Άρωμα Πελοποννήσου και κυρίως Μεσσηνίας, έχει η εξέλιξη που ήρθε χθες αναφορικά με την ηλεκτρική διασύνδεση της χώρας μας, τόσο με την Κύπρο, όσο και με το Ισραήλ, αφού από το κομβικό σημείο της Κρήτης, η οποία βγαίνει από την ενεργειακή απομόνωση, θα υπάρξει σύνδεση και με την περιοχή μας!
«Οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με ακριβό πετρέλαιο καλύπτουν οριακά τη ζήτηση και το καλοκαίρι νοικιάζουμε γεννήτριες για να αποτραπεί ο κίνδυνος διακοπών ρεύματος! Οι μονάδες αυτές άλλωστε προβλέπεται να κλείσουν στο τέλος του 2022, καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν βρίσκονται εκτός των ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία στρέφεται στην πράσινη ενέργεια», σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, ο οποίος στάθηκε και στη διασύνδεση της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας, η οποία όπως επεσήμανε, θα επιλύσει όλα αυτά τα προβλήματα.
Τα… ευχάριστα, έρχονται από την έναρξη της κατασκευής των καλωδιακών τμημάτων στο έδαφος της Κρήτης και της Πελοποννήσου και ειδικότερα, όσον αφορά στην περιοχή μας, από το σημείο προσαιγιάλωσης έως τον υποσταθμό. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε χθες σε πολλά διαδικτυακά Μέσα, έχει ήδη ξεκινήσει η παραγωγή του υποβρύχιου καλωδίου, η πόντιση του οποίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του έργου, αναμένεται τον Ιούλιο του 2020. Μέσα στο μήνα δε, θα υπογραφούν 2 συμβάσεις για την απαραίτητη αναβάθμιση των εναέριων γραμμών ενόψει του έργου της καλωδιακής διασύνδεσης: με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, για την εναέρια γραμμή Μολάοι-Τερματικός Σταθμός (Μεγαλόπολη) και τη NARI-ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ για τη γραμμή ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΙΙΙ–STATCOM (Σύστημα Αντιστάθμισης).
Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ «ΜΙΚΡΗ» ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ
Για το έργο διασύνδεσης της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Φάση Ι/Πελοπόννησος), που θα γίνει μέσω 2 κυκλωμάτων Ε.Ρ., τάσης 150 kV, 200 MVA έκαστο, θα γίνουν μια σειρά από εργασίες:
-Αναβάθμιση υφιστάμενων και κατασκευή νέων εναέριων Γ.Μ. στην Πελοπόννησο
-Αναβάθμιση- επέκταση υφιστάμενων Υ/Σ στην Πελοπόννησο
-Κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού στην ΝΑ Πελοπόννησο και επέκταση του Υ/Σ Χανιά Ι
-Κατασκευή διπλής υποβρύχιας και υπόγειας καλωδιακής Γ.Μ στην Πελοπόννησο και την Κρήτη
-Εγκατάσταση συστήματος STATCOM στην Κρήτη
Αξίζει να σημειωθεί πως η «μικρή» αυτή διασύνδεση, θα είναι η μεγαλύτερη καλωδιακή σύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος στον κόσμο, με συνολικό μήκος 180 χλμ. Παράλληλα, πρόκειται και για τη βαθύτερη υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση Υψηλής Τάσης με τριπολικό καλώδιο τεχνολογίας μόνωσης XLPE παγκοσμίως (με βάθος πόντισης που προσεγγίζει τα 1.000 μέτρα) ενώ προς το παρόν, είναι το μεγαλύτερο ενιαίο έργο σε προϋπολογισμό στην ιστορία του Διαχειριστή, αφού ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ! Το έργο θα συμπληρωθεί με τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, για την οποία οι διαγωνιστικές διαδικασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
«Οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με ακριβό πετρέλαιο καλύπτουν οριακά τη ζήτηση και το καλοκαίρι νοικιάζουμε γεννήτριες για να αποτραπεί ο κίνδυνος διακοπών ρεύματος! Οι μονάδες αυτές άλλωστε προβλέπεται να κλείσουν στο τέλος του 2022, καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν βρίσκονται εκτός των ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία στρέφεται στην πράσινη ενέργεια», σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, ο οποίος στάθηκε και στη διασύνδεση της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας, η οποία όπως επεσήμανε, θα επιλύσει όλα αυτά τα προβλήματα.
Η χαρακτηριζόμενη ως «μικρή» ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με την Πελοποννήσου, είναι το πρώτο έργο καλωδιακής σύνδεσης του μεγάλου νησιού με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και επιτέλους, βρίσκεται σε… τροχιά υλοποίησης. Αν όλα πάνε καλά, το έργο με συνολική διάρκεια εργασιών 22 μήνες, θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020.
Τα… ευχάριστα, έρχονται από την έναρξη της κατασκευής των καλωδιακών τμημάτων στο έδαφος της Κρήτης και της Πελοποννήσου και ειδικότερα, όσον αφορά στην περιοχή μας, από το σημείο προσαιγιάλωσης έως τον υποσταθμό. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε χθες σε πολλά διαδικτυακά Μέσα, έχει ήδη ξεκινήσει η παραγωγή του υποβρύχιου καλωδίου, η πόντιση του οποίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του έργου, αναμένεται τον Ιούλιο του 2020. Μέσα στο μήνα δε, θα υπογραφούν 2 συμβάσεις για την απαραίτητη αναβάθμιση των εναέριων γραμμών ενόψει του έργου της καλωδιακής διασύνδεσης: με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, για την εναέρια γραμμή Μολάοι-Τερματικός Σταθμός (Μεγαλόπολη) και τη NARI-ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ για τη γραμμή ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΙΙΙ–STATCOM (Σύστημα Αντιστάθμισης).
Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ «ΜΙΚΡΗ» ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ
Για το έργο διασύνδεσης της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Φάση Ι/Πελοπόννησος), που θα γίνει μέσω 2 κυκλωμάτων Ε.Ρ., τάσης 150 kV, 200 MVA έκαστο, θα γίνουν μια σειρά από εργασίες:
-Αναβάθμιση υφιστάμενων και κατασκευή νέων εναέριων Γ.Μ. στην Πελοπόννησο
-Αναβάθμιση- επέκταση υφιστάμενων Υ/Σ στην Πελοπόννησο
-Κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού στην ΝΑ Πελοπόννησο και επέκταση του Υ/Σ Χανιά Ι
-Κατασκευή διπλής υποβρύχιας και υπόγειας καλωδιακής Γ.Μ στην Πελοπόννησο και την Κρήτη
-Εγκατάσταση συστήματος STATCOM στην Κρήτη
Αξίζει να σημειωθεί πως η «μικρή» αυτή διασύνδεση, θα είναι η μεγαλύτερη καλωδιακή σύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος στον κόσμο, με συνολικό μήκος 180 χλμ. Παράλληλα, πρόκειται και για τη βαθύτερη υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση Υψηλής Τάσης με τριπολικό καλώδιο τεχνολογίας μόνωσης XLPE παγκοσμίως (με βάθος πόντισης που προσεγγίζει τα 1.000 μέτρα) ενώ προς το παρόν, είναι το μεγαλύτερο ενιαίο έργο σε προϋπολογισμό στην ιστορία του Διαχειριστή, αφού ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ! Το έργο θα συμπληρωθεί με τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, για την οποία οι διαγωνιστικές διαδικασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Πηγή: foninews.gr