ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019

Πώς μπορεί να ενταχθεί η ζωγραφική στην διαδικασία της μάθησης και γιατί;

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1:05:00 μ.μ. |
Πώς μπορεί να ενταχθεί η ζωγραφική στην διαδικασία της μάθησης και γιατί;
Σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες ,η ζωγραφική είναι ένα πολύ αποτελεσματικός τρόπος μάθησης .Η ζωγραφική για τους μαθητές θεωρείται καλύτερη ακόμα και από το να κρατούν σημειώσεις την ώρα του μαθήματος,από το να βλέπουν εικόνες ή να ακούν την διδασκαλία.

Σε μία μελέτη, οι μαθητές που ζωγράφιζαν τις πληροφορίες που άκουγαν θυμόνταν σχεδόν τις διπλάσιες πληροφορίες σε σχέση με τους μαθητές που απλά τις έγραφαν. Συγκεκριμένα , αυτοί που έγραφαν τις λέξεις στη συνέχεια ανακάλεσαν το 28% των πληροφοριών, ενώ αυτοί που τις ζωγράφισαν ανακάλεσαν το 49,5%.

Ωστόσο θα ήταν λάθος να συμπεράνουμε ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας ενός έμφυτου ταλέντου ή μαθησιακού προφίλ ενός μαθητή. Η ζωγραφική δεν είναι περισσότερο αποτελεσματική επειδή οι μαθητές αυτοί είναι περισσότερο οπτικοί τύποι. Η ζωγραφική υπερέχει διότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας η πληροφορία ακολουθεί την πορεία της οπτικής, την κιναισθητικής και γλωσσικής οδού του εγκεφάλου την ίδια στιγμή ταυτόχρονα. Εφόσον λοιπόν η πληροφορία επεξεργάζεται σε τρία επίπεδα συγχρόνως ,η μάθηση αποτυπώνεται βαθύτερα στην μνήμη.

ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΕΤΕ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ


1. Αφήστε τους μαθητές να ζωγραφίσουν απλά σχέδια και εικόνες που έχουν σχέση με το μάθημα και να σημειώσουν με απλές λέξεις και φράσεις επάνω σε κάθε σημείοτης ζωγραφιάςτι ακριβώς εννοούν. Δεν έχει σημασία η ποιότητα της ζωγραφιάς αλλά η διαδικασία. Ένα πραγματικό παράδειγμα από ένα μάθημα γεωγραφίας είναι το παρακάτω.

2. Ζητήστε από τους μαθητές να τοποθετήσουν τα δεδομένα του μαθήματος (ανάλογα με το μάθημα)σε ένα ραβδόγραμμα ή σε χρονογραμμές αν πρόκειται για γεγονότα με χρονική σειρά .

3. Κάποιες μέρες σε κάποια ημερήσια αξιολόγηση του μαθήματος θα μπορούσατε να παρακάμψετε το τεστ και να καλέσετε τους μαθητές να σας δείξουν τι έχουν καταλάβει και τι θυμούνται από το μάθημα απλά με μία ζωγραφιά.

Αν λοιπόν μέχρι τώρα είχατε την πεποίθηση ότι η ζωγραφική και γενικά η καλλιτεχνική δουλειά μέσα στην τάξη δεν είναι σημαντικό μέρος …….ξανασκεφτείτε το. Θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα και η μαθησιακή διαδικασία θα γίνει σίγουρα πιο ευχάριστη

Πηγή: www.understood.org

Επιμέλεια -προσαρμογή κειμένου
Κωστοπούλου-Ρέντα Βασιλική
Ψυχοπαιδαγωγός
Εξειδικευμένη στην αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών
Επιστημονικός Συνεργάτης Ψυχοπαιδιαγωγείν
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ