Η ΕΝΙΑΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ (ΕΟΒΕΑΜΜ), ως ο πανελλήνιος αντιπροσωπευτικός φορέας των Συνεργείων επισκευής και συντήρησης των αυτοκινήτων οχημάτων, μηχανημάτων, μοτοσυκλετών και μηχανών θαλάσσης, μέλος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.) και του «Διεθνούς Συνδέσμου Επισκευαστών Αμαξωμάτων-AIRC», αριθμούσα:
56 Πρωτοβάθμια Σωματεία Μέλη
18.000 Ανεξάρτητα Συνεργεία Ειδικότητας
80.000 Εργαζόμενους Τεχνίτες Αυτοκινήτου
70% της Παροχής Υπηρεσιών μετά την πώληση,
ήδη εγκαίρως, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της κοινωνικής ευθύνης, αιτήθηκε αρμοδίως από τη Γ.Γ.Π.Π., στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, το αναγκαστικό κλείσιμο των επιχειρήσεων του κλάδου, δεδομένου ότι:
- Το αυτοκίνητο όχημα αποτελεί πρωτίστως φορέα μολύνσεως, ενόψει του κλειστού εσωτερικού χώρου – θαλάμου επιβατών και την είσοδο αλλά και τον εξωτερικό χώρο το οποίο είναι από μέταλλο και μέσα από τις επισημάνσεις της επιστημονικής κοινότητας μπορεί να ζει μέχρι και 48 ώρες , παραμονή και έξοδο των χρηστών – οδηγών σε αυτόν.
- Τα συνεργεία οχημάτων αποτελούν χώρους μεγάλης συνάθροισης του κοινού, δεδομένου ότι πολλές μικρο – επισκευές και έλεγχοι γίνονται παρουσία των ιδιοκτητών – κατόχων των οχημάτων.
- Η διατήρηση των συνεργείων ανοιχτών σε μια αγορά που υπολειτουργεί, θα έχει ως αποτέλεσμα να σωρεύονται ζημίες που θα οδηγήσουν σε οριστικό λουκέτο πολλές επιχειρήσεις του κλάδου και σε άμεση απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, ήτοι σε μη αναστρέψιμη οικονομική καταστροφή.
Η Πολιτεία, κρίνοντας, προφανώς, ότι είναι αναγκαία η λειτουργία των συνεργείων για λόγους δημοσίου συμφέροντος, τα εξαίρεσε από το σχετικό μέτρο, με αποτέλεσμα οι λειτουργούσες σήμερα επιχειρήσεις του κλάδου (αποτελούμενες στη συντριπτική τους πλειοψηφία από αυτο-απασχολούμενους με προσωπικό λιγότερο των 10 εργαζομένων), να απειλούνται από άμεση οικονομική κατάρρευση, καθότι, ενόψει των συνθηκών της αγοράς (lock out) και της απαγόρευσης κυκλοφορίας, αντιμετωπίζουν μείωση του τζίρου τους τουλάχιστον 90 % !!!
Εσχάτως, στους επιλέξιμους ΚΑΔ στήριξης εντάχθηκαν τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης μοτοσικλετών (ΚΑΔ 4540), όχι, όμως, τα λοιπά συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων (ΚΑΔ 4520), τα οποία εξαιρέθηκαν από το μέτρο αναγκαστικού κλεισίματος, με αποτέλεσμα οι επισκευαστές να διατηρούν σε λειτουργία τις επιχειρήσεις τους με μηδενικό, πλέον, τζίρο και ανοιχτές όλες τις τρέχουσες οικονομικές υποχρεώσεις (μισθούς, μισθώματα, δόσεις εφορίας, δάνεια κ.ο.κ.), απειλούμενοι με πλήρη οικονομική καταστροφή.
Ενόψει των ανωτέρω, αιτούμεθα την άμεση ένταξη όλων των συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων (ΚΑΔ 4520) στις επιλέξιμες ΚΑΔ των μέτρων στήριξης που θα ισχύσουν για όλες τις πληττόμενες επιχειρήσεις, προκειμένου να μην αφανιστεί ένας ολόκληρος κλάδος επαγγελματιών ζωτικότατος για την ελληνική οικονομία.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Αθανάσιος Νικολόπουλος Παναγιώτης Μακρής
56 Πρωτοβάθμια Σωματεία Μέλη
18.000 Ανεξάρτητα Συνεργεία Ειδικότητας
80.000 Εργαζόμενους Τεχνίτες Αυτοκινήτου
70% της Παροχής Υπηρεσιών μετά την πώληση,
ήδη εγκαίρως, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της κοινωνικής ευθύνης, αιτήθηκε αρμοδίως από τη Γ.Γ.Π.Π., στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, το αναγκαστικό κλείσιμο των επιχειρήσεων του κλάδου, δεδομένου ότι:
- Το αυτοκίνητο όχημα αποτελεί πρωτίστως φορέα μολύνσεως, ενόψει του κλειστού εσωτερικού χώρου – θαλάμου επιβατών και την είσοδο αλλά και τον εξωτερικό χώρο το οποίο είναι από μέταλλο και μέσα από τις επισημάνσεις της επιστημονικής κοινότητας μπορεί να ζει μέχρι και 48 ώρες , παραμονή και έξοδο των χρηστών – οδηγών σε αυτόν.
- Τα συνεργεία οχημάτων αποτελούν χώρους μεγάλης συνάθροισης του κοινού, δεδομένου ότι πολλές μικρο – επισκευές και έλεγχοι γίνονται παρουσία των ιδιοκτητών – κατόχων των οχημάτων.
- Η διατήρηση των συνεργείων ανοιχτών σε μια αγορά που υπολειτουργεί, θα έχει ως αποτέλεσμα να σωρεύονται ζημίες που θα οδηγήσουν σε οριστικό λουκέτο πολλές επιχειρήσεις του κλάδου και σε άμεση απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, ήτοι σε μη αναστρέψιμη οικονομική καταστροφή.
Η Πολιτεία, κρίνοντας, προφανώς, ότι είναι αναγκαία η λειτουργία των συνεργείων για λόγους δημοσίου συμφέροντος, τα εξαίρεσε από το σχετικό μέτρο, με αποτέλεσμα οι λειτουργούσες σήμερα επιχειρήσεις του κλάδου (αποτελούμενες στη συντριπτική τους πλειοψηφία από αυτο-απασχολούμενους με προσωπικό λιγότερο των 10 εργαζομένων), να απειλούνται από άμεση οικονομική κατάρρευση, καθότι, ενόψει των συνθηκών της αγοράς (lock out) και της απαγόρευσης κυκλοφορίας, αντιμετωπίζουν μείωση του τζίρου τους τουλάχιστον 90 % !!!
Εσχάτως, στους επιλέξιμους ΚΑΔ στήριξης εντάχθηκαν τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης μοτοσικλετών (ΚΑΔ 4540), όχι, όμως, τα λοιπά συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων (ΚΑΔ 4520), τα οποία εξαιρέθηκαν από το μέτρο αναγκαστικού κλεισίματος, με αποτέλεσμα οι επισκευαστές να διατηρούν σε λειτουργία τις επιχειρήσεις τους με μηδενικό, πλέον, τζίρο και ανοιχτές όλες τις τρέχουσες οικονομικές υποχρεώσεις (μισθούς, μισθώματα, δόσεις εφορίας, δάνεια κ.ο.κ.), απειλούμενοι με πλήρη οικονομική καταστροφή.
Ενόψει των ανωτέρω, αιτούμεθα την άμεση ένταξη όλων των συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων (ΚΑΔ 4520) στις επιλέξιμες ΚΑΔ των μέτρων στήριξης που θα ισχύσουν για όλες τις πληττόμενες επιχειρήσεις, προκειμένου να μην αφανιστεί ένας ολόκληρος κλάδος επαγγελματιών ζωτικότατος για την ελληνική οικονομία.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Αθανάσιος Νικολόπουλος Παναγιώτης Μακρής