Εδώ και χρόνια ακούμε για την προσπάθεια επαναλειτουργίας της μετρικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη όμως όπως όλα δείχνουν αυτή τη φορά υπάρχει ένα ρεαλιστικό σχέδιο επαναλειτουργίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, όλα ξεκίνησαν από την πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα να θέσει το θέμα στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, και οι δύο υποστήριξαν με θέρμη την πρωτοβουλία και το νερό μπήκε στο αυλάκι.
ΠΑΡΟΥΣΑ Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος για την επαναλειτουργία της γραμμής είναι σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes, η σημερινή επίσκεψη στην Τρίπολη, του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Αυτή η συνάντηση θα έχει σκοπό να ξεκαθαριστούν θέματα που θα έχουν να κάνουν με τη δραστηριότητα που θα μπορεί να αναπτύξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην αναταγμένη γραμμή.
Ερώτημα αποτελεί η δυνατότητα κάποια στιγμή στο μέλλον, της μετατροπής της γραμμής από μετρικη σε κανονική και που σημάνει την είσοδο της κεντρικής Πελοποννήσου στο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων. Αυτό θα επιτρέψει και την ακόμα πιο ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων. Ωστόσο αρκεί προς το παρόν να γίνει το πρώτο βήμα, που είναι η επαναλειτουργία της γραμμής, με τον πρώτο στόχο να είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Πηγή: ypodomes.com
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, όλα ξεκίνησαν από την πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα να θέσει το θέμα στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, και οι δύο υποστήριξαν με θέρμη την πρωτοβουλία και το νερό μπήκε στο αυλάκι.
Όπως αναφέρουν πηγές από το Υποδομών στο ypodomes.com, ο Κώστας Καραμανλής, ενθαρρύνει κάθε προσπάθεια ανάταξης γραμμών ή δημιουργίας νέων από τις Περιφέρειες καθώς ο νόμος απελευθέρωσης του σιδηρόδρομου δίνει μεγάλες δυνατότητες στην ανάπτυξη του, μέσω χρηματοδοτήσεων από τοπικά ΠΕΠ ή ακόμα και από ιδιωτικά κεφάλαια.
Υπήρξε συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο (και ένθερμο υποστηρικτή του τρένου) και το αποτέλεσμα είναι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ενός διαγωνισμού για την ανάταξη της μετρικής γραμμής και των σταθμών. Το ποσό δεν θα ξεπερνά τα 5εκατ.ευρώ και στόχος είναι ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα μέσα στην Άνοιξη. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το ΠΕΠ Πελοποννήσου και εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη Περιφέρεια τολμά κάτι τέτοιο. Μέχρι σήμερα η Θεσσαλία και η Δυτική Ελλάδα έχουν προχωρήσει σε χρηματοδότηση έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού σιδηροδρομικών τμημάτων.
Αναθέτουσα Αρχή θα είναι ο ΟΣΕ. Τα έργα θα έχουν διάρκεια 12-18 μήνες και συνολικά υπολογίζεται πως το 2022 το τρένο θα ξανασφυρίξει σε Αργολίδα και Αρκαδία μετά από 12 χρόνια. Να θυμήσουμε πως η γραμμή σταμάτησε να λειτουργεί το 2010 (παρ`ότι είχε ανακαινιστεί λίγα χρονια πριν) με αφορμή την κρίση που είχε ξεσπάσει στη χώρα.
Σύμφωνα με άλλες πληφορορίες του ypodomes.com, στον ΟΣΕ βλέπουν ένα διττό στόχο με την επαναλειτουργία της γραμμής. Αρχικά, τις επιβατικές μεταφορές, κυρίως στο τμήμα Κόρινθος-Ναύπλιο, που θα συνδέσει την ανατολική και κεντρική Πελοπόννησο με το εθνικό δίκτυο. Στο κάδρο μπαίνουν και οι εμπορευματικές μεταφορές, κυρίως για το τμήμα Ναύπλιο-Τρίπολη και η σύνδεση με τη βιομηχανική περιοχή της πόλης. Αυτό θα σημάνει και την αναβάθμιση συνολικά της Πελοποννήσου μιας και θα μπορούν να μετακινούνται εμπορεύματα προς τις μεγάλες αγορές της χώρας.
Υπήρξε συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο (και ένθερμο υποστηρικτή του τρένου) και το αποτέλεσμα είναι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ενός διαγωνισμού για την ανάταξη της μετρικής γραμμής και των σταθμών. Το ποσό δεν θα ξεπερνά τα 5εκατ.ευρώ και στόχος είναι ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα μέσα στην Άνοιξη. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το ΠΕΠ Πελοποννήσου και εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη Περιφέρεια τολμά κάτι τέτοιο. Μέχρι σήμερα η Θεσσαλία και η Δυτική Ελλάδα έχουν προχωρήσει σε χρηματοδότηση έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού σιδηροδρομικών τμημάτων.
Αναθέτουσα Αρχή θα είναι ο ΟΣΕ. Τα έργα θα έχουν διάρκεια 12-18 μήνες και συνολικά υπολογίζεται πως το 2022 το τρένο θα ξανασφυρίξει σε Αργολίδα και Αρκαδία μετά από 12 χρόνια. Να θυμήσουμε πως η γραμμή σταμάτησε να λειτουργεί το 2010 (παρ`ότι είχε ανακαινιστεί λίγα χρονια πριν) με αφορμή την κρίση που είχε ξεσπάσει στη χώρα.
Σύμφωνα με άλλες πληφορορίες του ypodomes.com, στον ΟΣΕ βλέπουν ένα διττό στόχο με την επαναλειτουργία της γραμμής. Αρχικά, τις επιβατικές μεταφορές, κυρίως στο τμήμα Κόρινθος-Ναύπλιο, που θα συνδέσει την ανατολική και κεντρική Πελοπόννησο με το εθνικό δίκτυο. Στο κάδρο μπαίνουν και οι εμπορευματικές μεταφορές, κυρίως για το τμήμα Ναύπλιο-Τρίπολη και η σύνδεση με τη βιομηχανική περιοχή της πόλης. Αυτό θα σημάνει και την αναβάθμιση συνολικά της Πελοποννήσου μιας και θα μπορούν να μετακινούνται εμπορεύματα προς τις μεγάλες αγορές της χώρας.
ΠΑΡΟΥΣΑ Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος για την επαναλειτουργία της γραμμής είναι σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes, η σημερινή επίσκεψη στην Τρίπολη, του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Αυτή η συνάντηση θα έχει σκοπό να ξεκαθαριστούν θέματα που θα έχουν να κάνουν με τη δραστηριότητα που θα μπορεί να αναπτύξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην αναταγμένη γραμμή.
Ερώτημα αποτελεί η δυνατότητα κάποια στιγμή στο μέλλον, της μετατροπής της γραμμής από μετρικη σε κανονική και που σημάνει την είσοδο της κεντρικής Πελοποννήσου στο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων. Αυτό θα επιτρέψει και την ακόμα πιο ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων. Ωστόσο αρκεί προς το παρόν να γίνει το πρώτο βήμα, που είναι η επαναλειτουργία της γραμμής, με τον πρώτο στόχο να είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Πηγή: ypodomes.com