Την Κυριακή 8 Μαρτίου 2020 , Α΄ Κυριακή των Νηστειών , Κυριακή της Ορθοδοξίας , η Εκκλησία μας πανηγυρίζει το ιστορικό γεγονός της αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων και γενικότερα την νίκη της του Χριστού Ορθοδόξου πίστεως εναντίον των αιρετικών δοξασιών.
Στον Ιερό ναό της Αγίας Ειρήνης τελέσθηκε ο Όρθρος της εορτής και η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου από τους εφημέριους πρωτοπρεσβύτερο π .Δημοσθένη Γάτσιο.
Ακολούθησε η Λιτανεία των Ιερών Εικόνων γύρω του Ιερού Ναού με μοναδικό τρόπο .όπως εορτάζονταν στην παλαιά Κίο στην Μικρά Ασία.
Η κωμόπολη της Νέας Κίου στην Αργολίδα τιμά κάθε χρόνο την μεγάλη εορτή της Ορθοδοξίας στον ενοριακό ιερό ναό της Αγίας Ειρήνης
Να σημειωθεί πως η Κίος της Μικράς Ασίας από τον 16 αιώνα και μετά αποτέλεσε την έδρα της ξακουστής Μητρόπολης Νικαίας και διατηρήθηκε ως την μικρασιατική καταστροφή.
Με την ονομασία Κυριακή της Ορθοδοξίας αναφέρεται από τους χρόνους της εικονομαχίας στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η οποία πρωτοκαθιερώθηκε από τα μέσα του 9ου αιώνα.
Η Κυριακή της Ορθοδοξίας αποτελεί ιδιαίτερη χριστιανική θριαμβική εορτή, σε ανάμνηση της οριστικής αναστήλωσης των ιερών και σεπτών εικόνων στη Βασιλεύουσα από την Αυτοκράτειρα Θεοδώρα το 842, οπότε και έπαψε από το γεγονός αυτό ο μακροχρόνιος σάλος που είχε δημιουργηθεί εκ του ζητήματος των εικόνων.
Στην Κωνσταντινούπολη, η αναστήλωση των εικόνων εορτάσθηκε το έτος εκείνο με λαμπρό πανηγυρισμό και λιτανεία με μεγάλη πομπή και αναθεματίστηκαν οι εικονομάχοι, συλλήβδην οι αιρετικοί και όλοι οι αναθεματισθέντες από τις Οικουμενικές Συνόδους. Στο τέλος μνημονεύθηκαν και όλοι οι «αθλητές» της ευσέβειας και της ορθόδοξης πίστης.
Έτσι, σε ανάμνηση εκείνου του θριάμβου της Ορθοδοξίας κάθε χρόνο επαναλαμβανόταν στην Κωνσταντινούπολη και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας η τελετή αυτή κατά τον ακόλουθο τρόπο: Ο κλήρος (ενδημούντες και παρεπιδημούντες) μαζί με τους μοναχούς που πρωτοστάτησαν στους αγώνες υπέρ των εικόνων τελούσαν «παννύχιον υμνολογίαν» στον Ιερό Ναό της Θεοτόκου των Βλαχερνών, στο τέλος της οποίας ακολουθούσε λαμπρή λιτανεία στη Μεγάλη Εκκλησία, όπου παρίστατο ο Αυτοκράτορας. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, από Βασιλείας του Γεωργίου του Α', καθιερώθηκε την Κυριακή της Ορθοδοξίας να προσέρχεται ο Βασιλεύς στη Μητρόπολη Αθηνών και να απαγγέλλει παρά το Δεσποτικό το Σύμβολο της Πίστεως. Το αυτοκρατορικό αυτό έθιμο, έφθασε μέχρι των ημερών μας επί Βασιλέως Κωνσταντίνου Β', το οποίο μετά την μεταπολίτευση συνεχίζεται από τον εκάστοτε πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας
Στον Ιερό ναό της Αγίας Ειρήνης τελέσθηκε ο Όρθρος της εορτής και η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου από τους εφημέριους πρωτοπρεσβύτερο π .Δημοσθένη Γάτσιο.
Ακολούθησε η Λιτανεία των Ιερών Εικόνων γύρω του Ιερού Ναού με μοναδικό τρόπο .όπως εορτάζονταν στην παλαιά Κίο στην Μικρά Ασία.
Η κωμόπολη της Νέας Κίου στην Αργολίδα τιμά κάθε χρόνο την μεγάλη εορτή της Ορθοδοξίας στον ενοριακό ιερό ναό της Αγίας Ειρήνης
Να σημειωθεί πως η Κίος της Μικράς Ασίας από τον 16 αιώνα και μετά αποτέλεσε την έδρα της ξακουστής Μητρόπολης Νικαίας και διατηρήθηκε ως την μικρασιατική καταστροφή.
Με την ονομασία Κυριακή της Ορθοδοξίας αναφέρεται από τους χρόνους της εικονομαχίας στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η οποία πρωτοκαθιερώθηκε από τα μέσα του 9ου αιώνα.
Η Κυριακή της Ορθοδοξίας αποτελεί ιδιαίτερη χριστιανική θριαμβική εορτή, σε ανάμνηση της οριστικής αναστήλωσης των ιερών και σεπτών εικόνων στη Βασιλεύουσα από την Αυτοκράτειρα Θεοδώρα το 842, οπότε και έπαψε από το γεγονός αυτό ο μακροχρόνιος σάλος που είχε δημιουργηθεί εκ του ζητήματος των εικόνων.
Στην Κωνσταντινούπολη, η αναστήλωση των εικόνων εορτάσθηκε το έτος εκείνο με λαμπρό πανηγυρισμό και λιτανεία με μεγάλη πομπή και αναθεματίστηκαν οι εικονομάχοι, συλλήβδην οι αιρετικοί και όλοι οι αναθεματισθέντες από τις Οικουμενικές Συνόδους. Στο τέλος μνημονεύθηκαν και όλοι οι «αθλητές» της ευσέβειας και της ορθόδοξης πίστης.
Έτσι, σε ανάμνηση εκείνου του θριάμβου της Ορθοδοξίας κάθε χρόνο επαναλαμβανόταν στην Κωνσταντινούπολη και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας η τελετή αυτή κατά τον ακόλουθο τρόπο: Ο κλήρος (ενδημούντες και παρεπιδημούντες) μαζί με τους μοναχούς που πρωτοστάτησαν στους αγώνες υπέρ των εικόνων τελούσαν «παννύχιον υμνολογίαν» στον Ιερό Ναό της Θεοτόκου των Βλαχερνών, στο τέλος της οποίας ακολουθούσε λαμπρή λιτανεία στη Μεγάλη Εκκλησία, όπου παρίστατο ο Αυτοκράτορας. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, από Βασιλείας του Γεωργίου του Α', καθιερώθηκε την Κυριακή της Ορθοδοξίας να προσέρχεται ο Βασιλεύς στη Μητρόπολη Αθηνών και να απαγγέλλει παρά το Δεσποτικό το Σύμβολο της Πίστεως. Το αυτοκρατορικό αυτό έθιμο, έφθασε μέχρι των ημερών μας επί Βασιλέως Κωνσταντίνου Β', το οποίο μετά την μεταπολίτευση συνεχίζεται από τον εκάστοτε πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας