Του Δημήτρη Κρίγγου
Αντιδημάρχου Άργους Μυκηνών
Υποψηφίου Δημοτικού Συμβούλου
Από την πρώτη στιγμή που το θεσμικό πλαίσιο το επίτρεψε στο δήμο Άργους Μυκηνών κινηθήκαμε άμεσα για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δόθηκαν για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου στο δήμο μας.
Αντιδημάρχου Άργους Μυκηνών
Υποψηφίου Δημοτικού Συμβούλου
Από την πρώτη στιγμή που το θεσμικό πλαίσιο το επίτρεψε στο δήμο Άργους Μυκηνών κινηθήκαμε άμεσα για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δόθηκαν για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου στο δήμο μας.
Η Νέα Κίος έχει όλες τις προϋποθέσεις για το έργο αυτό και μέσω του λιμενικού ταμείου προχωρήσαμε στην ανάθεση προετοιμασίας του φακέλου, την εκπόνηση των μελετών και την έκδοση των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων. Στόχος μας είναι ο Δήμος Άργους Μυκηνών και εν προκειμένω η Νέα Κίος, με την κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου, να αποτελέσει την πύλη εισόδου του τουρισμού ολόκληρου του Νομού και να αποκομίσουμε τα οφέλη που θα προκύψουν από την υλοποίηση του έργου αυτού, τόσο η Νέα Κίος, ο δήμος Άργους Μυκηνών και ολόκληρος ο νομός.
Το υδατοδρόμιο θα αποτελέσει το αεροδρόμιο της Αργολίδας καθώς θα δώσει τη δυνατότητα διασύνδεσης του δήμου Άργους Μυκηνών και του νομού με όλα τα λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας όπου θα έχουν αναπτυχθεί ανάλογες υποδομές. Έτσι για παράδειγμα ο επισκέπτης της Σαντορίνης θα έχει τη δυνατότητα άμεσα να επισκέπτεται το Άργος και τους αρχαιολογικούς μας χώρους, που τώρα λόγω του περιορισμένου χρόνου και της χρονοβόρας μετακίνησης δε θα ερχόταν, πιθανότατα, ποτέ. Είναι δεδομένη η συνέργια της διεθνούς κρουαζιέρας με την λειτουργία των υδροπλάνων με βάση την εμπειρία του εξωτερικού και ως εκ τούτου βέβαιη η επιτυχία και στην χώρα μας με την πολυνησία που διαθέτει.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας μπορούν να εντάξουν στα προγράμματα εκδρομών των επιβατών τους ειδικές εκδρομές με υδροπλάνα, οι τουριστικοί πράκτορες επίσης είναι πολύ θετικοί στην ένταξη πτήσεων υδροπλάνων στις επιλογές περιήγησης εντός προορισμού.
Το ενδιαφέρον από την πλευρά των χρηστών υπηρεσιών υδροπλάνων που εκφράστηκε μέσω ερευνών και μελετών σε τουριστικές περιοχές της χώρας είναι μεγάλο .
Τα υδροπλάνα είναι μεταφορικά μέσα σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μεταφορικής δραστηριότητας και συνδυασμένων μεταφορών. Λόγω της ικανότητας που διαθέτουν μπορούν να επεκτείνουν αποτελεσματικά τον μεταφορικό χάρτη μιας περιοχής που δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές, όπως η δική μας. Δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά με κανένα άλλο μεταφορικό μέσο, αλλά συνεργατικά και με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του χρήστη.
Οι πτήσεις υδροπλάνων ικανοποιούν και άλλες ανάγκες. Μπορούν να συνεισφέρουν αποδεδειγμένα, πέρα από την περιήγηση για τουριστικούς σκοπούς, σε περιπτώσεις άμεσης αεροπυρόσβεσης καθώς και να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Τα υδροπλάνα μπορούν να μετασχηματίσουν το εσωτερικό τους, σε σύντομο χρόνο, για να μεταφέρουν ασθενείς, εμπορεύματα, είδη ανάγκης, κλπ.
Αυτό που χρειάζεται από εδώ και πέρα για την άμεση υλοποίηση του έργου είναι η επίσπευση από την πλευρά του κεντρικού κράτους όλων των χρονοβόρων διαδικασιών και εμποδίων που καθυστερούν την προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια και η προσαρμογή του νομικού πλαισίου (Ν. 4568/18) με την έκδοση των απαραιτήτων ΚΥΑ για να γίνει λειτουργική η εφαρμογή του.
Η διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων θα πρέπει να προχωρήσει με μεγάλη ταχύτητα από την πλευρά των υπηρεσιών που εμπλέκονται για να γίνει εφικτή η παρουσίαση ενός εθνικού χάρτη/δικτύου υδατοδρομίων που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών operators υδροπλάνων για να ξεκινήσουν το συντομότερο οι πτήσεις σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Οι σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας στον τομέα Aviation Security (AVSEC) και (ISPS) προστασίας λιμένων μπορούν να εφαρμοστούν τόσο σε υδατοδρόμια μικρής δυναμικότητας ( Εσωτερικού ) όσο και μεγάλης δυναμικότητας ( Εξωτερικού ) ώστε να μπορούν να καταστήσουν πλήρως λειτουργική και αποτελεσματική τη διαδικασία ελέγχου επιβατών και αποσκευών.
Η Δημιουργία σχολής πιλότων που να διαθέτει προσομοιωτή εκπαίδευσης η οποία και θα είναι μοναδική στον Ευρωπαϊκό χώρο είναι επίσης σπουδαία σχεδιαστική πρόταση.
Και αν και για κάποιους μπορεί να φαντάζει κάτι μακρινό και άπιαστο θα ήθελα να επισημάνω ότι σε κάποια από τα νησιά του Ιονίου έχουν προαναγγείλει για τον Μάρτιο του 2020, όχι μόνο πτήσεις υδροπλάνων που θα συνδέουν τα νησιά του Ιονίου, αλλά και διεθνείς πτήσεις.
Θέτουμε ψηλά τον πήχη γιατί έχουμε την θέληση αλλά και την γνώση και την εμπειρία να αλλάξουμε τον δήμο μας και, πέραν της διαχείρισης της καθημερινότητας, να δημιουργήσουμε τέτοιες υποδομές που θα συμβάλλουν καθοριστικά σε ένα καλύτερο μέλλον και θα διασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης αλλά και εισόδημα στους κατοίκους του τόπου μας.
Το υδατοδρόμιο θα αποτελέσει το αεροδρόμιο της Αργολίδας καθώς θα δώσει τη δυνατότητα διασύνδεσης του δήμου Άργους Μυκηνών και του νομού με όλα τα λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας όπου θα έχουν αναπτυχθεί ανάλογες υποδομές. Έτσι για παράδειγμα ο επισκέπτης της Σαντορίνης θα έχει τη δυνατότητα άμεσα να επισκέπτεται το Άργος και τους αρχαιολογικούς μας χώρους, που τώρα λόγω του περιορισμένου χρόνου και της χρονοβόρας μετακίνησης δε θα ερχόταν, πιθανότατα, ποτέ. Είναι δεδομένη η συνέργια της διεθνούς κρουαζιέρας με την λειτουργία των υδροπλάνων με βάση την εμπειρία του εξωτερικού και ως εκ τούτου βέβαιη η επιτυχία και στην χώρα μας με την πολυνησία που διαθέτει.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας μπορούν να εντάξουν στα προγράμματα εκδρομών των επιβατών τους ειδικές εκδρομές με υδροπλάνα, οι τουριστικοί πράκτορες επίσης είναι πολύ θετικοί στην ένταξη πτήσεων υδροπλάνων στις επιλογές περιήγησης εντός προορισμού.
Το ενδιαφέρον από την πλευρά των χρηστών υπηρεσιών υδροπλάνων που εκφράστηκε μέσω ερευνών και μελετών σε τουριστικές περιοχές της χώρας είναι μεγάλο .
Τα υδροπλάνα είναι μεταφορικά μέσα σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μεταφορικής δραστηριότητας και συνδυασμένων μεταφορών. Λόγω της ικανότητας που διαθέτουν μπορούν να επεκτείνουν αποτελεσματικά τον μεταφορικό χάρτη μιας περιοχής που δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές, όπως η δική μας. Δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά με κανένα άλλο μεταφορικό μέσο, αλλά συνεργατικά και με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του χρήστη.
Οι πτήσεις υδροπλάνων ικανοποιούν και άλλες ανάγκες. Μπορούν να συνεισφέρουν αποδεδειγμένα, πέρα από την περιήγηση για τουριστικούς σκοπούς, σε περιπτώσεις άμεσης αεροπυρόσβεσης καθώς και να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Τα υδροπλάνα μπορούν να μετασχηματίσουν το εσωτερικό τους, σε σύντομο χρόνο, για να μεταφέρουν ασθενείς, εμπορεύματα, είδη ανάγκης, κλπ.
Αυτό που χρειάζεται από εδώ και πέρα για την άμεση υλοποίηση του έργου είναι η επίσπευση από την πλευρά του κεντρικού κράτους όλων των χρονοβόρων διαδικασιών και εμποδίων που καθυστερούν την προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια και η προσαρμογή του νομικού πλαισίου (Ν. 4568/18) με την έκδοση των απαραιτήτων ΚΥΑ για να γίνει λειτουργική η εφαρμογή του.
Η διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων θα πρέπει να προχωρήσει με μεγάλη ταχύτητα από την πλευρά των υπηρεσιών που εμπλέκονται για να γίνει εφικτή η παρουσίαση ενός εθνικού χάρτη/δικτύου υδατοδρομίων που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών operators υδροπλάνων για να ξεκινήσουν το συντομότερο οι πτήσεις σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Οι σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας στον τομέα Aviation Security (AVSEC) και (ISPS) προστασίας λιμένων μπορούν να εφαρμοστούν τόσο σε υδατοδρόμια μικρής δυναμικότητας ( Εσωτερικού ) όσο και μεγάλης δυναμικότητας ( Εξωτερικού ) ώστε να μπορούν να καταστήσουν πλήρως λειτουργική και αποτελεσματική τη διαδικασία ελέγχου επιβατών και αποσκευών.
Η Δημιουργία σχολής πιλότων που να διαθέτει προσομοιωτή εκπαίδευσης η οποία και θα είναι μοναδική στον Ευρωπαϊκό χώρο είναι επίσης σπουδαία σχεδιαστική πρόταση.
Και αν και για κάποιους μπορεί να φαντάζει κάτι μακρινό και άπιαστο θα ήθελα να επισημάνω ότι σε κάποια από τα νησιά του Ιονίου έχουν προαναγγείλει για τον Μάρτιο του 2020, όχι μόνο πτήσεις υδροπλάνων που θα συνδέουν τα νησιά του Ιονίου, αλλά και διεθνείς πτήσεις.
Θέτουμε ψηλά τον πήχη γιατί έχουμε την θέληση αλλά και την γνώση και την εμπειρία να αλλάξουμε τον δήμο μας και, πέραν της διαχείρισης της καθημερινότητας, να δημιουργήσουμε τέτοιες υποδομές που θα συμβάλλουν καθοριστικά σε ένα καλύτερο μέλλον και θα διασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης αλλά και εισόδημα στους κατοίκους του τόπου μας.