Με αθρόα συμμετοχή, μεγάλη ανταπόκριση και εξαιρετική επιτυχία υλοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 22-01-2020, Επιμορφωτική Ημερίδα για εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων των Π.Ε. Κορινθίας & Αργολίδας που ανήκουν επιστημονικά - παιδαγωγικά στην 9η Ενότητα του Περιφερειακού Κέντρου Επιστημονικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) Πελοποννήσου με τίτλο: «Καινοτόμες Πρακτικές στην Ψηφιακή Εποχή & Διεπιστημονικά Προγράμματα».
Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Αρχαίας Κορίνθου (Α΄ Μέρος) και στον παρακείμενο Αρχαιολογικό Μουσείο (Β΄ Μέρος).
Την επιμέλεια της Οργάνωσης είχε ο αρμόδιος Συντονιστής Εκπ/κού Έργου κ. Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος.
Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Αρχαίας Κορίνθου (Α΄ Μέρος) και στον παρακείμενο Αρχαιολογικό Μουσείο (Β΄ Μέρος).
Την επιμέλεια της Οργάνωσης είχε ο αρμόδιος Συντονιστής Εκπ/κού Έργου κ. Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος.
Στην επιστημονική εκδήλωση συμμετείχαν οι εκπ/κοί όλων των Ειδικοτήτων που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία: Αρχαίας Κορίνθου, «Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο», «Εκπαιδευτήριο Ατσόγλου», «Ο Μικρός Ναυτίλος», «Homo educandus αγωγή», Κουτσοποδίου, Σκοτεινής & Φιχτίου και αναπτύχθηκαν πολλαπλές θεματικές που ανέδειξαν τη σπουδαιότητα των Σχολικών Δραστηριοτήτων ως μία αλληλένδετη οντότητα σύγχρονης, διδακτικής πρακτικής σε ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις που έχουν χρήσιμες προεκτάσεις στη γενική αντίληψη του ρόλου και των στόχων του Σχολείου.
Εισηγητές/τρια της Επιμορφωτικής Ημερίδας, ανά Θεματική Ενότητα, ήταν οι κάτωθι:
-Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος (Ph.D.),
Συντονιστής Εκπ/κού Έργου Δ.Σ. 9ης Ενότητας ΠΕ.Κ.ΕΣ. Πελοποννήσου:
Αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης – Μέθοδος Project
-Γεώργιος Κόνδης, (Ph.D.), Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (Τ.Π.Ψ.Τ.) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:
Η Μουσειακή Αγωγή στην ψηφιακή εποχή.
Σημασία και τάσεις.
-Γιάννης Τζωρτζάκης, MSc., Συντονιστής Εκπ/κού Έργου Πολιτικών Μηχανικών
ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου:
Αντεστραμμένη Διδασκαλία & Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπ/ση
-Γεώργιος Ζέρβας, M.Ed., Σκηνοθέτης, Παραγωγός,
Επιστημονικός Συνεργάτης Τμήματος Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (Τ.Π.Ψ.Τ.)
της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:
Ντοκιμαντέρ: Έκφραση και Γνώση
-Παναγιώτα Κασίμη, Αρχαιολόγος,
Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας:
Εκπαιδευτικά Προγράμματα & Ψυχαγωγικές Δράσεις στο Μουσείο & στον Αρχαιολογικό Χώρο της Αρχαίας Κορίνθου.
Γνωριμία με τον Αρχαιολογικό Χώρο της Αρχαίας Κορίνθου.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες.
Εισηγητές/τρια της Επιμορφωτικής Ημερίδας, ανά Θεματική Ενότητα, ήταν οι κάτωθι:
-Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος (Ph.D.),
Συντονιστής Εκπ/κού Έργου Δ.Σ. 9ης Ενότητας ΠΕ.Κ.ΕΣ. Πελοποννήσου:
Αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης – Μέθοδος Project
-Γεώργιος Κόνδης, (Ph.D.), Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (Τ.Π.Ψ.Τ.) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:
Η Μουσειακή Αγωγή στην ψηφιακή εποχή.
Σημασία και τάσεις.
-Γιάννης Τζωρτζάκης, MSc., Συντονιστής Εκπ/κού Έργου Πολιτικών Μηχανικών
ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου:
Αντεστραμμένη Διδασκαλία & Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπ/ση
-Γεώργιος Ζέρβας, M.Ed., Σκηνοθέτης, Παραγωγός,
Επιστημονικός Συνεργάτης Τμήματος Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (Τ.Π.Ψ.Τ.)
της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:
Ντοκιμαντέρ: Έκφραση και Γνώση
-Παναγιώτα Κασίμη, Αρχαιολόγος,
Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας:
Εκπαιδευτικά Προγράμματα & Ψυχαγωγικές Δράσεις στο Μουσείο & στον Αρχαιολογικό Χώρο της Αρχαίας Κορίνθου.
Γνωριμία με τον Αρχαιολογικό Χώρο της Αρχαίας Κορίνθου.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες.
Επιπρόσθετα, προβλήθηκαν αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ του βραβευμένου σκηνοθέτη και παραγωγού Γεώργιου Ζέρβα με τίτλο «Από το 0 στο Είναι», με θεματική το Θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης.
Στις εργασίες της Ημερίδας συνεισέφεραν επιμορφωτικά στο Β΄Μέρος στους χώρους του Αρχαιολογικού Χώρου και του Μουσείου και η Υποδιευθύντρια της Αμερικανικής Σχολής Κλασσικών Σπουδών κ. Ιουλία Τζώνου και η κ. Ελένη Γκίζα.
Συμπερασματικά, μέσα από τις σημερινές, πρωτότυπες, καινοτόμες, επιμορφωτικές δραστηριότητες στην Αρχαία Κόρινθο επετεύχθησαν οι κάτωθι στόχοι:
Διαφάνηκε, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, η ανεκτίμητη αξία των Σχολικών Δραστηριοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση με πολλαπλές προεκτάσεις και αναγωγές, οι οποίες ανοίγουν διάπλατα την πόρτα της ψυχής και της συνείδησης για να ξεπηδήσει από μέσα ο ανθρωπισμός, η αγάπη προς όλα τα έμψυχα και άψυχα όντα, ο σεβασμός στον συν-άνθρωπο και στις αξίες της ζωής!
Δόθηκε έμφαση στην προσέγγιση της εξειδικευμένης γνώσης μέσα από την εφαρμογή των προτεινόμενων πρακτικών διδασκαλίας, στην υποστήριξη των εκπ/κών στην επιλογή/διαμόρφωση διευκολυντικών, διδακτικών μαθησιακών εργαλείων, στη θωράκιση της κουλτούρας του Σχολείου με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η Ευέλικτη Ζώνη, στην ενδυνάμωση της ψυχικής υγείας και της ενίσχυσης των κινήτρων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπ/κών καθώς και στην ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας μεταξύ των Φορέων της Εκπ/κής Κοινότητας με βάση τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα και τις σύγχρονες τάσεις στους τομείς που αναλύθηκαν.
Προτάθηκε το μοντέλο της Αντεστραμμένης Διδασκαλίας (Flipped Learning) όπου ενσωματώνονται δραστηριότητες ηλεκτρονικής μάθησης στην παραδοσιακή διδασκαλία.
Οι μαθητές/τριες επιλέγουν το χώρο τους (κατ' οίκον ή στο εργαστήριο) με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει καθοριστεί και τη σειρά των μαθημάτων και διδάσκονται on line το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος.
Στις εργασίες της Ημερίδας συνεισέφεραν επιμορφωτικά στο Β΄Μέρος στους χώρους του Αρχαιολογικού Χώρου και του Μουσείου και η Υποδιευθύντρια της Αμερικανικής Σχολής Κλασσικών Σπουδών κ. Ιουλία Τζώνου και η κ. Ελένη Γκίζα.
Συμπερασματικά, μέσα από τις σημερινές, πρωτότυπες, καινοτόμες, επιμορφωτικές δραστηριότητες στην Αρχαία Κόρινθο επετεύχθησαν οι κάτωθι στόχοι:
Διαφάνηκε, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, η ανεκτίμητη αξία των Σχολικών Δραστηριοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση με πολλαπλές προεκτάσεις και αναγωγές, οι οποίες ανοίγουν διάπλατα την πόρτα της ψυχής και της συνείδησης για να ξεπηδήσει από μέσα ο ανθρωπισμός, η αγάπη προς όλα τα έμψυχα και άψυχα όντα, ο σεβασμός στον συν-άνθρωπο και στις αξίες της ζωής!
Δόθηκε έμφαση στην προσέγγιση της εξειδικευμένης γνώσης μέσα από την εφαρμογή των προτεινόμενων πρακτικών διδασκαλίας, στην υποστήριξη των εκπ/κών στην επιλογή/διαμόρφωση διευκολυντικών, διδακτικών μαθησιακών εργαλείων, στη θωράκιση της κουλτούρας του Σχολείου με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η Ευέλικτη Ζώνη, στην ενδυνάμωση της ψυχικής υγείας και της ενίσχυσης των κινήτρων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπ/κών καθώς και στην ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας μεταξύ των Φορέων της Εκπ/κής Κοινότητας με βάση τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα και τις σύγχρονες τάσεις στους τομείς που αναλύθηκαν.
Προτάθηκε το μοντέλο της Αντεστραμμένης Διδασκαλίας (Flipped Learning) όπου ενσωματώνονται δραστηριότητες ηλεκτρονικής μάθησης στην παραδοσιακή διδασκαλία.
Οι μαθητές/τριες επιλέγουν το χώρο τους (κατ' οίκον ή στο εργαστήριο) με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει καθοριστεί και τη σειρά των μαθημάτων και διδάσκονται on line το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος.
Δόθηκαν απαντήσεις για το πού βρισκόμαστε όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη και για το πόσο κοντά είμαστε σε έναν κόσμο όπου τα μηχανήματα θα αυτενεργούν αναπτύσσοντα «δικές τους σκέψεις» και αναφέρθηκαν ενδεχόμενα, ηθικά ζητήματα που προκύπτουν απέναντι σε πιθανούς κινδύνους καθώς και οι τρόποι αντιμετώπισής τους.
Αναδείχτηκε η πολυδιάστατη αξία του Ντοκιμαντέρ, του πιο ανερχόμενου είδους Κινηματογράφου, παγκοσμίως, που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μεγάλη άνθιση και στην Ελλάδα.
Αναδείχτηκε η πολυδιάστατη αξία του Ντοκιμαντέρ, του πιο ανερχόμενου είδους Κινηματογράφου, παγκοσμίως, που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μεγάλη άνθιση και στην Ελλάδα.
Με πολύ μεγαλύτερο εύρος θεμάτων και ποικιλία μορφής σε σχέση με παλαιότερα, με περισσότερο συναίσθημα και εξελικτικά μέσα, το σύγχρονο ντοκιμαντέρ ανιχνεύει αχαρτογράφητες περιοχές της ανθρώπινης συνείδησης, της κοινωνίας και της Ιστορίας, ενώ δόθηκε έμφαση στη χρηστική του δυναμική εντός της σχολικής αίθουσας.
Αναδείχτηκε το Μουσείο ως χώρος που συγκεντρώνει και διαφυλάσσει την πολιτιστική κληρονομιά μιας χώρας. Περιέχει, μελετά, συντηρεί και εκθέτει αντικείμενα, τα οποία σχετίζονται με το περιβάλλον, την ιστορία, τη ζωή, την τέχνη, την επιστήμη παλαιότερων χρόνων και όχι μόνον!
Καθώς εξελίσσεται, ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια, έχει αποκτήσει μια εκπαιδευτική διάσταση, ενσωματώνοντας εκπαιδευτικές πρακτικές και ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Καθίσταται, έτσι, ένας χώρος δράσης στη γνώση, για μικρούς και μεγάλους, που ξεφεύγει από τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης.
Αναπτύχθηκαν τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από την εμπλοκή των μαθητών/τριών στη Μουσειακή Αγωγή - Εκπ/ση (διαθεματική – διεπιστημονική προσέγγιση, εναλλακτική-βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, αλληλεπίδραση, κοινωνική δικτύωση, συνέργειες-συμπαραγωγή, ανάπτυξη αισθήματος «συν-ανήκειν», ψηφιοποίηση μέσων, κ.ά.).
Τέλος, επιβεβαιώθηκε το μεγαλείο και η επιβλητικότητα του Αρχαιολογικού Χώρου και του Μουσείου της Αρχαίας Κορίνθου μέσα από πολλαπλές οπτικές και ψηφιακά μέσα.
Στα ...αξιοσημείωτα της Ημερίδας ο πλούσιος μπουφές, ευγενική προσφορά της Διεύθυνσης και των Μελών του Διδακτικού Προσωπικού του Δημοτικού Σχολείου Αρχαίας Κορίνθου!
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της σημερινής Ημερίδας, Επιμορφωτές/τρια & Επιμορφούμενους/ες και πολλές ευχές στα Μέλη όχι μόνον της 9ης Ενότητας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου αλλά και της ευρύτερης Εκπ/κής Κοινότητας για Καλή και Ποιοτική Χρονιά με Υγεία, Δύναμη, Δημιουργία και κάθε καλό !
Αναδείχτηκε το Μουσείο ως χώρος που συγκεντρώνει και διαφυλάσσει την πολιτιστική κληρονομιά μιας χώρας. Περιέχει, μελετά, συντηρεί και εκθέτει αντικείμενα, τα οποία σχετίζονται με το περιβάλλον, την ιστορία, τη ζωή, την τέχνη, την επιστήμη παλαιότερων χρόνων και όχι μόνον!
Καθώς εξελίσσεται, ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια, έχει αποκτήσει μια εκπαιδευτική διάσταση, ενσωματώνοντας εκπαιδευτικές πρακτικές και ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Καθίσταται, έτσι, ένας χώρος δράσης στη γνώση, για μικρούς και μεγάλους, που ξεφεύγει από τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης.
Αναπτύχθηκαν τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από την εμπλοκή των μαθητών/τριών στη Μουσειακή Αγωγή - Εκπ/ση (διαθεματική – διεπιστημονική προσέγγιση, εναλλακτική-βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, αλληλεπίδραση, κοινωνική δικτύωση, συνέργειες-συμπαραγωγή, ανάπτυξη αισθήματος «συν-ανήκειν», ψηφιοποίηση μέσων, κ.ά.).
Τέλος, επιβεβαιώθηκε το μεγαλείο και η επιβλητικότητα του Αρχαιολογικού Χώρου και του Μουσείου της Αρχαίας Κορίνθου μέσα από πολλαπλές οπτικές και ψηφιακά μέσα.
Στα ...αξιοσημείωτα της Ημερίδας ο πλούσιος μπουφές, ευγενική προσφορά της Διεύθυνσης και των Μελών του Διδακτικού Προσωπικού του Δημοτικού Σχολείου Αρχαίας Κορίνθου!
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της σημερινής Ημερίδας, Επιμορφωτές/τρια & Επιμορφούμενους/ες και πολλές ευχές στα Μέλη όχι μόνον της 9ης Ενότητας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου αλλά και της ευρύτερης Εκπ/κής Κοινότητας για Καλή και Ποιοτική Χρονιά με Υγεία, Δύναμη, Δημιουργία και κάθε καλό !