V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Ένα «ανοιχτό» σχολείο

Ένα «ανοιχτό» σχολείο
«Η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας».
William Butler Yeats, Ιρλανδός ποιητής, Νόμπελ 1923.

Είναι παραδεκτή η άποψη ότι το σχολείο είναι ο χώρος όπου τα παιδιά ολοκληρώνουν την τυπική τους εκπαίδευση μέσα από συγκεκριμένο ωρολόγιο και εκπαιδευτικό πρόγραμμα που βασικό σκοπό έχει να δώσει στους μαθητές γνώσεις, να καλλιεργήσει στάσεις και δεξιότητες για τη ζωή και να βοηθήσει στην κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Το ερώτημα είναι πώς μπορεί το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία να υποστηρίξει και να εμπλουτίσει τους παραπάνω βασικούς στόχους πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη για τα παιδιά αλλά και τις οικογένειές τους;

Το «ανοιχτό» σχολείο είναι το σχολείο εκείνο το οποίο πέρα από την τυπική μάθηση και αγωγή που παρέχει στα παιδιά ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, που αφορούν την εκπαίδευσή τους στις ανθρωπιστικές αξίες, στην αξία της συμμετοχής και της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας. Εκπαιδεύει στην αλληλεγγύη, στην ενεργό πολιτειότητα, στην δημοκρατία, στη διεκδίκηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 
Το «ανοιχτό» σχολείο σμιλεύει τις συνειδήσεις των μαθητών του μέσα από δράσεις και προγράμματα βιωματικού χαρακτήρα σε δεξιότητες προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Μπορεί να δικτυώνεται με επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς, με την τοπική κοινότητα και καλλιεργεί μια αμφίδρομη σχέση αφού η κοινωνία συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα του σχολείου αλλά και το εξωστρεφές σχολείο συμβάλλει στην διαμόρφωση της κοινωνίας.

Το «ανοικτό» σχολείο είναι ένα σύγχρονο αποτελεσματικό σχολείο, ανοιχτό στην κοινωνία και στην ζωή. Αποτελεί όνειρο αλλά και αίτημα όλων όσων ενδιαφέρονται και νοιάζονται για τα παιδιά και το δικαίωμά τους στην αγωγή και την εκπαίδευση.

Ο προγραμματισμός των δράσεων του σχολείου μας για το διάστημα Φεβρουάριος-Ιούνιος 2020 αποτυπώνει την πίστη μας ότι το όραμα και οι προτάσεις για ένα «ανοιχτό» σχολείο δεν είναι ουτοπία. Από τη δική του θέση ευθύνης καθένας μας ας συνδράμει αυτή την προσπάθεια πράττοντας ότι του αναλογεί.

Ο Διευθυντής του 3ου δημοτικού σχολείου Άργους
Παναγιώτης Μουσταΐρας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ