Στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Ναύπλιο τελέσθηκε ο εσπερινός της Αγάπης χωρίς πιστούς κεκλεισμένων των θυρών λόγω των μέτρων της κυβέρνησης για τον κορωνοϊό την Κυριακή του Πάσχα 19 Απριλίου 2020.
Τον εσπερινό τέλεσε ο εφημέριος του ναού πρωτοπρεσβύτερος π. Παναγιώτης Κιντής. Φέτος το Ευαγγέλιο της αγάπης δεν διαβάστηκε σε άλλες γλώσσες όπως γίνονταν κάθε χρονιά.
Η Ακολουθία της Αγάπης
Κάθε χρόνο την Κυριακή του Πάσχα η ορθόδοξη εκκλησία τελεί την λειτουργία της Αγάπης. Τα παλαιότερα χρόνια μετά από την λειτουργία, που στις περισσότερες περιοχές γινόταν μεσημέρι ή απόγευμα, όλοι οι πιστοί φιλούσαν ο ένας τον άλλον σταυρωτά και ο ένας έλεγε Χριστός Ανέστη και ο άλλος Αληθώς Ανέστη.
Επίσης στο προαύλιο της εκκλησίας στηνόταν τρικούβερτο γλέντι, το οποίο κρατούσε πολλές φορές μέχρι πρωίας. Δυστυχώς το έθιμο αυτό τείνει να εξαφανιστεί, αν δεν έχει ηδη εξαφανιστεί, από τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
Θα ήταν καλό να δούμε τι ήταν οι αγάπες κατά τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους: «Aγάπες ονομάζονταν οι κοινές εστιάσεις οι οποίες τελούνταν στις Χριστιανικές κοινότητες από τον πρώτο αιώνα.
Οι αγάπες αρχικά τελούνταν μαζί με τη Θεία Ευχαριστία, ενώ από τον 2ο αιώνα αποχωρίστηκαν από το ευχαριστιακό γεγονός, λόγω καταχρήσεων που παρατηρήθηκαν. Παρότι οι αγάπες αποχωρίστηκαν από την Θεία Ευχαριστία διατήρησαν κάποια εξωτερικά στοιχεία, όπως την «κλάση» του άρτου ή την «ευλογία» του ποτηρίου.».
Η Ακολουθία της Αγάπης
Κάθε χρόνο την Κυριακή του Πάσχα η ορθόδοξη εκκλησία τελεί την λειτουργία της Αγάπης. Τα παλαιότερα χρόνια μετά από την λειτουργία, που στις περισσότερες περιοχές γινόταν μεσημέρι ή απόγευμα, όλοι οι πιστοί φιλούσαν ο ένας τον άλλον σταυρωτά και ο ένας έλεγε Χριστός Ανέστη και ο άλλος Αληθώς Ανέστη.
Θα ήταν καλό να δούμε τι ήταν οι αγάπες κατά τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους: «Aγάπες ονομάζονταν οι κοινές εστιάσεις οι οποίες τελούνταν στις Χριστιανικές κοινότητες από τον πρώτο αιώνα.
Οι αγάπες αρχικά τελούνταν μαζί με τη Θεία Ευχαριστία, ενώ από τον 2ο αιώνα αποχωρίστηκαν από το ευχαριστιακό γεγονός, λόγω καταχρήσεων που παρατηρήθηκαν. Παρότι οι αγάπες αποχωρίστηκαν από την Θεία Ευχαριστία διατήρησαν κάποια εξωτερικά στοιχεία, όπως την «κλάση» του άρτου ή την «ευλογία» του ποτηρίου.».