Ιδιαίτερη κινητικότητα έχει λάβει το θέμα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθώς εκτός από το δεδομένο -όπως προκύπτει από επιστολή του προέδρου του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου- της επαναδρομολόγησης συρμών στην γραμμή Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, μπαίνει πλέον στον προγραμματισμό του Οργανισμού και το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας ολόκληρης της γραμμής, μέχρι την Καλαμάτα.
“Ολα αυτά και άλλα πολλά θα αναλυθούν στη μεγάλη σύσκεψη με θέμα τον σιδηρόδρομο, που θα γίνει τον Μάιο, στην Τρίπολη, σημείωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος τόνισε ακόμα:
“Η Περιφέρεια θα συμβάλει οικονομικά και στη συντήρηση και τις απαιτούμενες επισκευές της δεύτερης φάσης ώστε να φθάσει το τρένο μέχρι την Καλαμάτα”.
Στο σημαντικό αυτό έγγραφό του με θέμα “Σιδηρόδρομος Κεντρικής Πελοποννήσου Αθήνα – Κόρινθος – Καλαμάτα” -το οποίο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος κοινοποιεί, μεταξύ άλλων, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον περιφερειάρχη Π. Νίκα–, αναφέρονται τα εξής:
ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ Κ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
“Ο ΟΣΕ, στο πλαίσιο στρατηγικού ανασχεδιασμού του σιδηροδρομικού δικτύου Κεντρικής Πελοποννήσου και σε συνεργασία με τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, έχει ήδη προχωρήσει σε προτάσεις για τμηματική επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, οι οποίες είναι σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης.
Συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση, βρίσκεται σε ώριμο στάδιο μελέτης η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο. Η διαδρομή αυτή έχει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον καθώς συνδέει την πρωτεύουσα με ένα τουριστικό θέρετρο που χαρακτηρίζεται από επισκεψιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ παρέχει πρόσβαση σε χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως είναι οι Μυκήνες. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με
μετεπιβίβαση στον νέο σταθμό Κορίνθου, στον οποίο έχει προβλεφθεί από κατασκευής της ΝΣΓΥΤ (Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων) ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Κιάτο, μετρική γραμμή σύνδεσης με το δίκτυο της Πελοποννήσου. Το έργο πρόκειται να ενταχθεί σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και περιλαμβάνει μελέτη επιδομής, μελέτη προμήθειας και εγκατάστασης Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων και μελέτη αναβάθμισης εγκαταστάσεων σταθμών και Στάσεων (κτήρια, αποβάθρες κλπ.).
Σε ότι αφορά στην επαναλειτουργία του τμήματος Αργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, απαιτείται, καταρχάς, να γίνει μια πλήρης αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς σε πολλά σημεία έντονα καιρικά φαινόμενα του παρελθόντος, δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα που χρήζουν ιδιαίτερης γεωτεχνικής μελέτης (εκτεταμένες καθιζήσεις εδάφους, παράσυρση σιδηροδρομικού επιχώματος κλπ.). Επειτα,
πρέπει να προϋπολογισθεί το κόστος αποκατάστασης των ζημιών και συντήρησης του υπάρχοντος δικτύου και κατόπιν να συνταχθεί μελέτη σκοπιμότητας και μελέτη κόστους οφέλους και να εξασφαλισθούν οι πόροι ώστε να αποφασισθούν οι περαιτέρω δράσεις.
Στόχος του ΟΣΕ είναι, σε κάθε περίπτωση, να διαφυλάξει στο σύνολό του το ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολής λειτουργίας της Πελοποννήσου και όταν εξευρεθούν οικονομικοί πόροι, με τη συμβολή και συνεργασία τοπικών φορέων ή και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, να το επαναφέρει στην ενεργό κατάσταση λειτουργίας”.
“Ολα αυτά και άλλα πολλά θα αναλυθούν στη μεγάλη σύσκεψη με θέμα τον σιδηρόδρομο, που θα γίνει τον Μάιο, στην Τρίπολη, σημείωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος τόνισε ακόμα:
“Η Περιφέρεια θα συμβάλει οικονομικά και στη συντήρηση και τις απαιτούμενες επισκευές της δεύτερης φάσης ώστε να φθάσει το τρένο μέχρι την Καλαμάτα”.
Στο σημαντικό αυτό έγγραφό του με θέμα “Σιδηρόδρομος Κεντρικής Πελοποννήσου Αθήνα – Κόρινθος – Καλαμάτα” -το οποίο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος κοινοποιεί, μεταξύ άλλων, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον περιφερειάρχη Π. Νίκα–, αναφέρονται τα εξής:
ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ Κ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
“Ο ΟΣΕ, στο πλαίσιο στρατηγικού ανασχεδιασμού του σιδηροδρομικού δικτύου Κεντρικής Πελοποννήσου και σε συνεργασία με τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, έχει ήδη προχωρήσει σε προτάσεις για τμηματική επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, οι οποίες είναι σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης.
Συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση, βρίσκεται σε ώριμο στάδιο μελέτης η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο. Η διαδρομή αυτή έχει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον καθώς συνδέει την πρωτεύουσα με ένα τουριστικό θέρετρο που χαρακτηρίζεται από επισκεψιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ παρέχει πρόσβαση σε χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως είναι οι Μυκήνες. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με
μετεπιβίβαση στον νέο σταθμό Κορίνθου, στον οποίο έχει προβλεφθεί από κατασκευής της ΝΣΓΥΤ (Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων) ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Κιάτο, μετρική γραμμή σύνδεσης με το δίκτυο της Πελοποννήσου. Το έργο πρόκειται να ενταχθεί σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και περιλαμβάνει μελέτη επιδομής, μελέτη προμήθειας και εγκατάστασης Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων και μελέτη αναβάθμισης εγκαταστάσεων σταθμών και Στάσεων (κτήρια, αποβάθρες κλπ.).
Σε ότι αφορά στην επαναλειτουργία του τμήματος Αργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, απαιτείται, καταρχάς, να γίνει μια πλήρης αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς σε πολλά σημεία έντονα καιρικά φαινόμενα του παρελθόντος, δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα που χρήζουν ιδιαίτερης γεωτεχνικής μελέτης (εκτεταμένες καθιζήσεις εδάφους, παράσυρση σιδηροδρομικού επιχώματος κλπ.). Επειτα,
πρέπει να προϋπολογισθεί το κόστος αποκατάστασης των ζημιών και συντήρησης του υπάρχοντος δικτύου και κατόπιν να συνταχθεί μελέτη σκοπιμότητας και μελέτη κόστους οφέλους και να εξασφαλισθούν οι πόροι ώστε να αποφασισθούν οι περαιτέρω δράσεις.
Στόχος του ΟΣΕ είναι, σε κάθε περίπτωση, να διαφυλάξει στο σύνολό του το ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολής λειτουργίας της Πελοποννήσου και όταν εξευρεθούν οικονομικοί πόροι, με τη συμβολή και συνεργασία τοπικών φορέων ή και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, να το επαναφέρει στην ενεργό κατάσταση λειτουργίας”.