Οι εκλογές αποτελούν το δημοκρατικότερο μέσο αντιπροσώπευσης και σύστασης αντιπροσωπευτικών σωμάτων σε κάθε είδους βαθμίδα κοινωνικής ομαδοποίησης. Γι΄ αυτό το λόγο είναι αναγκαίο να διεξάγονται με όσο το δυνατό ομαλό και σωστό τρόπο , ώστε να αποτυπώνεται στα αποτελέσματα της κάλπης , η πραγματική βούληση του ψηφοφόρου.
Όσον αφορά τις επικείμενες Δημοτικές εκλογές της 26ης Μαΐου του 2019 , λόγω της ιδιαιτερότητάς τους , που έγκειται στο ότι θα διεξαχθούν ταυτόχρονα Δημοτικές εκλογές , εκλογές για την ανάδειξη Τοπικών Συμβουλίων , Περιφερειακές και Ευρωεκλογές , πρέπει να λεχθούν τα ακόλουθα:
• Τα εκλογικά τμήματα (ο αριθμός των οποίων θα είναι πολύ μεγαλύτερος από ότι ήταν στις προηγούμενες εκλογές) , θα χωριστούν σε -Α- και -Β-, όπου στα τμήματα με την ένδειξη -Α- θα διεξάγονται οι Περιφερειακές Εκλογές και οι Ευρωεκλογές και στα τμήματα με την ένδειξη -Β- θα διεξάγονται οι Δημοτικές Εκλογές και οι εκλογές για την ανάδειξη των Τοπικών Συμβουλίων.
• Στα ψηφοδέλτια κάθε συνδυασμού θα περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού.
• Στα ψηφοδέλτια κάθε συνδυασμού θα περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού.
• Όμως θα υπάρχει διαχωρισμός στο ψηφοδέλτιο , ανάμεσα στους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους της περιφέρειας του πρώην Δήμου Κρανιδίου και στους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους της περιφέρειας του πρώην Δήμου Ερμιόνης.
• Ο αριθμός των σταυρών , που μπορούν τα τεθούν στο κάθε ψηφοδέλτιο , διαμορφώνεται ως εξής:
• Ο αριθμός των σταυρών , που μπορούν τα τεθούν στο κάθε ψηφοδέλτιο , διαμορφώνεται ως εξής:
Οι ψηφοφόροι της περιφέρειας του πρώην Δήμου Κρανιδίου (που περιλαμβάνει Κρανίδι , Πόρτο Χέλι , Δίδυμα, Φούρνους, Λουκαΐτι και Κοιλάδα) μπορούν να θέσουν ΜΕΧΡΙ τρεις (3) σταυρούς στους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους της περιφέρειας αυτής και ΜΕΧΡΙ έναν (1) σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο της ετέρας περιφέρειας ήτοι της περιφέρειας πρώην Δήμου Ερμιόνης . Αντίστοιχα οι ψηφοφόροι της περιφέρειας του πρώην Δήμου Ερμιόνης (που περιλαμβάνει Ερμιόνη , Ηλιόκαστρο και Θερμησία) μπορούν να θέσουν ΜΕΧΡΙ τρεις (3) σταυρούς στους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους της περιφέρειας αυτής και ΜΕΧΡΙ έναν (1) σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο της ετέρας περιφέρειας ήτοι της περιφέρειας πρώην Δήμου Κρανιδίου.
• Σε περίπτωση που ο αριθμός των σταυρών που έχουν τεθεί στο ψηφοδέλτιο είναι μεγαλύτερος από το νόμιμο (όπως περιγράφεται ανωτέρω) , τότε ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ οι σταυροί προτίμησης των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων , ΟΜΩΣ το ψηφοδέλτιο παραμένει ΕΓΚΥΡΟ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ.
• Στα ψηφοδέλτια όλων των Τοπικών Συμβουλίων , μπορούν να τεθούν μέχρι δύο (2) σταυροί προτίμησης.
• Σε κάθε περίπτωση βέβαια , οι ψηφοφόροι μπορούν να θέσουν «λιγότερους» , ή «καθόλου» σταυρούς προτίμησης και το ψηφοδέλτιο θα είναι έγκυρο Υπέρ του Συνδυασμού.
• Ο σταυρός προτίμησης των υποψηφίων μπορεί να τεθεί με μαύρο ή μπλε στυλό , στην αρχή ή στο τέλος του ονόματος του υποψηφίου. ΟΧΙ όμως και στην αρχή και στο τέλος, διότι τότε θα «ακυρωθούν» οι σταυροί και ενδεχομένως και το ίδιο το ψηφοδέλτιο.
• Οι φάκελοι που θα τεθούν τα ψηφοδέλτια , για να «ριχθούν» στην κάλπη , δίδονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟ του τμήματος. Αν βρεθεί «άλλος» φάκελος μέσα στην κάλπη, τότε «ακυρώνεται» το ψηφοδέλτιο.
• Τα ψηφοδέλτια , πρέπει να είναι καθαρά , να μην έχουν σημάδια ή σκισίματα , διότι «ακυρώνονται».
• Αν βρεθεί μέσα στην Δημοτική κάλπη , φάκελος με ψηφοδέλτιο Τοπικών συμβούλων ή περιφερειακών εκλογών ή ευρωεκλογών , ή το αντίστροφο , τότε «ακυρώνεται».
• Ο δικαστικός αντιπρόσωπος κάθε τμήματος (ο οποίος έχει νόμιμα διοριστεί για αυτό , και είναι συνήθως δικηγόρος , συμβολαιογράφος ή δικαστικός υπάλληλος) , έχει καθήκον και υποχρέωση , να βοηθά κάθε ψηφοφόρο στην εκτέλεση του εκλογικού του δικαιώματος. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ , ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΨΗΦΟΦΟΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ , και όχι κάποιος άλλος (συγγενής κλπ).
• Κάποιοι ψηφοφόροι , οι οποίοι μπορεί να έχουν κινητικά προβλήματα ή να είναι ηλικιωμένοι , και δεν μπορούν να εισέλθουν μέσα στο εκλογικό τμήμα (είτε γιατί υπάρχουν σκάλες είτε γιατί δεν μπορούν να κινηθούν με ευκολία) , μπορούν να ζητήσουν από τον δικαστικό αντιπρόσωπο, (μέσω κάποιοι δικού τους προσώπου) να εξέλθει από το τμήμα , και να βοηθήσει τον ψηφοφόρο να ψηφίσει. Δηλαδή , να του πάει το φάκελο και ψηφοδέλτια (αν ο ίδιος ο ψηφοφόρος δεν έχει) , να ελέγξει την ταυτότητά του , να σφραγίσει το φάκελο , και να τον ρίξει ο ίδιος (ο αντιπρόσωπος) στην κάλπη. Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι , είναι πάντα «εξυπηρετικοί» και «διαθέσιμοι» στην παροχή κάθε βοήθειας προς τους ψηφοφόρους και δεν πρέπει να διστάζει κάποιος να τους τη ζητήσει.
• Σε κάθε περίπτωση βέβαια , οι ψηφοφόροι μπορούν να θέσουν «λιγότερους» , ή «καθόλου» σταυρούς προτίμησης και το ψηφοδέλτιο θα είναι έγκυρο Υπέρ του Συνδυασμού.
• Ο σταυρός προτίμησης των υποψηφίων μπορεί να τεθεί με μαύρο ή μπλε στυλό , στην αρχή ή στο τέλος του ονόματος του υποψηφίου. ΟΧΙ όμως και στην αρχή και στο τέλος, διότι τότε θα «ακυρωθούν» οι σταυροί και ενδεχομένως και το ίδιο το ψηφοδέλτιο.
• Οι φάκελοι που θα τεθούν τα ψηφοδέλτια , για να «ριχθούν» στην κάλπη , δίδονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟ του τμήματος. Αν βρεθεί «άλλος» φάκελος μέσα στην κάλπη, τότε «ακυρώνεται» το ψηφοδέλτιο.
• Τα ψηφοδέλτια , πρέπει να είναι καθαρά , να μην έχουν σημάδια ή σκισίματα , διότι «ακυρώνονται».
• Αν βρεθεί μέσα στην Δημοτική κάλπη , φάκελος με ψηφοδέλτιο Τοπικών συμβούλων ή περιφερειακών εκλογών ή ευρωεκλογών , ή το αντίστροφο , τότε «ακυρώνεται».
• Ο δικαστικός αντιπρόσωπος κάθε τμήματος (ο οποίος έχει νόμιμα διοριστεί για αυτό , και είναι συνήθως δικηγόρος , συμβολαιογράφος ή δικαστικός υπάλληλος) , έχει καθήκον και υποχρέωση , να βοηθά κάθε ψηφοφόρο στην εκτέλεση του εκλογικού του δικαιώματος. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ , ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΨΗΦΟΦΟΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ , και όχι κάποιος άλλος (συγγενής κλπ).
• Κάποιοι ψηφοφόροι , οι οποίοι μπορεί να έχουν κινητικά προβλήματα ή να είναι ηλικιωμένοι , και δεν μπορούν να εισέλθουν μέσα στο εκλογικό τμήμα (είτε γιατί υπάρχουν σκάλες είτε γιατί δεν μπορούν να κινηθούν με ευκολία) , μπορούν να ζητήσουν από τον δικαστικό αντιπρόσωπο, (μέσω κάποιοι δικού τους προσώπου) να εξέλθει από το τμήμα , και να βοηθήσει τον ψηφοφόρο να ψηφίσει. Δηλαδή , να του πάει το φάκελο και ψηφοδέλτια (αν ο ίδιος ο ψηφοφόρος δεν έχει) , να ελέγξει την ταυτότητά του , να σφραγίσει το φάκελο , και να τον ρίξει ο ίδιος (ο αντιπρόσωπος) στην κάλπη. Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι , είναι πάντα «εξυπηρετικοί» και «διαθέσιμοι» στην παροχή κάθε βοήθειας προς τους ψηφοφόρους και δεν πρέπει να διστάζει κάποιος να τους τη ζητήσει.
Τέλος , θα ήθελα να επισημάνω , ότι επειδή ο «λαός» είναι το κυρίαρχο όργανο της Δημοκρατίας και επειδή έχει «τεράστια ευθύνη» για τα αποτελέσματα κάθε εκλογικής αναμέτρησης , θα πρέπει με «σύνεση» και «με βάση το γενικότερο καλό του τόπου μας» , να ψηφίσει και με αυτόν τον τρόπο να ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ για μέλλον του κρίνοντας με βάση τη λογική και τις αξίες που θέλει να προαχθούν στην ευρύτερη κοινωνία.
Με εκτίμηση
Στέλλα Μποβόλου
Δικηγόρος
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
Με εκτίμηση
Στέλλα Μποβόλου
Δικηγόρος
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος