εως καθόλου σε δομές ΣΜΑΕ αλλά και τμημάτων ένταξης.
Το θέμα της σύστασης των οργανικών θέσεων για τους επικείμενους διορισμούς στην ειδική αγωγή είναι ιδιαίτερα κρίσιμο παρότι συστηματικά αποσιωπείται η σημασία του από διάφορους φορείς με πρώτο το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Κι αυτό διότι ο τρόπος καθορισμού των οργανικών θέσεων όχι μόνο επιδρά στο που θα τοποθετηθούν οι δυνητικά επιτυχόντες συνάδελφοι αλλά μπορεί να αποτελέσει αυτό καθέ αυτό κριτήριο διορισμού. Αυτό μπορεί να συμβεί διότι το υπουργείο δεν έχει ξεκαθαρίσει τον τρόπο που θα κατανεμηθούν οι θέσεις διορισμού και υπάρχει ακόμα και το ενδεχόμενο ο αριθμός να προκύψει ακριβώς από τις συσταθείσες οργανικές θέσεις για κάθε κλάδο και ειδικότητα.
Η αγωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας για το καίριο θέμα των οργανικών κενών είναι τόσο μεγάλη που για το θέμα των μεταθέσεων ασχολήθηκαν περισσότερο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, καθώς θεωρήθηκε η διαδικασία της επίδοσης των οργανικών κενών μεταθέσεων ως προάγγελος των προς σύσταση οργανικών κενών για διορισμό.
Τα κενά των μεταθέσεων στην ειδική αγωγή βασίστηκαν κυρίως στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δομών ΣΜΕΑΕ το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως μια αντικειμενική διαδικασία. Τι γίνεται όμως με τα τμήματα ένταξης στη δευτεροβάθμια στα οποία δε δόθηκε και όπως διαμηνύθηκε από το υπουργείο δε θα δοθεί κανένα οργανικό κενό; Τι γίνεται με τα ΕΕΕΕΚ τα οποία λόγω της ιδιαίτερης εκπαιδευτικής τους ταυτότητας έχουν πιο ευέλικτο ωρολόγιο πρόγραμμα (πολλές διδακτικές ώρες δίνονται στους συναδέλφους ως εργαστηριακές με απόφαση των διευθυντών των σχολείων, κατάτμηση τμημάτων αναλόγως εκπαιδευτικών αναγκών και απόφαση τοι οικείου περιφερειακού, πρακτική άσκηση και μαθητεία με απόφαση συλλόγου διδασκόντων κλπ.); Ήδη υπάρχουν φωνές ανά την Ελλάδα που καταδεικνύουν την προσκόλληση σε διδακτικές ώρες α ανάθεσης στα ΕΕΕΕΚ χωρίς να περιλαμβάνωνται διδακτικές ώρες εργαστηρίων, πρακτικής άσκησης και μαθητείας, με αποτέλεσμα την απόδοση λιγότερων οργανικών κενών για μεταθέσεις. Είναι πιθανό να βρεθούμε στην κωμικοτραγική κατάσταση τα προς πλήρωση οργανικά κενά των ΕΕΕΕΚ να μην είναι ούτε τα μισά σε σχέση με τα λειτουργικά κενά που καλύπτονται για πανω από δέκα χρόνια από αναπληρωτές αν δεν προσεχτεί ιδιαίτερα αυτή η διαδικασία.
Δυστυχώς ένα τόσο σοβαρό ζήτημα έχει εντελώς αφεθεί μετέωρο γεννώντας ανασφάλεια που πλήττει βάναυσα την αξιοπιστία και αξιοκρατία που όλοι επιθυμούμε στους επικείμενους διορισμούς. Είναι δε πολύ επίφοβο η σύσταση οργανικών θέσεων να γίνει μια υποκειμενική διαδικασία που θα άπτεται στην κρίση των εκάστοτε σχολικών, δευτεροβάθμιων, περιφερειακών διευθύνσεων ακόμα και του υπουργείου με άμεσο κίνδυνο οι οργανικές θέσεις να γίνουν βορά συμφερόντων και πελατειακών σχέσεων.
Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε από τα κατά τόπους συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ αλλά και πανελλαδικά από την ΟΛΜΕ να προωθήσει εντατικά και συστηματικά εκτός των όποιων άλλων τα κάτωθι ζητήματα στους αρμόδιους φορείς και υπεύθυνους.
Α) Σύσταση οργανικών κενών στα τμήματα ένταξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως ακριβώς συνέβη και στην πρωτοβάθμια. Δεν νοείται ειδική αγωγή χωρίς στελέχωση όλων των δομών και βαθμίδων της. Απαξίωση και υποστελέχωση οποιασδήποτες δομής ειδικής αγωγής μακροπρόθεσμα πιστεύουμε θα συμπαρασύρει στο σύνολο και θα αποδυναμώσει μακροχρόνια την ειδική αγωγή.
Β) Δίκαιη, αξιοκρατική και αντικειμενική διαδικασία σύστασης οργανικών κενών προς πλήρωση από νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς. Πρακτικά η μόνη αντικειμενική διαδικασία σύστασης οργανικών κενών είναι η μετατροπή όλων των λειτουργικών κενών σε οργανικά. Από τη στιγμή που τα λειτουργικά κενά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης όλα αυτά τα χρόνια γιατί να μη μετατραπούν σε οργανικά ανεξάρτητα από τον τελικό αριθμό διορισμών για κάθε ειδικότητα. Επιβάλλεται να υπάρχει κατά τόπους έλεγχος από τα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα σε κάθε δομή ειδικής αγωγής, έτσι ώστε να μη χαθεί κανένα κενό καμία θέση.
Γ) Πλήρης ενημέρωση και διαφάνεια από τις οικείες διευθύνσεις για τις υπό σύσταση οργανικές θέσεις έτσι ώστε οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί να έχουν ολοκληρωμένη άποψη για τα κενά και τις εν γένει διαδικασίες όχι μόνο στις διευθύνσεις που εργάζονται ως αναπληρωτές αλλά σε όποια διεύθυνση ενδιαφέρονται να δηλώσουν προτίμηση.
Οι επικείμενοι διορισμοί και η ποιότητα της διαδικασίας για να συντελεστούν είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποκατασταθεί εν μέρει ή εν πολλοίς η χαμένη αξιοπιστία της πολιτείας που επιφέρει ένα φαύλο κύκλο αντιδράσεων, εντάσεων και οπισθοδρομήσεων. Εμείς ως εκπαιδευτικοί μπορούμε έμπρακτα να αποδείξουμε ότι μπορούμε πολιτισμένα και αξιοκρατικά να συμβάλλουμε στην άρση της χρόνιας παθογένειας και οι ίδιοι να παλέψουμε για δίκαιους μαζικούς διορισμούς στην πολύπαθη εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι τα συνδικαλιστικά όργανα θα σταθουν αρωγοί στους κόπους και τις προσπάθειες ανθρώπων που όχι μόνο όργωσαν σχολεία από άκρη σε άκρη χωρίς καμία διασφάλιση αλλά ταυτόχρονα συνέχισαν τις σπουδές τους, αποκτώντας τίτλους και αναπτύσσοντας περαιτέρω δεξιότητες.
Με εκτίμηση,
Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Αργολίδας