Του Νίκου Αβουκάτου
Στους ρυθμούς της ηλεκτροκίνησης κινείται η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ήδη τοποθετήθηκαν δύο φορτιστές, ο ένας στην Τρίπολη, στην έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μπροστά από το διοικητήριο, και ο άλλος στην τουριστική περιοχή του Ισθμού της Κορίνθου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, θα τοποθετηθεί εντός των προσεχών ημερών ένας ακόμη φορτιστής στην Καλαμάτα, στο διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, αν και αρχικά είχε επιλεγεί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ωστόσο υπήρξαν σύνθετα ζητήματα που δεν το επέτρεψαν.
«Η επιλογή των θέσεων αυτών έγινε ώστε να καλυφθεί αρχικά ο κάθετος άξονας της Πελοποννήσου», λέει στη Greenagenda.gr ο πρώην περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, σε σύντομο χρονικό διάστημα πρόκειται να τοποθετηθούν τρεις ακόμη φορτιστές, ένας στο διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας στη Σπάρτη, ένας στο διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, στο Ναύπλιο, και ένας στην Ελαφόνησο, το μόνο νησί της Περιφέρειας, το οποίο έχει τα χαρακτηριστικά να μετατραπεί σε "πράσινο νησί".
«Η Περιφέρεια Πελοποννήσου εξαρχής προσανατολίστηκε στην εφαρμογή πολιτικών για την επίτευξη του βασικού της στόχου, της αειφορίας και της βιώσιμης κινητικότητας. Για τον λόγο αυτό αναζητήσαμε δυνατότητες και συνεργασίες εντός και εκτός της χώρας», λέει ο κ. Τατούλης.
Με σκοπό την ανάπτυξη πολιτικών προώθησης της ηλεκτροκινητικότητας κατέθεσε με επιτυχία προτάσεις σε Ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά προγράμματα εδαφικής διασυνοριακής συνεργασίας, είτε ως επικεφαλής είτε ως εταίρος σχημάτων με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τη δεδομένη λοιπόν στιγμή υλοποιεί δύο έργα εδαφικής διασυνοριακής συνεργασίας για την εφαρμογή πολιτικών ηλεκτροκίνησης, το ένα στην περιοχή της Μεσογείου (Interreg Med), όπου συμμετέχουν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου με επικεφαλής την Περιφέρεια Πελοποννήσου, και το άλλο στην περιοχή της Μακροπεριφέρειας Αδριατικής και Ιονίου (Interreg Adrion), ως εταίρος μαζί με τις υπόλοιπες χώρες της συγκεκριμένης περιοχής.
Τα έργα αυτά στοχεύουν να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να βελτιώσουν τα "Βιώσιμα Σχέδια Ηλεκτροκίνησης" σύμφωνα με κοινά πρότυπα, με στόχο τη δημιουργία ενός "Διαπεριφερειακού Δικτύου Ηλεκτροκινητικότητας" που θα διασχίζει τις πόλεις όλων των διακρατικών περιοχών της περιοχής του προγράμματος των Μεσογειακών χωρών (MED) και της Αδριατικής Ιονίου (Adrion).
«Τα έργα προωθούν την κινητικότητα και την διατροπικότητα των χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών με τη χρήση ηλεκτρικών συστημάτων μεταφοράς, την εφαρμογή υπεραστικών και αστικών μεταφορών μέσω διαπεριφερειακών πιλοτικών δικτύων με την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης και ηλεκτρικά οχήματα σε μελλοντικό συνδυασμό και με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», τονίζει ο Δημήτρης Κοκκίνης, Ειδικός σύμβουλος του πρώην Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, project manager των έργων.
Η Οδηγία 2014/94 / ΕΕ έδωσε προκαταρκτικές κατευθυντήριες οδηγίες για την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτρικής φόρτισης στην επικράτεια της ΕΕ. Ωστόσο τα κράτη μέλη δεν έχουν ακόμη εφαρμόσει ολοκληρωμένα δίκτυα συστημάτων ηλεκτρικής φόρτισης σε ευρωπαϊκό επίπεδο με τα ίδια πρωτόκολλα επικοινωνίας και μοντέλα σχεδιασμού. Ως εκ τούτου, βάσει των υφιστάμενων Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνολογιών, τα έργα αυτά θα αναπτύξουν λύσεις για την ηλεκτροκίνηση και θα υλοποιήσουν πιλοτικές δράσεις για την υπέρβαση των περιορισμών μεσαίου ταξιδιού και για το συντονισμό των μελλοντικών επενδύσεων στις ηλεκτρικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ευρωπαϊκή κοινότητα έχει αυξημένες προσδοκίες από τα έργα αυτά, ειδικά από το έργο της περιοχής της Μεσογείου, όπου επικεφαλής είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, με στόχο να προκύψουν κίνητρα και πολιτικές τόσο σε περιφερειακό - εθνικό επίπεδο όσο και σε αντίστοιχο Μεσογειακό - ευρωπαϊκό για την προώθηση και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης. Γίνεται συνεπώς εύκολα αντιληπτό το βάρος της ευθύνης που φέρει η Περιφέρεια για την ομαλή υλοποίηση των έργων αυτών.
Πηγή: greenagenda.gr