Πρώτη η ομάδα παραγωγών από τη Ροδιά Γρεβενών, που συστήθηκε πριν από ενάμιση χρόνο, αγόρασε τον μεγαλύτερο τροχοφόρο γεωργικό ελκυστήρα που έχει έρθει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, το Fendt 1050 Vario, τον οποίο παρουσίασε σήμερα στο περίπτερό της, στην 28η Agrotica η KOUIMTZIS FENDT, παρουσία του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Σκρέκα.
«Μόνο μέσω της σύμπραξης μπορούν να επιτευχθούν μεγάλα πράγματα», δήλωσε ο παραγωγός, μέλος της πενταμελούς ομάδας παραγωγών από τη Ροδιά Γρεβενών, Δημήτρης Ντόνας, υπογραμμίζοντας ότι «καταφέραμε να αγοράσουμε το Fendt 1050 Vario, χάρη στα Σχέδια Βελτίωσης που ενεργοποίησε η ελληνική κυβέρνηση και στη στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς».
Όπως σημείωσε ο κ. Ντόνας, που είναι δεύτερη γενιά αγρότης, η ομάδα καλλιεργεί 5.000- 5.500 στρέμματα με σιτάρια, τριφύλλια, ρεβίθια και άλλα ψυχανθή με στόλο έξι τρακτέρ και πρόσθεσε: «επειδή είναι μεγάλο το μηχάνημα και μπορούμε να βάλουμε κι άλλα παρελκόμενα, αυτό θα αντικαταστήσει τρία ή τέσσερα μικρότερα, γιατί θα κάνει την ίδια δουλειά, πιο άνετα, πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος».
Ερωτηθείς γιατί επέλεξαν το συγκεκριμένο μηχάνημα τόνισε ότι τα θεωρούν αξιόπιστα μηχανήματα και πρόσθεσε ότι «μπορείς με δυο φορές που θα περάσεις το χωράφι να το καλλιεργήσεις, δε χρειάζεται να περάσεις τρεις - τέσσερις φορές».
Η εκμηχάνιση θα οδηγήσει σε αύξηση ανταγωνιστικότητας
«Βλέπουμε σήμερα την Ελλάδα που δημιουργεί και τον Έλληνα που επενδύει στη δουλειά του γιατί αυτό έχει ανάγκη σήμερα ο πρωτογενής τομέας. Συζητάμε συνέχεια για την ανταγωνιστικότητα», επισήμανε στην τοποθέτησή, του ο . Σκρέκας. «Δεν μπορούμε να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγρότες και πιο ανταγωνιστικό πρωτογενή τομέα, αν δεν πετύχουμε την εκμηχάνιση της αγροτικής μας παραγωγής και σήμερα αυτό το παράδειγμα βλέπουμε. Ένα σχήμα που δουλεύει. Έναν αγρότη που επενδύει στη δουλειά του, αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά χρήματα του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης για τη δουλειά του και βλέπουμε και το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, την τράπεζα Πειραιώς, που έρχεται και βοηθάει. Αυτό είναι το σχήμα. Είναι ο αγρότης, είναι το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης και είναι και η τράπεζα. Όλοι αυτοί μπορούν να συνεργαστούν για να πάει η γεωργία μας στην επόμενη ημέρα».
Το Fendt 1050 Vario
Πρόκειται για έναν ελκυστήρα που έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλες τις μεγάλες αγορές, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, σε όλες τις αγορές όπου η ανταγωνιστικότητα και τα στανταρτ είναι πολύ υψηλά, σύμφωνα με τον Θανάση Κουιμτζή, η εταιρεία του οποίου εκπροσωπεί την Fendt στην Ελλάδα εδώ και δυο χρόνια.
Το προαναφερόμενο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, έχει κινητήρα 517 ίππων και είναι το μεγαλύτερο μη αρθρωτό τρακτέρ με λάστιχα. Διαθέτει κινητήρα ΜΑΝ εξακύλινδρο με 12,4 λίτρα, ανυψωτική δύναμη υδραυλικού 13 τόνων και σύστημα vario drive με μηχανισμό μη ανεξάρτητης κίνησης στο μπροστινό διαφορικό. Επίσης, αποδίδει σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να έχει πολύ μικρή κατανάλωση, επιφέροντας έως και 40% μείωση του κόστους των καυσίμων.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής «Κουιμτζής ΑΕ», Αθανάσιος Κουιμτζής, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ουσιαστικά τρία τρακτέρ μαζί και αποτελεί το μέλλον της εκμηχάνισης και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ήταν λυπηρό η πρώτη μάρκα παγκοσμίως να μην έχει παρουσία στην Ελλάδα. Πλέον, το πετύχαμε και τα μηχανήματα που κάνουν τη διαφορά στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα».
Ο επικεφαλής στο κέντρο εργασιών αγροτικού τομέα της τράπεζας Πειραιώς, Αλέξης Πολιτάκης, υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος ανελκυστήρας σηματοδοτεί τις νέες τεχνολογίες και τις νέες δυνατότητες που πρέπει να ενσωματώσουν οι Έλληνες παραγωγοί, αναλογικά βέβαια και με τα μεγέθη των επικαλύψεών τους. «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα χρηματοδοτικά αλλά και συμβουλευτικά. Στηρίζουμε το συνολικό τονάζ του τομέα», είπε και πρόσθεσε ότι από αυτή τη στήριξη δε θα μπορούσε να λείπει και ο τομέας των γεωργικών μηχανημάτων.
Σημειώνεται, ότι η KOUIMTZIS δραστηριοποιείται από το 1936 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Είναι κατά 70% εξαγωγική εταιρία με δράση σε πάνω από 35 αγορές.
«Μόνο μέσω της σύμπραξης μπορούν να επιτευχθούν μεγάλα πράγματα», δήλωσε ο παραγωγός, μέλος της πενταμελούς ομάδας παραγωγών από τη Ροδιά Γρεβενών, Δημήτρης Ντόνας, υπογραμμίζοντας ότι «καταφέραμε να αγοράσουμε το Fendt 1050 Vario, χάρη στα Σχέδια Βελτίωσης που ενεργοποίησε η ελληνική κυβέρνηση και στη στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς».
Όπως σημείωσε ο κ. Ντόνας, που είναι δεύτερη γενιά αγρότης, η ομάδα καλλιεργεί 5.000- 5.500 στρέμματα με σιτάρια, τριφύλλια, ρεβίθια και άλλα ψυχανθή με στόλο έξι τρακτέρ και πρόσθεσε: «επειδή είναι μεγάλο το μηχάνημα και μπορούμε να βάλουμε κι άλλα παρελκόμενα, αυτό θα αντικαταστήσει τρία ή τέσσερα μικρότερα, γιατί θα κάνει την ίδια δουλειά, πιο άνετα, πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος».
Ερωτηθείς γιατί επέλεξαν το συγκεκριμένο μηχάνημα τόνισε ότι τα θεωρούν αξιόπιστα μηχανήματα και πρόσθεσε ότι «μπορείς με δυο φορές που θα περάσεις το χωράφι να το καλλιεργήσεις, δε χρειάζεται να περάσεις τρεις - τέσσερις φορές».
Η εκμηχάνιση θα οδηγήσει σε αύξηση ανταγωνιστικότητας
«Βλέπουμε σήμερα την Ελλάδα που δημιουργεί και τον Έλληνα που επενδύει στη δουλειά του γιατί αυτό έχει ανάγκη σήμερα ο πρωτογενής τομέας. Συζητάμε συνέχεια για την ανταγωνιστικότητα», επισήμανε στην τοποθέτησή, του ο . Σκρέκας. «Δεν μπορούμε να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγρότες και πιο ανταγωνιστικό πρωτογενή τομέα, αν δεν πετύχουμε την εκμηχάνιση της αγροτικής μας παραγωγής και σήμερα αυτό το παράδειγμα βλέπουμε. Ένα σχήμα που δουλεύει. Έναν αγρότη που επενδύει στη δουλειά του, αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά χρήματα του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης για τη δουλειά του και βλέπουμε και το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, την τράπεζα Πειραιώς, που έρχεται και βοηθάει. Αυτό είναι το σχήμα. Είναι ο αγρότης, είναι το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης και είναι και η τράπεζα. Όλοι αυτοί μπορούν να συνεργαστούν για να πάει η γεωργία μας στην επόμενη ημέρα».
Το Fendt 1050 Vario
Πρόκειται για έναν ελκυστήρα που έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλες τις μεγάλες αγορές, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, σε όλες τις αγορές όπου η ανταγωνιστικότητα και τα στανταρτ είναι πολύ υψηλά, σύμφωνα με τον Θανάση Κουιμτζή, η εταιρεία του οποίου εκπροσωπεί την Fendt στην Ελλάδα εδώ και δυο χρόνια.
Το προαναφερόμενο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, έχει κινητήρα 517 ίππων και είναι το μεγαλύτερο μη αρθρωτό τρακτέρ με λάστιχα. Διαθέτει κινητήρα ΜΑΝ εξακύλινδρο με 12,4 λίτρα, ανυψωτική δύναμη υδραυλικού 13 τόνων και σύστημα vario drive με μηχανισμό μη ανεξάρτητης κίνησης στο μπροστινό διαφορικό. Επίσης, αποδίδει σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να έχει πολύ μικρή κατανάλωση, επιφέροντας έως και 40% μείωση του κόστους των καυσίμων.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής «Κουιμτζής ΑΕ», Αθανάσιος Κουιμτζής, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ουσιαστικά τρία τρακτέρ μαζί και αποτελεί το μέλλον της εκμηχάνισης και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ήταν λυπηρό η πρώτη μάρκα παγκοσμίως να μην έχει παρουσία στην Ελλάδα. Πλέον, το πετύχαμε και τα μηχανήματα που κάνουν τη διαφορά στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα».
Ο επικεφαλής στο κέντρο εργασιών αγροτικού τομέα της τράπεζας Πειραιώς, Αλέξης Πολιτάκης, υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος ανελκυστήρας σηματοδοτεί τις νέες τεχνολογίες και τις νέες δυνατότητες που πρέπει να ενσωματώσουν οι Έλληνες παραγωγοί, αναλογικά βέβαια και με τα μεγέθη των επικαλύψεών τους. «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα χρηματοδοτικά αλλά και συμβουλευτικά. Στηρίζουμε το συνολικό τονάζ του τομέα», είπε και πρόσθεσε ότι από αυτή τη στήριξη δε θα μπορούσε να λείπει και ο τομέας των γεωργικών μηχανημάτων.
Σημειώνεται, ότι η KOUIMTZIS δραστηριοποιείται από το 1936 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Είναι κατά 70% εξαγωγική εταιρία με δράση σε πάνω από 35 αγορές.