ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Με σήμα "Fish from Greece" και στόχο την καθιέρωση σε Ελλάδα και εξωτερικό

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:46:00 π.μ. | | | |
Με σήμα "Fish from Greece" και στόχο την καθιέρωση σε Ελλάδα και εξωτερικό
 Σε επενδύσεις ύψους 1,6 - 1,7 εκατ. ευρώ το 2019 και συνολικά 7 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία προχωρά η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) για ενέργειες προώθησης των προϊόντων του κλάδου, με στόχο την καθιέρωση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, του σήματος «Fish from Greece-Ελληνικό Ψάρι».

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ, Απόστολος Τουραλιάς, σε συνέντευξη Τύπου, ο κλάδος της υδατοκαλλιέργειας είναι από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους, αλλά και πιο καινοτόμους κλάδους της ελληνικής οικονομίας εδώ και 35 χρόνια. H ελληνική παραγωγή τσιπούρας και λαβρακιού αντιπροσωπεύει σήμερα περισσότερο από το 60% της παραγωγής της ΕΕ και κοντά στο 30% της παραγωγής των μεσογειακών ειδών, ενώ το ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας βρίσκεται στη δεύτερη θέση των εξαγωγών της Ελλάδας σε αγροτικά προϊόντα, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ.

Επίσης, σημείωσε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη της παραγωγής, προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα μεσογειακής υδατοκαλλιέργειας και να ανακτήσουν τα μερίδια αγοράς που απώλεσαν τα ελληνικά ψάρια τα τελευταία χρόνια.

Βασικές αγορές για τα προϊόντα αποτελούν η Ελλάδα και η Ιταλία, ενώ επόμενες αγορές-στόχοι είναι η Γαλλία και η Γερμανία. Αναφορικά με την ελληνική αγορά, ο κ. Τουραλιάς τόνισε ότι σήμερα η κατανάλωση ανέρχεται σε 20.000 τόνους, ενώ στόχος σε βάθος τριετίας είναι να φτάσει τους 40.000 τόνους μέσα από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προωθητικών ενεργειών από την ΕΛΟΠΥ. Στην Ιταλία, κύριος στόχος είναι, σύμφωνα με τον κ. Τουραλιά, να πεισθούν οι καταναλωτές ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι καλύτερα από τα τουρκικά και να ισχυροποιηθεί το ελληνικό προϊόν.

Ερωτηθείς σχετικά με τις τιμές των ψαριών αλλά και τις πιέσεις από τον ανταγωνισμό, ο κ. Τουραλιάς απάντησε ότι οι τιμές το 2019 κινούνται σε χαμηλά επίπεδα με κύριο ανταγωνιστή την Τουρκία, στην οποία παρέχεται η δυνατότητα να παράγει το προϊόν της με χαμηλότερο κόστος και να το διαθέτει αδασμολόγητο στην ευρωπαϊκή αγορά. Όπως πρόσθεσε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το 2018, η Τουρκία έχει φτάσει σε μία παραγωγή γύρω στους 190.000 τόνους από 20.0000 τόνους το 2002, με το μεγαλύτερο μέρος της να κατευθύνεται σε χώρες της ΕΕ.

Σημειώνεται, ότι η πιστοποίηση των μονάδων των 21 μελών της οργάνωσης, βάσει του ιδιωτικού προτύπου σχήματος πιστοποίησης «Fish from Greece» που συνεπάγεται και τη σήμανση των προϊόντων τους με την κοινή υπογραφή «Fish from Greece», σηματοδοτεί την επόμενη μέρα για την ΕΛΟΠΥ, με έμφαση στην εξωστρέφεια, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε αυτήν της Ιταλίας, που απορροφά μεγάλο ποσοστό των εξαγωγών των επιχειρήσεων-μελών της.

Σύμφωνα με τον κ. Τουραλιά, τo ιδιωτικό πρότυπο σχήμα πιστοποίησης «Fish from Greece», που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την TUV Austria Hellas, παραδόθηκε στις αρχές Ιουνίου και μέρος των μελών έχουν ήδη πιστοποιηθεί, ενώ τα υπόλοιπα είναι στη διαδικασία επιθεωρήσεων για την πιστοποίηση.
Στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΕΛΟΠΥ, που πραγματοποιήθηκε στις 2/10/2019, έγινε απολογισμός των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν έως σήμερα και καθορίστηκαν οι άξονες στους οποίους θα κινηθεί η ΕΛΟΠΥ την επόμενη τριετία. Το πλάνο θα εστιαστεί σε ένα δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο πρόγραμμα προώθησης, που θα περιλάβει σταδιακά και άλλες αγορές, στη δημιουργία κωδίκων ορθής πρακτικής και σε καινοτόμα προγράμματα έρευνας και τεχνολογίας, που εστιάζουν στο ζωικό κεφάλαιο, τον άνθρωπο, το περιβάλλον και την κοινωνία.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ