Στην εκπομπή «Αντιπαραθέσεις» του τηλεοπτικού σταθμού AXION TV, εμφανίστηκε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες, προσκεκλημένος του δημοσιογράφου Νίκου Νικολόπουλου.
Προτάσσοντας την ανάγκη να μπει τέλος σε μια εποχή δραματικής υστέρησης της Πελοποννήσου, με ριζική αλλαγή του μοντέλου Περιφερειακής διακυβέρνησης, ο επικεφαλής της παράταξης «Νέοι Δρόμοι» παρουσίασε πτυχές ενός συγκροτημένου στρατηγικού σχεδιασμού, που ανοίγει τους δρόμους σε ένα αύριο προόδου και ευημερίας για την Πελοπόννησο. «Απέναντι στη γκρίζα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με ευθύνη της απερχόμενης Περιφερειακής Διοίκησης, εμείς διατυπώνουμε τη μοναδική αξιόπιστη και ρεαλιστική, αναπτυξιακή πρόταση για τον τόπο μας, έχοντας τη γνώση και την εμπειρία για να την κάνουμε πράξη», επισήμανε ο Γιώργος Δέδες.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Γιώργος Δέδες στάθηκε κυρίως στα ακόλουθα σημεία:
· Έως τώρα, η αντιπαράθεση μεταξύ των δύο υποψηφίων που εκφράζουν το συντηρητικό χώρο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, του Νίκα και του Τατούλη, αφορούσε στο ποιος είναι ο καλύτερος διαχειριστής της γαλάζιας πολυκατοικίας. Εμείς δεν παίρνουμε γραμμή από κομματικά επιτελεία, δεν συμμετέχουμε σε μάχη χαρακωμάτων, δίνουμε μάχη αρχών και θέσεων με πολιτικές για την αυτοδιοίκηση που έχουν στο επίκεντρο την Πελοπόννησο και τους ανθρώπους της.
· Οι "Νέοι Δρόμοι" είναι η σύγχρονη έκφραση του Δημοκρατικού, Προοδευτικού χώρου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και ταυτόχρονα ο κυρίαρχος πόλος και βασικός εγγυητής συναινέσεων και συνεργασιών στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, στο νέο σύστημα διακυβέρνησης που διαμορφώνει η απλή αναλογική. Αν έλειπαν οι "Νέοι Δρόμοι", ποιοί θα μπορούσαν να συνεργαστούν και σε ποιες συγκλίσεις; Δεν θα μπούμε σε παρασκηνιακές συζητήσεις και σε λογικές συναλλαγής αξιωμάτων κάτω από το τραπέζι.
· Το 2014, ο κ. Τατούλης κυκλοφόρησε φυλλάδιο με δεσμεύσεις για έργα σε κάθε Νομό της Πελοποννήσου, λέγοντας μάλιστα ότι έχει εξασφαλίσει τους πόρους. Ποιό από αυτά υλοποιήθηκε στην Κορινθία; Μήπως έγινε το αρχαιολογικό μουσείο της Περαχώρας; Το δημοπρατήριο στην παλαιά αγορά του Λεχαίου; Η ανάδειξη της Διώρυγας ως Πύλη της Πελοποννήσου; Το κτηνοτροφικό πάρκο της Κορινθίας; Ή μήπως ο κ. Τατούλης δαπάνησε έστω και ένα cent από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, όπως ο ίδιος είχε γραπτώς δεσμευτεί, για το έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο Λουτράκι; Όσο και αν ψάξουμε, δεν βρίσκουμε ένα - κυριολεκτώ: ένα- μεγάλο έργο που να υλοποιήθηκε στο Νομό Κορινθίας.
· Συνολικά στην Πελοπόννησο, τι έμεινε από τις μεγαλόστομες επικοινωνιακές διακηρύξεις του απερχόμενου Περιφερειάρχη; Το αεροδρόμιο της Τρίπολης; Η διαστημική βάση εκτόξευσης δορυφόρων στη Μεσσηνία; Έσβησαν όλα ως πυροτεχνήματα και απέμεινε ένας μαύρος αναπτυξιακός ουρανός πάνω από την Πελοπόννησο.
· Πάγια συνήθεια του απερχόμενου Περιφερειάρχη να ζητά τις παραιτήσεις των πολιτικών του αντιπάλων, θεωρώντας ότι έτσι μπορεί να τους αφοπλίσει πολιτικά. Είναι αποκλειστικά δική μου απόφαση αν και πότε θα παραιτηθώ από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών. Η Εκλογική Νομοθεσία είναι απολύτως σαφής, καθορίζοντας πως στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν υπάρχει κανένα κώλυμα και κανένα ασυμβίβαστο.
· Να σταματήσει το παραμύθι λαϊκισμού που διακινούν κάποιοι, ότι δίνονται χρήματα στους Δήμους με προεκλογική σκοπιμότητα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα τελευταία τέσσερα χρόνια βρίσκεται συνεχώς και αδιαλείπτως δίπλα στους Δήμους που οι υποδομές τους χτυπήθηκαν από φυσικές καταστροφές. Δεν αναστέλλονται οι χρηματοδοτήσεις και παρεμβάσεις του Κράτους που απαντούν σε μείζονες ανάγκες των πολιτών, επειδή κάποιοι μπορεί να τις θεωρήσουν προεκλογικές.
· Για το φράγμα του Ασωπού, στη Γενική Γραμματεία Υποδομών δεσμεύσαμε 3 εκατομμύρια ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017 και φέτος δημοπρατούμε τη μελέτη κατασκευής δικτύων άρδευσης αλλά και ύδρευσης, με ηλεκτρονική και ψηφιακή διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων του φράγματος, ώστε να μη καταλήξει τουριστική λίμνη, αλλά να δώσει το νερό που τόσο χρειάζεται ο τόπος μας.
· Στο μείζον ζήτημα της διάβρωσης των ακτών, δημοπρατήσαμε με 4,8 εκατομμύρια ευρώ τη μεγαλύτερη μελέτη ακτομηχανικής που έγινε τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, η οποία θα αντιμετωπίσει με ολιστικό, συστηματικό και οριστικό τρόπο, σε σταθερή βάση λειτουργίας, το πρόβλημα της διάβρωσης, από τη γέφυρα του Ισθμού μέχρι τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την υπογραφή της Σύμβασης. Έχουν οριστεί από τη μελέτη τα σημεία επείγουσας παρέμβασης και κατά προτεραιότητα θα γίνονται εκεί παρεμβάσεις, ώστε να έχουμε απτά αποτελέσματα σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
· Η Πύλη της Πελοποννήσου, αυτό το μεγαλεπήβολο αλλά ρεαλιστικό σχέδιο μεγάλης σημασίας για την περιοχή μας, μια δική μου σκέψη για την οποία είχα διαμορφώσει το masterplan, γνώρισε την εγκατάλειψη μετά το 2014. Πρέπει να επαναδιατυπωθεί με σύγχρονο τρόπο και, ως νέα Περιφερειακή Αρχή, αυτό θα πράξουμε.
· Στο έργο της Κεντρικής Διαχείρισης Απορριμμάτων της Περιφέρειας, έχουν διαμορφωθεί τετελεσμένα που δε μπορούν να αναστραφούν. Καθήκον της νέας Περιφερειακής Αρχής είναι να προχωρήσει με ισχυρή διεκδίκηση και τεκμηριωμένες προτάσεις σε επαναδιαπραγμάτευση της Σύμβασης και εξασφάλιση ευνοϊκότερων για το Δημόσιο, όρων. Ήδη, υπάρχουν οι θετικές προϋποθέσεις για αυτό κι εμείς διαθέτουμε την εμπειρία και τη γνώση να επιτύχουμε βελτιώσεις επ’ ωφελεία των πολιτών.
· Δεν έχω μετακινηθεί ούτε εκατοστό από τις βασικές πολιτικές αρχές και θέσεις μου στην πορεία των χρόνων, παραμένω σταθερά στον Δημοκρατικό, Προοδευτικό χώρο και αυτό εκφράζει πολιτικά, με σύγχρονο και επίκαιρο τρόπο, η υποψηφιότητά μου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου ως επικεφαλής των “Νέων Δρόμων”. Ο ιστορικά διαμορφωμένος Δημοκρατικός, Προοδευτικός πολιτικός χώρος και η σύγχρονη κοινωνική δυναμική που εκφράζει, βρίσκει στους “Νέους δρόμους” την εκπροσώπησή του στο Περιφερειακό επίπεδο.
«Οι πολίτες, στις επερχόμενες Περιφερειακές εκλογές, καλούνται να αξιολογήσουν ποια παράταξη έχει το σχέδιο, τους ανθρώπους, τη γνώση και την αξιοπιστία, ώστε να εγγυηθεί ένα μέλλον ανάπτυξης και προόδου για τον τόπο μας, μέσα από ένα συνεκτικό Στρατηγικό σχεδιασμό», υπογράμμισε ο Γιώργος Δέδες. «Εμείς δεν φοβόμαστε τη σύγκριση, την επιζητούμε και ανοιγόμαστε στους πολίτες, τους κοιτάμε στα μάτια και τους καλούμε να γίνουν συνοδοιπόροι και συνδιαμορφωτές σε αυτή τη νέα εποχή που ανοίγει για τη χώρα μας και την Πελοπόννησο».
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΔΕ
Προτάσσοντας την ανάγκη να μπει τέλος σε μια εποχή δραματικής υστέρησης της Πελοποννήσου, με ριζική αλλαγή του μοντέλου Περιφερειακής διακυβέρνησης, ο επικεφαλής της παράταξης «Νέοι Δρόμοι» παρουσίασε πτυχές ενός συγκροτημένου στρατηγικού σχεδιασμού, που ανοίγει τους δρόμους σε ένα αύριο προόδου και ευημερίας για την Πελοπόννησο. «Απέναντι στη γκρίζα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με ευθύνη της απερχόμενης Περιφερειακής Διοίκησης, εμείς διατυπώνουμε τη μοναδική αξιόπιστη και ρεαλιστική, αναπτυξιακή πρόταση για τον τόπο μας, έχοντας τη γνώση και την εμπειρία για να την κάνουμε πράξη», επισήμανε ο Γιώργος Δέδες.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Γιώργος Δέδες στάθηκε κυρίως στα ακόλουθα σημεία:
· Έως τώρα, η αντιπαράθεση μεταξύ των δύο υποψηφίων που εκφράζουν το συντηρητικό χώρο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, του Νίκα και του Τατούλη, αφορούσε στο ποιος είναι ο καλύτερος διαχειριστής της γαλάζιας πολυκατοικίας. Εμείς δεν παίρνουμε γραμμή από κομματικά επιτελεία, δεν συμμετέχουμε σε μάχη χαρακωμάτων, δίνουμε μάχη αρχών και θέσεων με πολιτικές για την αυτοδιοίκηση που έχουν στο επίκεντρο την Πελοπόννησο και τους ανθρώπους της.
· Οι "Νέοι Δρόμοι" είναι η σύγχρονη έκφραση του Δημοκρατικού, Προοδευτικού χώρου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και ταυτόχρονα ο κυρίαρχος πόλος και βασικός εγγυητής συναινέσεων και συνεργασιών στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, στο νέο σύστημα διακυβέρνησης που διαμορφώνει η απλή αναλογική. Αν έλειπαν οι "Νέοι Δρόμοι", ποιοί θα μπορούσαν να συνεργαστούν και σε ποιες συγκλίσεις; Δεν θα μπούμε σε παρασκηνιακές συζητήσεις και σε λογικές συναλλαγής αξιωμάτων κάτω από το τραπέζι.
· Το 2014, ο κ. Τατούλης κυκλοφόρησε φυλλάδιο με δεσμεύσεις για έργα σε κάθε Νομό της Πελοποννήσου, λέγοντας μάλιστα ότι έχει εξασφαλίσει τους πόρους. Ποιό από αυτά υλοποιήθηκε στην Κορινθία; Μήπως έγινε το αρχαιολογικό μουσείο της Περαχώρας; Το δημοπρατήριο στην παλαιά αγορά του Λεχαίου; Η ανάδειξη της Διώρυγας ως Πύλη της Πελοποννήσου; Το κτηνοτροφικό πάρκο της Κορινθίας; Ή μήπως ο κ. Τατούλης δαπάνησε έστω και ένα cent από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, όπως ο ίδιος είχε γραπτώς δεσμευτεί, για το έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο Λουτράκι; Όσο και αν ψάξουμε, δεν βρίσκουμε ένα - κυριολεκτώ: ένα- μεγάλο έργο που να υλοποιήθηκε στο Νομό Κορινθίας.
· Συνολικά στην Πελοπόννησο, τι έμεινε από τις μεγαλόστομες επικοινωνιακές διακηρύξεις του απερχόμενου Περιφερειάρχη; Το αεροδρόμιο της Τρίπολης; Η διαστημική βάση εκτόξευσης δορυφόρων στη Μεσσηνία; Έσβησαν όλα ως πυροτεχνήματα και απέμεινε ένας μαύρος αναπτυξιακός ουρανός πάνω από την Πελοπόννησο.
· Πάγια συνήθεια του απερχόμενου Περιφερειάρχη να ζητά τις παραιτήσεις των πολιτικών του αντιπάλων, θεωρώντας ότι έτσι μπορεί να τους αφοπλίσει πολιτικά. Είναι αποκλειστικά δική μου απόφαση αν και πότε θα παραιτηθώ από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών. Η Εκλογική Νομοθεσία είναι απολύτως σαφής, καθορίζοντας πως στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν υπάρχει κανένα κώλυμα και κανένα ασυμβίβαστο.
· Να σταματήσει το παραμύθι λαϊκισμού που διακινούν κάποιοι, ότι δίνονται χρήματα στους Δήμους με προεκλογική σκοπιμότητα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα τελευταία τέσσερα χρόνια βρίσκεται συνεχώς και αδιαλείπτως δίπλα στους Δήμους που οι υποδομές τους χτυπήθηκαν από φυσικές καταστροφές. Δεν αναστέλλονται οι χρηματοδοτήσεις και παρεμβάσεις του Κράτους που απαντούν σε μείζονες ανάγκες των πολιτών, επειδή κάποιοι μπορεί να τις θεωρήσουν προεκλογικές.
· Για το φράγμα του Ασωπού, στη Γενική Γραμματεία Υποδομών δεσμεύσαμε 3 εκατομμύρια ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017 και φέτος δημοπρατούμε τη μελέτη κατασκευής δικτύων άρδευσης αλλά και ύδρευσης, με ηλεκτρονική και ψηφιακή διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων του φράγματος, ώστε να μη καταλήξει τουριστική λίμνη, αλλά να δώσει το νερό που τόσο χρειάζεται ο τόπος μας.
· Στο μείζον ζήτημα της διάβρωσης των ακτών, δημοπρατήσαμε με 4,8 εκατομμύρια ευρώ τη μεγαλύτερη μελέτη ακτομηχανικής που έγινε τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, η οποία θα αντιμετωπίσει με ολιστικό, συστηματικό και οριστικό τρόπο, σε σταθερή βάση λειτουργίας, το πρόβλημα της διάβρωσης, από τη γέφυρα του Ισθμού μέχρι τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την υπογραφή της Σύμβασης. Έχουν οριστεί από τη μελέτη τα σημεία επείγουσας παρέμβασης και κατά προτεραιότητα θα γίνονται εκεί παρεμβάσεις, ώστε να έχουμε απτά αποτελέσματα σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
· Η Πύλη της Πελοποννήσου, αυτό το μεγαλεπήβολο αλλά ρεαλιστικό σχέδιο μεγάλης σημασίας για την περιοχή μας, μια δική μου σκέψη για την οποία είχα διαμορφώσει το masterplan, γνώρισε την εγκατάλειψη μετά το 2014. Πρέπει να επαναδιατυπωθεί με σύγχρονο τρόπο και, ως νέα Περιφερειακή Αρχή, αυτό θα πράξουμε.
· Στο έργο της Κεντρικής Διαχείρισης Απορριμμάτων της Περιφέρειας, έχουν διαμορφωθεί τετελεσμένα που δε μπορούν να αναστραφούν. Καθήκον της νέας Περιφερειακής Αρχής είναι να προχωρήσει με ισχυρή διεκδίκηση και τεκμηριωμένες προτάσεις σε επαναδιαπραγμάτευση της Σύμβασης και εξασφάλιση ευνοϊκότερων για το Δημόσιο, όρων. Ήδη, υπάρχουν οι θετικές προϋποθέσεις για αυτό κι εμείς διαθέτουμε την εμπειρία και τη γνώση να επιτύχουμε βελτιώσεις επ’ ωφελεία των πολιτών.
· Δεν έχω μετακινηθεί ούτε εκατοστό από τις βασικές πολιτικές αρχές και θέσεις μου στην πορεία των χρόνων, παραμένω σταθερά στον Δημοκρατικό, Προοδευτικό χώρο και αυτό εκφράζει πολιτικά, με σύγχρονο και επίκαιρο τρόπο, η υποψηφιότητά μου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου ως επικεφαλής των “Νέων Δρόμων”. Ο ιστορικά διαμορφωμένος Δημοκρατικός, Προοδευτικός πολιτικός χώρος και η σύγχρονη κοινωνική δυναμική που εκφράζει, βρίσκει στους “Νέους δρόμους” την εκπροσώπησή του στο Περιφερειακό επίπεδο.
«Οι πολίτες, στις επερχόμενες Περιφερειακές εκλογές, καλούνται να αξιολογήσουν ποια παράταξη έχει το σχέδιο, τους ανθρώπους, τη γνώση και την αξιοπιστία, ώστε να εγγυηθεί ένα μέλλον ανάπτυξης και προόδου για τον τόπο μας, μέσα από ένα συνεκτικό Στρατηγικό σχεδιασμό», υπογράμμισε ο Γιώργος Δέδες. «Εμείς δεν φοβόμαστε τη σύγκριση, την επιζητούμε και ανοιγόμαστε στους πολίτες, τους κοιτάμε στα μάτια και τους καλούμε να γίνουν συνοδοιπόροι και συνδιαμορφωτές σε αυτή τη νέα εποχή που ανοίγει για τη χώρα μας και την Πελοπόννησο».
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΔΕ