ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου σχεδιάζει δράσεις για διευκόλυνση της ζωής των ηλικιωμένων

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:14:00 μ.μ. | | |
Η  Περιφέρεια Πελοποννήσου σχεδιάζει δράσεις για διευκόλυνση της ζωής των ηλικιωμένων
Σημαντική παρέμβαση για την τρίτη ηλικία προετοιμάζει η Περιφέρεια Πελοποννήσου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, εστιάζοντας στην παροχή υπηρεσιών αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης ηλικιωμένων.

Η προϋπολογισμού 3.300.000 ευρώ σχεδιαζόμενη δράση -η πρόσκληση για την οποία σχεδιάζεται τον ερχόμενο Απρίλιο- αναφέρεται στη δημιουργία ενός πλέγματος ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους ηλικιωμένους με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και την υποβοήθηση της μοναχικής διαβίωσής τους, θα αφορά δε κυρίως άτομα που ζουν μόνα και/ ή χρόνιους πάσχοντες.

“Πρόκειται για μια σημαντική πρόταση, που δείχνει μεταξύ άλλων το ενδιαφέρον που οφείλουμε για τους ηλικιωμένους” σχολίασε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, υπενθυμίζοντας ότι ήδη στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ “τρέχουν” 13 προσκλήσεις, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 61.000.000 ευρώ.

“Περιμένουμε προτάσεις. Η μη υποβολή προτάσεων – μελετών βαρύνει τους δημάρχους και τους άλλους ωφελούμενους φορείς, που αφήνοντας ανεκμετάλλευτες αυτές τις πιστώσεις, αφήνουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να προσφέρουν έργο στους πολίτες και στην περιοχή τους” επισήμανε ο περιφερειάρχης.

Η ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΗ
Στο πλαίσιο της πιο πάνω σχεδιαζόμενης δράσης προτείνεται η υλοποίηση μιας δομής υποστήριξης και προστασίας ηλικιωμένων η οποία θα δρα συνεργατικά και συμπληρωματικά με τις υφιστάμενες δομές πρόνοιας των Δήμων της Περιφέρειας με σκοπό την ένταξη στην κοινωνική ζωή μοναχικών ατόμων, ηλικιωμένων και γενικώς ατόμων που βρίσκονται σε συνθήκες ένδειας και κοινωνικής αποξένωσης.

Μέσω της δράσης η Περιφέρεια εντάσσει στον σχεδιασμό της την επιχειρησιακή λειτουργία ενός Κέντρου 24ωρης Τηλεφωνικής Υποστήριξης, αποκτώντας τις απαραίτητες υποδομές (χώρος λειτουργίας, τηλεφωνικό κέντρο) και ανθρώπινους πόρους (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) για τη παροχή της υπηρεσίας.

Η επικοινωνία του Κέντρου με τους ηλικιωμένους γίνεται με τη βοήθεια ειδικών συσκευών τηλεειδοποίησης και κοινωνικής φροντίδας. Βασικός στόχος είναι οι συσκευές να χορηγούνται από την Περιφέρεια με βάση δίκαια κοινωνικά, ιατρικά και οικονομικά κριτήρια στους δικαιούχους ηλικιωμένους. Οι ειδικές συσκευές τηλεειδοποίησης και κοινωνικής φροντίδας διακρίνονται ανάλογα με τις ανάγκες σε:

-Συσκευές κατ’ οίκον παρακολούθησης που περιλαμβάνουν τηλεειδοποίηση και κουμπί πανικού. Εκτός από τη δυνατότητα τηλεειδοποίησης, με τη συσκευή αυτή ο χρήστης έχει τη δυνατότητα κλήσης σε βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού όταν χρειαστεί άμεση βοήθεια (κουμπί πανικού).

-Συσκευές κατ’ οίκον παρακολούθησης που περιλαμβάνουν τηλεειδοποίηση, ανίχνευση πτώσης και κουμπί πανικού. Η συσκευή αυτή, εκτός από τη δυνατότητα τηλεειδοποίησης, διαθέτει μηχανισμό ανίχνευσης πτώσης και ελέγχου κίνησης ή ακινησίας του φορέα της. Επιπλέον ο χρήστης έχει τη δυνατότητα κλήσης σε βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού όταν χρειαστεί άμεση βοήθεια (κουμπί πανικού).

-Συσκευές παρακολούθησης εκτός σπιτιού που περιλαμβάνουν τηλεειδοποίηση και εντοπισμό θέσης. Με χρήση της συσκευής είναι δυνατή η προβολή του ατόμου σε γεωγραφικό χάρτη μέσω διαδικτύου και η αποστολή ειδοποίησης σε περίπτωση απομάκρυνσης από συγκεκριμένα όρια. Η συσκευή αυτή είναι χρήσιμη σε ασθενείς με άνοια , που συχνά απομακρύνονται λόγω απώλειας της μνήμης από την οικία τους και δεν μπορούν να βρεθούν.

-Οι συσκευές έχουν δυνατότητα αποστολής ειδοποίησης μέσω τηλεπικοινωνιακού δικτύου ενημερώνοντας το προσωπικό της υπηρεσίας 24ωρης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, το οποίο επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον εξυπηρετούμενο ανταποκρινόμενο στην έκτακτη ειδοποίηση, για να καταγράψει και να αξιολογήσει το αίτημα του, να το ικανοποιήσει εφόσον είναι δυνατόν, και/ή να στείλει άμεσα την αναγκαία βοήθεια. Ακόμα και σε περίπτωση που ο ηλικιωμένος δεν είναι σε θέση να απαντήσει στην τηλεφωνική κλήση της υπηρεσίας (πρώτο βήμα αντιμετώπισης του περιστατικού), η υπηρεσία ειδοποιεί και στέλνει αμέσως την αναγκαία βοήθεια: συγγενικό πρόσωπο, εθελοντή γείτονα, προσωπικό της υπηρεσίας “Βοήθεια στο Σπίτι”, ασθενοφόρο, Άμεση Δράση, Πυροσβεστική.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ