ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019

5οι Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Περιφέρειας Πελοποννήσου

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1:15:00 μ.μ. | |
5οι Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Περιφέρειας Πελοποννήσου
Το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Πελοποννήσου (ΠΕΚΕΣ) συνδιοργανώνουν τους 5ους Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Στόχος των ατομικών και ομαδικών ρητορικών αγωνισμάτων είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητές τους, να καλλιεργήσουν τη δημιουργική και την κριτική σκέψη τους, να αρθρώσουν ορθό και τεκμηριωμένο λόγο με αισθητική αξία και να ασκηθούν στον δημοκρατικό διάλογο. Γενικότερος στόχος των Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής είναι να προωθήσουν τη ρητορική παιδεία ως μέσο ενδυνάμωσης του λόγου και της σκέψης των μαθητών.

Η ιδιαιτερότητα των Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Περιφερείας Πελοποννήσου έγκειται στο ότι συμπεριλαμβάνουν αγωνίσματα με θέματα και από την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία. Στόχος είναι να αναδειχθεί η διαχρονική αξία των κειμένων από την αρχαιότητα έως σήμερα και να ενθαρρυνθεί η εμβάθυνση στο περιεχόμενό τους και σε νοήματα που εμπνέουν τον σύγχρονο αναγνώστη. Θέματα θα αντληθούν από τα σχολικά εγχειρίδια Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο και από Μετάφραση, καθώς και από τα εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου.

Οι διαγωνιζόμενοι θα συμμετάσχουν στα εξής ρητορικά αγωνίσματα:

1. Διττοί λόγοι
Σε αυτό το ομαδικό ρητορικό αγώνισμα τριμελείς ομάδες μαθητών από διαφορετικά σχολεία καλούνται να επιχειρηματολογήσουν υπέρ ή κατά ενός θέματος.
2. Αυθόρμητος λόγος
Πρόκειται για έναν σύντομο αυτοσχέδιο λόγο, διάρκειας 3-4 λεπτών, που στηρίζεται κυρίως στη δημιουργική και συνειρμική σκέψη του ομιλητή με στόχο την τέρψη του ακροατηρίου.
3. Προτρεπτικός λόγος
Ο Προτρεπτικός Λόγος αποτελεί προσχεδιασμένη ομιλία μέγιστης διάρκειας 6 λεπτών. Ο ομιλητής έχει ως στόχο να προτρέψει / να πείσει το ακροατήριο για ένα θέμα που θεωρεί σημαντικό.
4. Νοηματική ανάγνωση

Στο αγώνισμα της Νοηματικής Ανάγνωσης ο ομιλητής καλείται να αναγνώσει απόσπασμα από πεζό ή ποιητικό κείμενο Ελληνικής Γραμματείας (διάρκεια ανάγνωσης: 3 λεπτά). Οι μαθητές του Λυκείου θα κληθούν να αναγνώσουν και κάποιο κείμενο της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας από το πρωτότυπο. Ο ομιλητής καλείται να αποδώσει το ύφος και το νόημα του κειμένου με ζωντανό και εκφραστικό τρόπο, αξιοποιώντας τη στίξη και δίνοντας έμφαση στην καθαρή άρθρωση, την ένταση και τη χροιά της φωνής, την έκφραση του προσώπου και την οπτική επαφή με το κοινό. Κάθε συμμετέχων μπορεί να λάβει μέρος στους διττούς λόγους και/ή σε ένα ατομικό αγώνισμα.

Συμμετοχή των σχολείων:
ΔΙΤΤΟΙ: Κάθε σχολείο, Γυμνάσιο ή Λύκειο, μπορεί να παρέχει μια ομάδα 5 ατόμων για διττούς αγώνες, (χωρίς περιορισμό ή υποχρέωση) στις συμμετοχές ανά γύρο και δυνατότητα συμμετοχής και σε ένα ατομικό αγώνισμα. Οι διττοί έχουν θεματική και από την αρχαία και από τη νέα ελληνική γραμματεία χωρίς διάκριση.

ΑΤΟΜΙΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ: Ανά σχολείο 6 θέσεις προτρεπτικού, 6 θέσεις εκφραστικής και 6 θέσεις αυθόρμητου. Εκτός από τη νοηματική ανάγνωση Λυκείου, τα ατομικά αγωνίσματα έχουν θεματική και από την αρχαία και από τη νέα ελληνική γραμματεία χωρίς διάκριση.

Ένα σχολείο επομένως θα μπορεί να στείλει έως 23 μαθητές, εκ των οποίων οι διαγωνίζονται στους διττούς λόγους, και όλοι ανεξαιρέτως μπορούν να αγωνιστούν στα ατομικά αγωνίσματα. Δεν είναι απαραίτητο ένα σχολείο να στείλει ομάδα για όλα τα αγωνίσματα. Αρκεί να στείλει κάποιους μαθητές και στα ατομικά αγωνίσματα μόνο.

Στους συμμετέχοντες θα αποσταλούν αναλυτικοί κανόνες των αγωνισμάτων, ενδεικτικά θέματα και φάκελος υποστηρικτικού υλικού.
Επιπλέον θα διεξαχθούν επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς με θέματα που αφορούν την άσκηση της ρητορικής τέχνης καθώς και την προετοιμασία για τους αγώνες.

Σχετικό επιμορφωτικό υλικό και ειδοποιήσεις για τα σεμινάρια ανακοινώνονται στο ιστολόγιο: «ΡΗΤΟΡΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ»: https://rhetorikoiagones.blogspot.com

Οι 5οι Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής θα διεξαχθούν εκτός ωραρίου διδασκαλίας μαθημάτων ως εξής: Για τα Γυμνάσια ΚΑΙ τα Λύκεια οι προκριματικοί ανά νομό τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 13-15 Μαρτίου 2020 στις έδρες των
νομών και οι τελικοί την Κυριακή 05 Απριλίου 2020 στο Αμφιθέατρο «Ν. Πολίτης», της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών, στην Καλαμάτα.

Οι αιτήσεις συμμετοχής των σχολείων θα πρέπει να αποσταλούν ηλεκτρονικά μέχρι την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020 μέσω της φόρμας:
https://docs.google.com/forms/d/1M6SPRgLCbUekZ44ND4zsXIAZMgfkjaeQZpQgP1k...

Πληροφορίες-επικοινωνία:
Βολονάκη Ελένη, τηλ.: 693 724 1593, Σόλαρης Ιωάννης, τηλ.: 694 315 3865
Ηλεκτρονική διεύθυνση: retorikoiagones@gmail.com

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ για τα Μέλη των Ομάδων Στήριξης και όλους τους Εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αναλάβουν ομάδα μαθητών στο σχολείο τους ή επιθυμούν να λάβουν επιμόρφωση:
1. Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020, στο Ναύπλιο σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας, ώρες 16:00-19:00
2. Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020, στην Καλαμάτα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας, ώρες 16:00-19:00 Επιμορφώτρια: Φωτεινή Εγγλέζου, Δρ. στη Διδακτική της Γλώσσας και Ρητορικής, Μεταδιδάκτωρ του τμήματος Φιλολογίας Παν/μίου Πελοποννήσου, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας και Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Δηλώσεις Συμμετοχής στη φόρμα:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSctu52aTBPM9QtA9SgAfkVJtHO3oaoQ...

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Ελένη Βολονάκη, Μόν. Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Φιλολογίας, Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Δημήτρης Οικονομόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου
Διευθυντές Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομών Πελοποννήσου

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ελένη Βολονάκη, Μόν. Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Φιλολογίας, Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Δημήτρης Οικονομόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου
Ιωάννης Σόλαρης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού έργου Φιλολόγων Περιφερείας Πελοποννήσου
Αθανασία Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού έργου Δασκάλων Περιφερείας Πελοποννήσου
Μάριος Αθανασόπουλος, ΕΔΙΠ Τμήματος Φιλολογίας του Παν. Πελοποννήσου Σταύρος Νικολόπουλος, Υπεύθυνος Πληροφορικής Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Χρυσοβαλάντω Πετροπούλου, Υποψήφια Διδάκτωρ του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Σπύρος Σταθάς, Πρόεδρος του Ρητορικού Ομίλου Σχολής
Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών, Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

ΦΟΡΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας
ΠΡΟΣΩΠΑ- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΡΟΥΛΑ ΜΟΥΝΤΑΝΟΥ – Φιλόλογος, Συγγραφέας, Διευθύντρια Ιδ. Εκπ. «Πολύτροπη Αρμονία»
Σύνδεσμοι Φιλολόγων Νομών Περιφερείας Πελοποννήσου (Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας, Κορινθίας)
ΕΛΕΝΗ ΒΟΛΟΝΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
Υπεύθυνη Φορέα Οργάνωσης Υπεύθυνος Φορέα Συνδιοργάνωσης
Τμήμα Φιλολογίας Παν. Πελοποννήσου Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ