Την Κυριακή 6/10/2019, 11:00 π. μ στο Μουσικό Σχολείου Ιλίου, έλαβε χώρα η Α΄ Περιφερειακή Σύσκεψη της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019 -2020.
Προσκεκλημένοι ήταν εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων & κηδεμόνων καθώς και τα μέλη των Δ.Σ των μουσικών σχολείων Αθήνας, Ιλίου, Αλίμου, Παλλήνης, Πειραιά, Λαμίας, Κορίνθου, Αργολίδας και Χαλκίδας και των καλλιτεχνικών σχολείων Γέρακα, Περιστερίου, Κερατσινίου και Αθήνας. Η ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση ανέδειξε μία σειρά από προβλήματα τα οποία τα σχολεία μας αντιμετωπίζουν.
Η έλλειψη εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα το οποίο δεν επιλύεται χωρίς άμεσους διορισμούς οι οποίοι θα καλύπτουν το σύνολο των πραγματικών αναγκών των σχολείων μας. Η απαράδεκτη τακτική της πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών την οποία προκρίνουν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελεί λύση για κανένα σχολείο. Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων εξακολουθούν να υφίστανται κενά σε μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα ειδικοτήτων. Δεν υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικοί για αντικείμενα πανελλαδικώς εξεταζόμενα!
Μείζον ζήτημα για τους γονείς αποτελεί το θέμα των μετακινήσεων. Βρισκόμαστε σε περίοδο υπογραφής των νέων, τριετούς διάρκειας, συμβάσεων με ιδιώτες. Η όλη διαδικασία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να γίνονται με ανάθεση από την Περιφέρεια σε αντίστοιχους φορείς. Η παρεχόμενη υπηρεσία είναι συχνά απαράδεκτη. Το μεγαλύτερο, μέχρι στιγμής, πρόβλημα, ωστόσο, είναι αυτό που δημιουργήθηκε στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου. Σχεδόν εκατό μαθητές στερούνται του δικαιώματος της μετακίνησης εξαιτίας της εφαρμογής της υπογεγραμμένης από το προηγούμενο σχολικό έτος ΚΥΑ, η οποία θέτει χιλιομετρικούς περιορισμούς στη μετακίνηση των μαθητών. Είμαστε πεπεισμένοι πως δεν είναι το μοναδικό σχολείο που αντιμετωπίζει τέτοιο ζήτημα.
Έντονη ανησυχία εκφράστηκε από γονείς για την υλοποίηση για δεύτερη χρονιά του προγράμματος FLEX (Future Leaders Exchange) στα σχολεία. Το πρόγραμμα τελεί υπό τη διαχείριση του Γραφείου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Υποθέσεων (ECA) του Υπουργείου Εξωτερικών (US Department of State) των Η.Π.Α και προσφέρει υποτροφίες σε μαθητές, οι οποίοι επιλέγονται μέσω διαγωνισμού, για να μείνουν ένα χρόνο σε οικογένεια υποδοχής στις Η.Π.Α και να φοιτήσουν σε σχολείο εκεί. Η ωμή προσπάθεια να προπαγανδιστεί και να μεταλαμπαδευθεί στα παιδιά μας η πολιτική επιλογή των επεμβάσεων σε άλλη κράτη, των πολέμων, της προσφυγιάς και της εκμετάλλευσης των λαών, μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους. Δε θα επιτρέψουμε να γίνουν τα παιδιά μας βορά και υπηρέτες των συμφερόντων κανενός!
Θέματα σοβαρά αποκαλύφθηκε από τη συζήτηση των γονιών πως προκύπτουν από την έλλειψη του απαραίτητου εξοπλισμού (μουσικά όργανα, καβαλέτα, εξοπλισμός για τα αντικείμενα του θεάτρου, του χορού και του κινηματογράφου) αλλά και την έλλειψη κατάλληλων κτηριακών εγκαταστάσεων. Οι γονείς υποχρεώνονται να επιβαρύνονται με την αγορά του εξοπλισμού αλλά και με την αγορά των βιβλίων τα οποία οι εκπαιδευτικοί ορίζουν, καθώς δεν εκδίδονται από την πολιτεία τα αντίστοιχα εγχειρίδια μελέτης. Υπάρχουν σχολεία τα οποία συστεγάζονται χωρίς να έχει ορισθεί ο χρόνος και ο τόπος της μεταστέγασης του φιλοξενούμενου σχολείου ώστε να μπορέσουν οι δύο σχολικές μονάδες να λειτουργήσουν κατά τα επόμενα έτη χωρίς προβλήματα. Σχολεία επίσης λειτουργούν σε παλαιές κτηριακές εγκαταστάσεις οι οποίες είχαν κατασκευαστεί για πολύ μικρότερο αριθμό μαθητών και χωρίς την πρόβλεψη αιθουσών για τα ειδικά μαθήματα. Έτσι, αναγκάζονται οι μαθητές να φιλοξενούνται σε παρακείμενες αίθουσες εκτός της σχολικής μονάδας.
Έντονη ανησυχία εκφράστηκε από τους γονείς για τα θέματα των εξαρτήσεων και του περιβάλλοντος. Οι εξελίξεις στο ζήτημα του ΚΕΘΕΑ, του μεγαλύτερου «στεγνού» προγράμματος απεξάρτησης στη χώρα μας με ιδιαίτερα σημαντική προσφορά και αποτελεσματική δράση στον αγώνα του απεγκλωβισμού νέων ανθρώπων από τις ναρκωτικές ουσίες, πλήττουν τόσο τον χαρακτήρα όσο και τον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού. Το έργο του ΚΕΘΕΑ εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί από μόνο του απόδειξη της ανάγκης διαφύλαξης του ρόλου του με την απαραίτητη οικονομική κρατική υποστήριξη και χωρίς καμία παρέμβαση.
Όσον αφορά το ζήτημα του περιβάλλοντος, η συνέχιση της λειτουργίας της χωματερής των Άνω Λιοσίων και η λήψη απόφασης για τη λειτουργία νέων εγκαταστάσεων στην πολύπαθη και επιβαρυμένη ήδη Δυτική Αττική, κυριολεκτικά δίπλα από οικισμούς, προκαλεί την αγανάκτηση των γονιών, οι οποίοι βλέπουμε τα ποσοστά παιδικής θνησιμότητας να αυξάνονται ραγδαία κατά τα τελευταία χρόνια. Η πράσινη ανάπτυξη την οποία κηρύττουν καθημερινά οι κυβερνώντες φαίνεται να αφορά μόνο την υπογραφή συμβάσεων με επιχειρηματικούς ομίλους και όχι τις ζωές των παιδιών μας.
Δεν πρόκειται να αποδεχθούμε μοιρολατρικά όσα μας επιβάλλονται. Είμαστε αποφασισμένοι να αντιταχθούμε δυναμικά σε οτιδήποτε υποβαθμίζει και θέτει σε κίνδυνο τη μόρφωση και τη ζωή των παιδιών μας.
Απαιτούμε:
Άμεσες, μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες σε καθηγητές σε όλα τα σχολεία.
Δωρεάν μετακίνηση για όλους τους μαθητές από δημόσιο φορέα.
Κατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις και εξασφάλιση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού.
Άμεση συγγραφή και διανομή σύγχρονων σχολικών εγχειριδίων για όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων.
Διεκδικούμε αποκλειστικά δωρεάν, δημόσια, εκπαίδευση, αντίστοιχη των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων.
Η έλλειψη εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα το οποίο δεν επιλύεται χωρίς άμεσους διορισμούς οι οποίοι θα καλύπτουν το σύνολο των πραγματικών αναγκών των σχολείων μας. Η απαράδεκτη τακτική της πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών την οποία προκρίνουν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελεί λύση για κανένα σχολείο. Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων εξακολουθούν να υφίστανται κενά σε μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα ειδικοτήτων. Δεν υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικοί για αντικείμενα πανελλαδικώς εξεταζόμενα!
Μείζον ζήτημα για τους γονείς αποτελεί το θέμα των μετακινήσεων. Βρισκόμαστε σε περίοδο υπογραφής των νέων, τριετούς διάρκειας, συμβάσεων με ιδιώτες. Η όλη διαδικασία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να γίνονται με ανάθεση από την Περιφέρεια σε αντίστοιχους φορείς. Η παρεχόμενη υπηρεσία είναι συχνά απαράδεκτη. Το μεγαλύτερο, μέχρι στιγμής, πρόβλημα, ωστόσο, είναι αυτό που δημιουργήθηκε στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου. Σχεδόν εκατό μαθητές στερούνται του δικαιώματος της μετακίνησης εξαιτίας της εφαρμογής της υπογεγραμμένης από το προηγούμενο σχολικό έτος ΚΥΑ, η οποία θέτει χιλιομετρικούς περιορισμούς στη μετακίνηση των μαθητών. Είμαστε πεπεισμένοι πως δεν είναι το μοναδικό σχολείο που αντιμετωπίζει τέτοιο ζήτημα.
Έντονη ανησυχία εκφράστηκε από γονείς για την υλοποίηση για δεύτερη χρονιά του προγράμματος FLEX (Future Leaders Exchange) στα σχολεία. Το πρόγραμμα τελεί υπό τη διαχείριση του Γραφείου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Υποθέσεων (ECA) του Υπουργείου Εξωτερικών (US Department of State) των Η.Π.Α και προσφέρει υποτροφίες σε μαθητές, οι οποίοι επιλέγονται μέσω διαγωνισμού, για να μείνουν ένα χρόνο σε οικογένεια υποδοχής στις Η.Π.Α και να φοιτήσουν σε σχολείο εκεί. Η ωμή προσπάθεια να προπαγανδιστεί και να μεταλαμπαδευθεί στα παιδιά μας η πολιτική επιλογή των επεμβάσεων σε άλλη κράτη, των πολέμων, της προσφυγιάς και της εκμετάλλευσης των λαών, μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους. Δε θα επιτρέψουμε να γίνουν τα παιδιά μας βορά και υπηρέτες των συμφερόντων κανενός!
Θέματα σοβαρά αποκαλύφθηκε από τη συζήτηση των γονιών πως προκύπτουν από την έλλειψη του απαραίτητου εξοπλισμού (μουσικά όργανα, καβαλέτα, εξοπλισμός για τα αντικείμενα του θεάτρου, του χορού και του κινηματογράφου) αλλά και την έλλειψη κατάλληλων κτηριακών εγκαταστάσεων. Οι γονείς υποχρεώνονται να επιβαρύνονται με την αγορά του εξοπλισμού αλλά και με την αγορά των βιβλίων τα οποία οι εκπαιδευτικοί ορίζουν, καθώς δεν εκδίδονται από την πολιτεία τα αντίστοιχα εγχειρίδια μελέτης. Υπάρχουν σχολεία τα οποία συστεγάζονται χωρίς να έχει ορισθεί ο χρόνος και ο τόπος της μεταστέγασης του φιλοξενούμενου σχολείου ώστε να μπορέσουν οι δύο σχολικές μονάδες να λειτουργήσουν κατά τα επόμενα έτη χωρίς προβλήματα. Σχολεία επίσης λειτουργούν σε παλαιές κτηριακές εγκαταστάσεις οι οποίες είχαν κατασκευαστεί για πολύ μικρότερο αριθμό μαθητών και χωρίς την πρόβλεψη αιθουσών για τα ειδικά μαθήματα. Έτσι, αναγκάζονται οι μαθητές να φιλοξενούνται σε παρακείμενες αίθουσες εκτός της σχολικής μονάδας.
Έντονη ανησυχία εκφράστηκε από τους γονείς για τα θέματα των εξαρτήσεων και του περιβάλλοντος. Οι εξελίξεις στο ζήτημα του ΚΕΘΕΑ, του μεγαλύτερου «στεγνού» προγράμματος απεξάρτησης στη χώρα μας με ιδιαίτερα σημαντική προσφορά και αποτελεσματική δράση στον αγώνα του απεγκλωβισμού νέων ανθρώπων από τις ναρκωτικές ουσίες, πλήττουν τόσο τον χαρακτήρα όσο και τον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού. Το έργο του ΚΕΘΕΑ εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί από μόνο του απόδειξη της ανάγκης διαφύλαξης του ρόλου του με την απαραίτητη οικονομική κρατική υποστήριξη και χωρίς καμία παρέμβαση.
Όσον αφορά το ζήτημα του περιβάλλοντος, η συνέχιση της λειτουργίας της χωματερής των Άνω Λιοσίων και η λήψη απόφασης για τη λειτουργία νέων εγκαταστάσεων στην πολύπαθη και επιβαρυμένη ήδη Δυτική Αττική, κυριολεκτικά δίπλα από οικισμούς, προκαλεί την αγανάκτηση των γονιών, οι οποίοι βλέπουμε τα ποσοστά παιδικής θνησιμότητας να αυξάνονται ραγδαία κατά τα τελευταία χρόνια. Η πράσινη ανάπτυξη την οποία κηρύττουν καθημερινά οι κυβερνώντες φαίνεται να αφορά μόνο την υπογραφή συμβάσεων με επιχειρηματικούς ομίλους και όχι τις ζωές των παιδιών μας.
Δεν πρόκειται να αποδεχθούμε μοιρολατρικά όσα μας επιβάλλονται. Είμαστε αποφασισμένοι να αντιταχθούμε δυναμικά σε οτιδήποτε υποβαθμίζει και θέτει σε κίνδυνο τη μόρφωση και τη ζωή των παιδιών μας.
Απαιτούμε:
Άμεσες, μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες σε καθηγητές σε όλα τα σχολεία.
Δωρεάν μετακίνηση για όλους τους μαθητές από δημόσιο φορέα.
Κατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις και εξασφάλιση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού.
Άμεση συγγραφή και διανομή σύγχρονων σχολικών εγχειριδίων για όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων.
Διεκδικούμε αποκλειστικά δωρεάν, δημόσια, εκπαίδευση, αντίστοιχη των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων.