Αύξηση καταγράφεται στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το πρώτο τρίμηνο παρά την οριακή μείωσή τους τον Μάρτιο. Από την άλλη πλευρά, καταγράφεται μείωση των οδικών αφίξεων και τους τρεις πρώτους μήνες του 2019 έναντι των αντίστοιχων του 2018 όπως σημειώνεται στην επισκόπηση των εξελίξεων για τον Απρίλιο του 2019 από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2019 η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά +7,0% και διαμορφώθηκε στους 1.164 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 41,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 441 εκατ. ευρώ. Επισημαίνουμε ότι οι αφίξεις και τα έσοδα Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2018 αντιπροσώπευαν μόλις το 3,6% των αφίξεων και το 1,9% των συνολικών εσόδων της χρονιάς, καθώς και ότι οι αεροπορικές αφίξεις παρουσίασαν στασιμότητα τον Μάρτιο 2019 σε σχέση με τον Μάρτιο 2018 και πτώση σε όλους τους προορισμούς πλην της Αθήνας και της Θεσσαλονίκη
Δείκτες Ποιότητας Ξενοδοχείων
Το Μάρτιο του 2019, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,8% ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,5% και στην τρίτη η Κροατία με 85,3%. Ακολουθούν, η Ισπανία στην τέταρτη θέση με 84,9% και η Ιταλία στην πέμπτη με 84,3%. Η Τουρκία κατέγραψε γενικό δείκτη ικανοποίησης 82,7% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 79,9%.
Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα κατέχουν οι Κυκλάδες (με GRI 90,0%) και την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 91,4%.
Ζήτηση ξενοδοχειακών υπηρεσιών από το εξωτερικό
Σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, το Μάρτιο του 2019, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική, διατηρώντας την πρώτη θέση. Η ιταλική αγορά βρέθηκε στη δεύτερη θέση (από την τρίτη το Μάρτιο του 2019) και στην τρίτη θέση έπεσε η αγορά του Ην. Βασιλείου. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η αμερικανική αγορά και στην πέμπτη θέση υποχώρησε η αγορά της Γαλλίας.
Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται πτωτικά στους περισσότερους προορισμούς (με εξαίρεση την Μύκονο, τη Σαντορίνη, τα Δωδεκάνησα και την Χαλκιδική) και παραμένουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.
Ζήτηση ξενοδοχειακών υπηρεσιών από την Ελλάδα
Το πρώτο τρίμηνο του 2019, η δυάδα των προορισμών παρέμεινε αμετάβλητη για την ελληνική αγορά. Στην πρώτη θέση προτίμησης βρίσκεται η Αθήνα και στη δεύτερη θέση η Θεσσαλονίκη.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2019 η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά +7,0% και διαμορφώθηκε στους 1.164 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 41,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 441 εκατ. ευρώ. Επισημαίνουμε ότι οι αφίξεις και τα έσοδα Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2018 αντιπροσώπευαν μόλις το 3,6% των αφίξεων και το 1,9% των συνολικών εσόδων της χρονιάς, καθώς και ότι οι αεροπορικές αφίξεις παρουσίασαν στασιμότητα τον Μάρτιο 2019 σε σχέση με τον Μάρτιο 2018 και πτώση σε όλους τους προορισμούς πλην της Αθήνας και της Θεσσαλονίκη
Δείκτες Ποιότητας Ξενοδοχείων
Το Μάρτιο του 2019, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,8% ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,5% και στην τρίτη η Κροατία με 85,3%. Ακολουθούν, η Ισπανία στην τέταρτη θέση με 84,9% και η Ιταλία στην πέμπτη με 84,3%. Η Τουρκία κατέγραψε γενικό δείκτη ικανοποίησης 82,7% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 79,9%.
Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα κατέχουν οι Κυκλάδες (με GRI 90,0%) και την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 91,4%.
Ζήτηση ξενοδοχειακών υπηρεσιών από το εξωτερικό
Σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, το Μάρτιο του 2019, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική, διατηρώντας την πρώτη θέση. Η ιταλική αγορά βρέθηκε στη δεύτερη θέση (από την τρίτη το Μάρτιο του 2019) και στην τρίτη θέση έπεσε η αγορά του Ην. Βασιλείου. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η αμερικανική αγορά και στην πέμπτη θέση υποχώρησε η αγορά της Γαλλίας.
Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται πτωτικά στους περισσότερους προορισμούς (με εξαίρεση την Μύκονο, τη Σαντορίνη, τα Δωδεκάνησα και την Χαλκιδική) και παραμένουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.
Ζήτηση ξενοδοχειακών υπηρεσιών από την Ελλάδα
Το πρώτο τρίμηνο του 2019, η δυάδα των προορισμών παρέμεινε αμετάβλητη για την ελληνική αγορά. Στην πρώτη θέση προτίμησης βρίσκεται η Αθήνα και στη δεύτερη θέση η Θεσσαλονίκη.
Στην τρίτη θέση ανέβηκε το Ναύπλιο (σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2019) ενώ στην τέταρτη θέση για πρώτη φορά το τρέχον έτος εισέρχεται η Πάτρα, πιθανότατα λόγω του δημοφιλούς Καρναβαλιού στην πόλη αυτή. Στην πέμπτη θέση υποχώρησαν τα Ιωάννινα. Στις θέσεις 6 έως 8 εισέρχονται για πρώτη φορά το 2019 οι ακόλουθοι προορισμοί: Bόλος, Ρέθυμνο και Καλαμπάκα. Στις δύο τελευταίες θέσεις υποχώρησαν τα Καλάβρυτα και το Λουτράκι.