Ο Βουλευτής Αργολίδας και αν υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις»τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, αποκαλύπτει με τον πλέον ηχηρό τρόπο το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η Κυβέρνηση σήμερα, μια κυβέρνηση σε αποδρομή.
Ενώ οι εξαιρετικά προβληματικές προβλέψεις του νομοσχεδίου, έχουν ξεκάθαρα ως μόνο γνώμονά τους την εξυπηρέτηση μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, την ίδια ώρα η Κυβέρνηση αναγκάστηκε να περάσει αυτό το πολυνομοσχέδιο με τη διαδικασία του επείγοντος και να το φέρει στην Ολομέλεια τη Μεγάλη Εβδομάδα, όταν τα σχολεία και οι σχολές είναι κλειστά, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τις ήδη έντονες αντιδράσεις από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρα κινήσεις πανικού. Πανικό αποκαλύπτει η διαδικασία του επείγοντος, με την οποία ζητήσατε από τα μέλη της Επιτροπής να μελετήσουν μέσα σε λίγες ώρες ένα κείμενο άνω των χιλίων σελίδων με πάνω από 220 διατάξεις, με καμία από αυτές να μην έχει ούτε κατ’ ελάχιστο τον επείγοντα χαρακτήρα.
Πανικό αποκαλύπτει ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίσατε τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τον Υπουργό να φτάνει μέχρι του σημείου να ειρωνεύεται πρυτάνεις. Πανικό αποκαλύπτουν οι εκβιασμοί και οι συναλλαγές που καταγγέλθηκαν και περιγράφουν ένα αλισβερίσι εντελώς αντίθετο προς τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που επιτάσσει το κρίσιμο, το εθνικό ζήτημα της παιδείας.
Το σημαντικότερο όμως συμπέρασμα που εξάγεται από αυτή την ιστορία είναι ότι ο λαϊκισμός, η ισοπέδωση προς τα κάτω, η εξυπηρέτηση των ημετέρων δεν έχει κανένα έρεισμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία, που απαιτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά μας και οι νέοι μας.
Τι προσπαθείτε λοιπόν να κάνετε μ’ αυτό το νομοσχέδιο;
Πρώτα απ’ όλα ολοκληρώνετε την ισοπέδωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Προχωράτε σε κατατμήσεις και συγχωνεύσεις χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό, χωρίς εκτίμηση των ακαδημαϊκών, αναπτυξιακών και κοινωνικών αποτελεσμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς να διασφαλίσετε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.
Όχι μόνο δεν ζητήσατε τη γνώμη της ΑΔΙΠ, αλλά όπως καταγγέλλεται προβήκατε σε συναλλαγές στα όρια των απειλών με τις πρυτανικές αρχές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Τμήματα που τη μία μέρα πήγαιναν εδώ και την άλλη αλλού - μια ακόμη απόδειξη ότι δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός.
Όπως επίσης, οι ρυθμίσεις που εισάγετε για το λύκειο δεν το αναβαθμίζουν που είναι και το ζητούμενο. Κάθε τόσο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου όταν η Κυβέρνηση βρισκόταν σε δύσκολη θέση λόγω της πολιτικής της, έσπευδε να ανακοινώσει βαρύγδουπες εξαγγελίες για την κατάργηση των πανελλήνιών εξετάσεων και την αναβάθμιση του Λυκείου, εξαγγελίες που επανέλαβε μάλιστα επανειλημμένως και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.
Επί δύο χρόνια ακούγαμε διάφορες ασκήσεις επί χάρτου, η κάθε μία διαφορετική από την άλλη, με την ίδια όμως επωδό. Αναστάτωση και άγχος για τους μαθητές και τις μαθήτριες που επρόκειτο να δώσουν εξετάσεις - και σήμερα έρχεστε με μια αλλαγή που όχι μόνο δεν βελτιώνει αδυναμίες του προηγούμενου συστήματος, αλλά αποτελεί σαφή και έντονη εξέλιξη προς το αρνητικό.
Διατηρείτε τις εξετάσεις, επιστρέφετε ουσιαστικά στο σύστημα των δεσμών, και θεσπίζετε τον απαράδεκτο διαχωρισμό ανάμεσα σε δημοφιλείς και μη σχολές. Καλείτε τα παιδιά να αυτοεξαιρεθούν από τη διαδικασία των εξετάσεων και να μη δοκιμάσουν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους, την ώρα που και σήμερα, οι σχολές τις οποίες θέλετε να εξαιρέσετε από το εξεταστικό σύστημα έχουν διαθέσιμες θέσεις για τους εξεταζόμενους που δεν τα πήγαν ιδιαίτερα καλά.
Και γι’ αυτό το δώρο-άδωρο πλήττετε το αδιάβλητο και την ισονομία του συστήματος, πλήττετε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, και εντείνετε την αβεβαιότητα, καθώς παρά τα δύο χρόνια της δήθεν προετοιμασίας σας, αφήνετε μεγάλο αριθμό σοβαρών ζητημάτων εκκρεμή για να ρυθμιστούν με Υπουργικές Αποφάσεις.
Χαρακτηριστικό είναι μεταξύ άλλων και το παράδειγμα των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων όπου όχι μόνο προωθείτε την αποδυνάμωσή τους, αλλά και ανακοινώνετε στα τέλη Απριλίου ότι οι φετινοί εξεταζόμενοι θα εξεταστούν με το νέο σύστημα, χωρίς να έχετε προσδιορίσει την εξεταστέα ύλη και με ελάχιστο ή καθόλου χρόνο ώστε να προετοιμαστούν τα παιδιά.
Και η ίδια ασύγγνωστα πρόχειρη και ιδεοληπτική προσέγγιση αποκαλύπτεται και στην προσπάθειά σας να ισοπεδώσετε πλήρως τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, δύο εκπαιδευτικούς θεσμούς που διακηρυκτικά εσείς δεν πιστεύετε, αλλά έχουν όμως προσφέρει – και πρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν – πολλά και σημαντικά στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
Όπως επίσης αποκαλύπτεται και από την στάση σας απέναντι στα τμήματα των σχολών μηχανικών, όπου με μία κίνηση και ένα άρθρο ισοπεδώνετε εν γένει τις πολυτεχνικές σπουδές, χωρίς καμία πρόνοια για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα τελειώσω όπως ξεκίνησα: Είναι πρωτοφανές ένα πολυνομοσχέδιο που συντάχθηκε αποκλειστικά και μόνο με γνώμονα τον λαϊκισμό, την εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων, με τη λογική ότι όλοι αυτοί δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την ποιότητα της εκπαίδευσης, να χρειάζεται να κρυφτεί πίσω από την εβδομάδα του Πάσχα και πίσω από μια απαράδεκτη διαδικασία επείγοντος για ένα τόσο σοβαρό εθνικό θέμα όπως είναι αυτό της παιδείας.
Αυτό το παράδοξο είναι η καλύτερη, ασφαλέστερη και ηχηρότερη απόδειξη ότι η σημερινή κυβέρνηση βρίσκεται σε πλήρη αποδρομή – τόσο η ίδια, όσο και η επικίνδυνη προσέγγισή της στα δημόσια πράγματα.
Η Νέα Δημοκρατία έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα για την παιδεία και μάλιστα είναι το πρώτο που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Τομέα Παιδείας, και σύντομα θα κληθεί μετά τις ερχόμενες εκλογές που οι Έλληνες πολίτες θα αποφασίσουν και θα μας εμπιστευθούν τη διακυβέρνηση της χώρας να εφαρμόσει αυτό το πρόγραμμα το οποίο πραγματικά αναβαθμίζει και το δημόσιο σχολείο και το δημόσιο πανεπιστήμιο, αναβαθμίζει την παιδεία, γιατί αυτό θέλει ο τόπος μας, αυτό θέλει η νεολαία μας».
Δείτε παρακάτω σε βίντεο την παρέμβαση του Βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Ανδριανού στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση.
«Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, αποκαλύπτει με τον πλέον ηχηρό τρόπο το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η Κυβέρνηση σήμερα, μια κυβέρνηση σε αποδρομή.
Ενώ οι εξαιρετικά προβληματικές προβλέψεις του νομοσχεδίου, έχουν ξεκάθαρα ως μόνο γνώμονά τους την εξυπηρέτηση μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, την ίδια ώρα η Κυβέρνηση αναγκάστηκε να περάσει αυτό το πολυνομοσχέδιο με τη διαδικασία του επείγοντος και να το φέρει στην Ολομέλεια τη Μεγάλη Εβδομάδα, όταν τα σχολεία και οι σχολές είναι κλειστά, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τις ήδη έντονες αντιδράσεις από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρα κινήσεις πανικού. Πανικό αποκαλύπτει η διαδικασία του επείγοντος, με την οποία ζητήσατε από τα μέλη της Επιτροπής να μελετήσουν μέσα σε λίγες ώρες ένα κείμενο άνω των χιλίων σελίδων με πάνω από 220 διατάξεις, με καμία από αυτές να μην έχει ούτε κατ’ ελάχιστο τον επείγοντα χαρακτήρα.
Πανικό αποκαλύπτει ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίσατε τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τον Υπουργό να φτάνει μέχρι του σημείου να ειρωνεύεται πρυτάνεις. Πανικό αποκαλύπτουν οι εκβιασμοί και οι συναλλαγές που καταγγέλθηκαν και περιγράφουν ένα αλισβερίσι εντελώς αντίθετο προς τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που επιτάσσει το κρίσιμο, το εθνικό ζήτημα της παιδείας.
Το σημαντικότερο όμως συμπέρασμα που εξάγεται από αυτή την ιστορία είναι ότι ο λαϊκισμός, η ισοπέδωση προς τα κάτω, η εξυπηρέτηση των ημετέρων δεν έχει κανένα έρεισμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία, που απαιτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά μας και οι νέοι μας.
Τι προσπαθείτε λοιπόν να κάνετε μ’ αυτό το νομοσχέδιο;
Πρώτα απ’ όλα ολοκληρώνετε την ισοπέδωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Προχωράτε σε κατατμήσεις και συγχωνεύσεις χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό, χωρίς εκτίμηση των ακαδημαϊκών, αναπτυξιακών και κοινωνικών αποτελεσμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς να διασφαλίσετε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.
Όχι μόνο δεν ζητήσατε τη γνώμη της ΑΔΙΠ, αλλά όπως καταγγέλλεται προβήκατε σε συναλλαγές στα όρια των απειλών με τις πρυτανικές αρχές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Τμήματα που τη μία μέρα πήγαιναν εδώ και την άλλη αλλού - μια ακόμη απόδειξη ότι δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός.
Όπως επίσης, οι ρυθμίσεις που εισάγετε για το λύκειο δεν το αναβαθμίζουν που είναι και το ζητούμενο. Κάθε τόσο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου όταν η Κυβέρνηση βρισκόταν σε δύσκολη θέση λόγω της πολιτικής της, έσπευδε να ανακοινώσει βαρύγδουπες εξαγγελίες για την κατάργηση των πανελλήνιών εξετάσεων και την αναβάθμιση του Λυκείου, εξαγγελίες που επανέλαβε μάλιστα επανειλημμένως και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.
Επί δύο χρόνια ακούγαμε διάφορες ασκήσεις επί χάρτου, η κάθε μία διαφορετική από την άλλη, με την ίδια όμως επωδό. Αναστάτωση και άγχος για τους μαθητές και τις μαθήτριες που επρόκειτο να δώσουν εξετάσεις - και σήμερα έρχεστε με μια αλλαγή που όχι μόνο δεν βελτιώνει αδυναμίες του προηγούμενου συστήματος, αλλά αποτελεί σαφή και έντονη εξέλιξη προς το αρνητικό.
Διατηρείτε τις εξετάσεις, επιστρέφετε ουσιαστικά στο σύστημα των δεσμών, και θεσπίζετε τον απαράδεκτο διαχωρισμό ανάμεσα σε δημοφιλείς και μη σχολές. Καλείτε τα παιδιά να αυτοεξαιρεθούν από τη διαδικασία των εξετάσεων και να μη δοκιμάσουν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους, την ώρα που και σήμερα, οι σχολές τις οποίες θέλετε να εξαιρέσετε από το εξεταστικό σύστημα έχουν διαθέσιμες θέσεις για τους εξεταζόμενους που δεν τα πήγαν ιδιαίτερα καλά.
Και γι’ αυτό το δώρο-άδωρο πλήττετε το αδιάβλητο και την ισονομία του συστήματος, πλήττετε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, και εντείνετε την αβεβαιότητα, καθώς παρά τα δύο χρόνια της δήθεν προετοιμασίας σας, αφήνετε μεγάλο αριθμό σοβαρών ζητημάτων εκκρεμή για να ρυθμιστούν με Υπουργικές Αποφάσεις.
Χαρακτηριστικό είναι μεταξύ άλλων και το παράδειγμα των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων όπου όχι μόνο προωθείτε την αποδυνάμωσή τους, αλλά και ανακοινώνετε στα τέλη Απριλίου ότι οι φετινοί εξεταζόμενοι θα εξεταστούν με το νέο σύστημα, χωρίς να έχετε προσδιορίσει την εξεταστέα ύλη και με ελάχιστο ή καθόλου χρόνο ώστε να προετοιμαστούν τα παιδιά.
Και η ίδια ασύγγνωστα πρόχειρη και ιδεοληπτική προσέγγιση αποκαλύπτεται και στην προσπάθειά σας να ισοπεδώσετε πλήρως τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, δύο εκπαιδευτικούς θεσμούς που διακηρυκτικά εσείς δεν πιστεύετε, αλλά έχουν όμως προσφέρει – και πρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν – πολλά και σημαντικά στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
Όπως επίσης αποκαλύπτεται και από την στάση σας απέναντι στα τμήματα των σχολών μηχανικών, όπου με μία κίνηση και ένα άρθρο ισοπεδώνετε εν γένει τις πολυτεχνικές σπουδές, χωρίς καμία πρόνοια για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα τελειώσω όπως ξεκίνησα: Είναι πρωτοφανές ένα πολυνομοσχέδιο που συντάχθηκε αποκλειστικά και μόνο με γνώμονα τον λαϊκισμό, την εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων, με τη λογική ότι όλοι αυτοί δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την ποιότητα της εκπαίδευσης, να χρειάζεται να κρυφτεί πίσω από την εβδομάδα του Πάσχα και πίσω από μια απαράδεκτη διαδικασία επείγοντος για ένα τόσο σοβαρό εθνικό θέμα όπως είναι αυτό της παιδείας.
Αυτό το παράδοξο είναι η καλύτερη, ασφαλέστερη και ηχηρότερη απόδειξη ότι η σημερινή κυβέρνηση βρίσκεται σε πλήρη αποδρομή – τόσο η ίδια, όσο και η επικίνδυνη προσέγγισή της στα δημόσια πράγματα.
Η Νέα Δημοκρατία έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα για την παιδεία και μάλιστα είναι το πρώτο που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Τομέα Παιδείας, και σύντομα θα κληθεί μετά τις ερχόμενες εκλογές που οι Έλληνες πολίτες θα αποφασίσουν και θα μας εμπιστευθούν τη διακυβέρνηση της χώρας να εφαρμόσει αυτό το πρόγραμμα το οποίο πραγματικά αναβαθμίζει και το δημόσιο σχολείο και το δημόσιο πανεπιστήμιο, αναβαθμίζει την παιδεία, γιατί αυτό θέλει ο τόπος μας, αυτό θέλει η νεολαία μας».
Δείτε παρακάτω σε βίντεο την παρέμβαση του Βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Ανδριανού στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση.