V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

Στις πρώτες θέσεις η Πελοπόννησος στα τροχαία ατυχήματα

Στις πρώτες θέσεις η Πελοπόννησος στα τροχαία ατυχήματα
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα με σωματικές βλάβες έτους 2018, καθώς και την εξέλιξή τους κατά τη δεκαετία 2009-2018.
Για την Περιφέρεια Πελοποννήσου το 2018 ήταν μια… αιματηρή χρονιά, αφού συνέβησαν 563 τροχαία, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 5,1% επί του συνόλου, αριθμός που τη φέρνει στην τρίτη θέση των Περιφερειών με το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο. Από τα τροχαία ατυχήματα είχαμε 62 νεκρούς, ήτοι ποσοστό 8,9% επί του συνόλου, νούμερο που δυστυχώς μας ανεβάζει στο… αιματηρό βάθρο.

Ως γενικότερη εικόνα, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή κατά το έτος 2018 συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα 10.737οδικά τροχαία ατυχήματα, τα οποία προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,0% σε σύγκριση με το 2017 που είχαν συμβεί 10.848 ατυχήματα.

Ο συνολικός αριθμός των παθόντων στα οδικά τροχαία ατυχήματα για το έτος 2018 παρουσίασε μείωση κατά 1,1% σε σύγκριση με το 2017 (13.849 το 2018, έναντι 14.002 το 2017).
Αναλυτικότερα, από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων το 2018, κατεγράφησαν 700 νεκροί, 727 βαριά τραυματίες και 12.422 ελαφρά τραυματίες, έναντι 731 νεκρών, 706 βαριά τραυματιών και 12.565 ελαφρά τραυματιών το 2017, παρουσιάζοντας μείωση κατά 4,2% σε νεκρούς, αύξηση κατά 3,0% σε βαριά τραυματίες και μείωση 1,1% σε ελαφρά τραυματίες

Το ποσοστό των νεκρών κατανέμεται κατά ομάδες ηλικιών ως εξής: 0-24 ετών 14,7%, 25-49 ετών 33,1%, 50-64 ετών 18,3% και άνω των 65 ετών 32,0%.

Από την ανάλυση των νεκρών, κατά κατηγορία παθόντα και ηλικιακή ομάδα, παρατηρείται: α) ως προς τους οδηγούς μεγαλύτερο ποσοστό στην ηλικιακή ομάδα 25-49 ετών με 39,1%, β) ως προς τους μεταφερόμενους επιβάτες μεγαλύτερο ποσοστό στην ηλικιακή ομάδα 25-49ετών με 31,7% και γ) ως προς τους πεζούς μεγαλύτερο ποσοστό στην ηλικιακή ομάδα 65 ετών και άνω με 66,4%.

Από το σύνολο των 700 νεκρών, 265 επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα (37,9%), 217 σε δίτροχα, συμπεριλαμβανομένων μοτοποδηλάτων,(31,0%) και 146 ήταν πεζοί (20,9%).

Από την ποσοστιαία κατανομή των νεκρών κατά περιοχή που συνέβη το ατύχημα, παρατηρείται ότι σε κατοικημένη περιοχή το 20,7% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 39,5% σε δίτροχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά σε μη κατοικημένη περιοχή ανέρχονται σε 55,9% επιβαίνοντες σε επιβατικά οχήματα και 22,4% σε δίτροχα. Σε αυτοκινητόδρομο το 60,7% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 18,0% σε δίτροχα.

Ενδιαφέρον για την Περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσιάζει και ο δείκτης της περιφερειακής κατανομής νεκρών και δείκτης νεκρών ανά 1.000.000 κατοίκους, τα έτη 2000, 2009, 2018.

Το 2000 στην Πελοπόννησο είχαμε 181 θανατηφόρα τροχαία, το 2009 ο αριθμός μειώθηκε στα 139 και το 2018 η μείωση ήταν ακόμα, μεγαλύτερη φτάνοντας στους 62 νεκρούς. Σε όλες, όμως τις χρονικές περιόδους ο αριθμός που καταγράφηκε περιγράφει την Πελοπόννησο ως μία από τις πλέον θανατηφόρες Περιφέρειες.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ