Ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τον περασμένο Αύγουστο στην Ερμιονίδα η “Μήδεια” του Ευριπίδη σε μετάφραση Κώστα Γεωργουσόπουλου, την παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό σε μία και μοναδική παράσταση, το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 21.00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Η “Μήδεια” είναι η φετινή παραγωγή του Θ.Ο.Ε. στην αρχαία τραγωδία και συνιστά την έβδομη, συστηματική και σε ετήσια βάση, απόπειρα ενασχόλησης του Ομίλου μας με το αρχαίο δράμα. Η τραγωδία ανέβηκε στη θερινή σκηνή του Πολυχώρου Πολιτισμού ARTίκι “Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ”, στο Κρανίδι Ερμιονίδας, ως μεταφεστιβαλική εκδήλωση στο πλαίσιο του ετήσιου (6ου) Φεστιβάλ Θεάτρου “Ερμηνείες στην Ερμιονίδα” που επιμελείται ο διακεκριμένος καθηγητής και κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος.
Ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας ανανέωσε και φέτος το ραντεβού του με το αρχαίο δράμα, αντιμετωπίζοντάς το με δέος και σεβασμό γι αυτό, αφέθηκε στα χέρια ικανών και καταξιωμένων επαγγελματιών.
Φέτος τη σκηνοθεσία και την προσαρμογή του κειμένου ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Πασσάς, την κινησιολογία η Μαργαρίτα Τρίκκα, το φωτισμό και τον ήχο επιμελήθηκε ο Ίων Ξυπολιάς, τη μουσική έγραψε ο συμπατριώτης μας Χρήστος Δρούζας, ενώ μουσικός επί σκηνής ο επίσης συμπατριώτης μας Δημήτρης Σκούρτης.
Σας περιμένουμε και στην Αθήνα, στο φιλόξενο και καταξιωμένο πολιτιστικό Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, για να σας παρουσιάσουμε τη δική μας “Μήδεια”.
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
Με χαρά και ευθύνη αποδέχτηκα την πρόταση του Θεατρικού Ομίλου Ερμιονίδας να σκηνοθετήσω τη “Μήδεια” του Ευριπίδη. Είχε προηγηθεί την προηγούμενη χρονιά η συμμετοχή μου ως ηθοποιός, στο πολύ οργανωμένο φεστιβάλ Ερμηνείες στην Ερμιονίδα με την παράσταση «Διγενής Ακρίτης, στα όρια» σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη και είχα ήδη πάρει μια γεύση από τον υπέροχο αυτό θεατρικό χώρο Artiki, την αγάπη των ανθρώπων εδώ για το θέατρο και την συγκινητική φιλοξενία τους.
Η “Μήδεια” είναι ίσως η πιο συνταρακτική τραγωδία του Ευριπίδη,. Πραγματεύεται διαχρονικές έννοιες όπως ο έρωτας και μέχρι που μπορεί να φτάσει κανείς για την εκπλήρωσή του, ο γάμος και η προδοσία, η θέση της γυναίκας, ο
διαχωρισμός του Έλληνα από τον ξένο- “βάρβαρο”, το δέλεαρ της εξουσίας, η εκδίκηση, που μπορεί να φτάσει μέχρι την παιδοκτονία. Και είναι μια τραγωδία που έχει ανέβει σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Στη δική μας ανάγνωση θέλησα να επικεντρωθώ σε ένα σημαντικό εύρημα χωρίς να αποδυναμώσω την αξία και δύναμη των αρχετυπικών προσώπων-ηρώων και των σχέσεών τους. Το γαμήλιο τραπέζι του Ιάσονα και της Γλαύκης καταλήγει σταδιακά σε τραγωδία. Εξ ου και η πολυμορφική χρήση του τραπεζιού που δεσπόζει σε όλη την παράσταση και δημιουργεί ένα ποικίλο σκηνογραφικό, συμβολικό, συναισθηματικό σύμπαν με αποκορύφωμα την φυγή της “Μήδειας” με το άρμα του Ήλιου. Θέλησα να κάνω αναφορές στον δυτικό κόσμο και τον κόσμο της ανατολής και στη συσχέτισή τους. Να υπογραμμίσω την ανάγκη του χορού, των Κορίνθιων γυναικών-καλεσμένων στο γάμο, να διατηρήσουν την τάξη, τους θεσμούς και την ισορροπία αλλά και να συμμαχήσουν με την προδομένη “Μήδεια”. Όταν όμως η κατάσταση ξεφεύγει εκτός ορίων, ο ίδιος ο χορός είναι αυτός που θα ανατρέψει αυτήν την «ισορροπία», καθώς γίνεται ένα συναισθηματικό συντρίμμι που θα το αποτυπώσει και στο χώρο που τον περιβάλει, διαλύοντας όποια γεωμετρία ή συμμετρία που μέχρι πρότινος τηρούσε.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ερασιτέχνες ηθοποιούς που με αυταπάρνηση με ακολούθησαν σ’ αυτό το απαιτητικό ταξίδι, τους σημαντικούς συνεργάτες μου Κώστα Γεωργουσόπουλο (Μετάφραση), Μαργαρίτα Τρίκκα (Κινησιολογία), Χρήστο Δρούζα (Μουσική σύνθεση,) Δημήτρη Σκούρτη (Μουσικό επί σκηνής), Ίωνα Ξυπολιά (Σχεδιασμός φωτισμού) και τον πρόεδρο του ΘΟΕ Δημήτρη Σίδερη για την εμπιστοσύνη και την συνολική στήριξη.
Τέλος προσκαλώ το κοινό να έρθει να παρακολουθήσει και να απολαύσει μια διαφορετική, σπαρακτική, σύγχρονη Μήδεια και να επιβραβεύσει τον τεράστιο μόχθο όλων των συντελεστών, που θέλω να πιστεύω ότι αποτυπώνεται στην παράστασή μας, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε σε λιγότερο από ένα μήνα εντατικής δουλειάς.
Κωνσταντίνος Πασσάς
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Κώστας Γεωργουσόπουλος
Σκηνοθεσία-Προσαρμογή: Κωνσταντίνος Πασσάς
Κινησιολογία: Μαργαρίτα Τρίκκα
Μουσική: Χρήστος Δρούζας
Μουσικός επί σκηνής: Δημήτρης Σκούρτης
Φωτισμοί: Ίων Ξυπολιάς
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΤΡΟΦΟΣ: Νάντια Κωστελένου
ΜΗΔΕΙΑ: Μαρία Παπαϊωάννου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ: Παντελής Τόδωρης
ΚΡΕΟΝΤΑΣ: Κώστας Πεντεδέκας
ΙΑΣΟΝΑΣ: Λουκάς Κούτρας
ΑΙΓΕΑΣ: Partizio Neze
ΑΓΓΕΛΟΣ: Χρήστος Σπανός
ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (αλφαβητικά): Κική Αυλωνίτου-Πέλλα, Αργυρώ Μέξη-Κωστελένου, Ιωάννα Μέξη, Γωγώ Μπινιάρη, Ελένη Ντάκου, Κατερίνα Πατεράκη, Γεωργία Φλωράκη, Ειρήνη Φλωράκη
ΠΑΙΔΙΑ: Δημήτρης Βάθης, Αλέξανδρος Μπίμπας
Ο Θ.Ο.Ε.. ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς και τους υποστηρικτές της παράστασης της Αθήνας για τη χορηγική συμμετοχή τους στην υλοποίηση της μεταφοράς της παράστασης στη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Πληροφορίες: Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας 698 698 2224 - Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 210 7734567 & www.mcf.gr
Η “Μήδεια” είναι η φετινή παραγωγή του Θ.Ο.Ε. στην αρχαία τραγωδία και συνιστά την έβδομη, συστηματική και σε ετήσια βάση, απόπειρα ενασχόλησης του Ομίλου μας με το αρχαίο δράμα. Η τραγωδία ανέβηκε στη θερινή σκηνή του Πολυχώρου Πολιτισμού ARTίκι “Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ”, στο Κρανίδι Ερμιονίδας, ως μεταφεστιβαλική εκδήλωση στο πλαίσιο του ετήσιου (6ου) Φεστιβάλ Θεάτρου “Ερμηνείες στην Ερμιονίδα” που επιμελείται ο διακεκριμένος καθηγητής και κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος.
Ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας ανανέωσε και φέτος το ραντεβού του με το αρχαίο δράμα, αντιμετωπίζοντάς το με δέος και σεβασμό γι αυτό, αφέθηκε στα χέρια ικανών και καταξιωμένων επαγγελματιών.
Φέτος τη σκηνοθεσία και την προσαρμογή του κειμένου ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Πασσάς, την κινησιολογία η Μαργαρίτα Τρίκκα, το φωτισμό και τον ήχο επιμελήθηκε ο Ίων Ξυπολιάς, τη μουσική έγραψε ο συμπατριώτης μας Χρήστος Δρούζας, ενώ μουσικός επί σκηνής ο επίσης συμπατριώτης μας Δημήτρης Σκούρτης.
Σας περιμένουμε και στην Αθήνα, στο φιλόξενο και καταξιωμένο πολιτιστικό Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, για να σας παρουσιάσουμε τη δική μας “Μήδεια”.
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
Με χαρά και ευθύνη αποδέχτηκα την πρόταση του Θεατρικού Ομίλου Ερμιονίδας να σκηνοθετήσω τη “Μήδεια” του Ευριπίδη. Είχε προηγηθεί την προηγούμενη χρονιά η συμμετοχή μου ως ηθοποιός, στο πολύ οργανωμένο φεστιβάλ Ερμηνείες στην Ερμιονίδα με την παράσταση «Διγενής Ακρίτης, στα όρια» σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη και είχα ήδη πάρει μια γεύση από τον υπέροχο αυτό θεατρικό χώρο Artiki, την αγάπη των ανθρώπων εδώ για το θέατρο και την συγκινητική φιλοξενία τους.
Η “Μήδεια” είναι ίσως η πιο συνταρακτική τραγωδία του Ευριπίδη,. Πραγματεύεται διαχρονικές έννοιες όπως ο έρωτας και μέχρι που μπορεί να φτάσει κανείς για την εκπλήρωσή του, ο γάμος και η προδοσία, η θέση της γυναίκας, ο
διαχωρισμός του Έλληνα από τον ξένο- “βάρβαρο”, το δέλεαρ της εξουσίας, η εκδίκηση, που μπορεί να φτάσει μέχρι την παιδοκτονία. Και είναι μια τραγωδία που έχει ανέβει σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Στη δική μας ανάγνωση θέλησα να επικεντρωθώ σε ένα σημαντικό εύρημα χωρίς να αποδυναμώσω την αξία και δύναμη των αρχετυπικών προσώπων-ηρώων και των σχέσεών τους. Το γαμήλιο τραπέζι του Ιάσονα και της Γλαύκης καταλήγει σταδιακά σε τραγωδία. Εξ ου και η πολυμορφική χρήση του τραπεζιού που δεσπόζει σε όλη την παράσταση και δημιουργεί ένα ποικίλο σκηνογραφικό, συμβολικό, συναισθηματικό σύμπαν με αποκορύφωμα την φυγή της “Μήδειας” με το άρμα του Ήλιου. Θέλησα να κάνω αναφορές στον δυτικό κόσμο και τον κόσμο της ανατολής και στη συσχέτισή τους. Να υπογραμμίσω την ανάγκη του χορού, των Κορίνθιων γυναικών-καλεσμένων στο γάμο, να διατηρήσουν την τάξη, τους θεσμούς και την ισορροπία αλλά και να συμμαχήσουν με την προδομένη “Μήδεια”. Όταν όμως η κατάσταση ξεφεύγει εκτός ορίων, ο ίδιος ο χορός είναι αυτός που θα ανατρέψει αυτήν την «ισορροπία», καθώς γίνεται ένα συναισθηματικό συντρίμμι που θα το αποτυπώσει και στο χώρο που τον περιβάλει, διαλύοντας όποια γεωμετρία ή συμμετρία που μέχρι πρότινος τηρούσε.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ερασιτέχνες ηθοποιούς που με αυταπάρνηση με ακολούθησαν σ’ αυτό το απαιτητικό ταξίδι, τους σημαντικούς συνεργάτες μου Κώστα Γεωργουσόπουλο (Μετάφραση), Μαργαρίτα Τρίκκα (Κινησιολογία), Χρήστο Δρούζα (Μουσική σύνθεση,) Δημήτρη Σκούρτη (Μουσικό επί σκηνής), Ίωνα Ξυπολιά (Σχεδιασμός φωτισμού) και τον πρόεδρο του ΘΟΕ Δημήτρη Σίδερη για την εμπιστοσύνη και την συνολική στήριξη.
Τέλος προσκαλώ το κοινό να έρθει να παρακολουθήσει και να απολαύσει μια διαφορετική, σπαρακτική, σύγχρονη Μήδεια και να επιβραβεύσει τον τεράστιο μόχθο όλων των συντελεστών, που θέλω να πιστεύω ότι αποτυπώνεται στην παράστασή μας, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε σε λιγότερο από ένα μήνα εντατικής δουλειάς.
Κωνσταντίνος Πασσάς
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Κώστας Γεωργουσόπουλος
Σκηνοθεσία-Προσαρμογή: Κωνσταντίνος Πασσάς
Κινησιολογία: Μαργαρίτα Τρίκκα
Μουσική: Χρήστος Δρούζας
Μουσικός επί σκηνής: Δημήτρης Σκούρτης
Φωτισμοί: Ίων Ξυπολιάς
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΤΡΟΦΟΣ: Νάντια Κωστελένου
ΜΗΔΕΙΑ: Μαρία Παπαϊωάννου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ: Παντελής Τόδωρης
ΚΡΕΟΝΤΑΣ: Κώστας Πεντεδέκας
ΙΑΣΟΝΑΣ: Λουκάς Κούτρας
ΑΙΓΕΑΣ: Partizio Neze
ΑΓΓΕΛΟΣ: Χρήστος Σπανός
ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (αλφαβητικά): Κική Αυλωνίτου-Πέλλα, Αργυρώ Μέξη-Κωστελένου, Ιωάννα Μέξη, Γωγώ Μπινιάρη, Ελένη Ντάκου, Κατερίνα Πατεράκη, Γεωργία Φλωράκη, Ειρήνη Φλωράκη
ΠΑΙΔΙΑ: Δημήτρης Βάθης, Αλέξανδρος Μπίμπας
Ο Θ.Ο.Ε.. ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς και τους υποστηρικτές της παράστασης της Αθήνας για τη χορηγική συμμετοχή τους στην υλοποίηση της μεταφοράς της παράστασης στη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Πληροφορίες: Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας 698 698 2224 - Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 210 7734567 & www.mcf.gr