Αυτές τις περίεργες ημέρες, θα ήθελα να μοιραστώ την περηφάνια μου για τους εξαιρετικούς φοιτητές και συνεργάτες μου στο Εργαστήριο Γνώσης και Αβεβαιότητας (ΓΑΒ LAB) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και τη στάση τους απέναντι στην πρόκληση της πανδημίας.
Όταν οι αληθινοί ήρωες της εποχής μας σώσουν, και κάπως η ζωή πάρει έναν πιο ήρεμο δρόμο, κάποια στιγμή μετά από χρόνια θα έρθει και η ερώτηση: Τι έκανες στην πανδημία πατέρα; Όχι και πολλά θα πούμε οι περισσότεροι. Δεν είμαστε νοσηλευτές και γιατροί να πολεμάμε στην πρώτη γραμμή. Δεν εργαζόμαστε στην εφοδιαστική αλυσίδα να κρατάμε τα μετόπισθεν. Κομπιουτεράδες είμαστε και καθόμαστε άνετοι στον καναπέ μας, ενώ βγάζουν άλλοι το φίδι από την τρύπα. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που θα έχουν να πουν περισσότερα:
Οι προπτυχιακοί φοιτητές Κώστας Τανιός και Σωτήρης Λαζογιάννης ανέλαβαν στο πλαίσιο της πτυχιακής τους εργασίας να διοργανώσουν τη δράση ΓΑΒ LAB Saturday Chill Out, σύμφωνα με την καμπάνια #PlayApartTogether του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, για τη στήριξη της ψυχικής υγείας των παιδιών. Μαζί τους και ο Μπορισλάβ Στέρεβ.
Ο προπτυχιακός φοιτητής Ηλίας Κουρέτας ανέλαβε στο πλαίσιο της πτυχιακής του εργασίας τη συγκέντρωση, μελέτη και οπτικοποίηση των δεδομένων εξάπλωσης του κοροναϊού, για την καλύτερη κατανόηση της εξέλιξης της πανδημίας.
Ο προπτυχιακός φοιτητής Λευτέρης Παναγόπουλος ανέλαβε στο πλαίσιο της συνεργασίας μας την ανάπτυξη εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας για τη διευκόλυνση του εμβολιασμού των παιδιών και όσων φοβούνται τις βελόνες.
Ο προπτυχιακός φοιτητής Γρηγόρης Τζατζάς, με την καθοδήγηση του συναδέλφου Παναγιώτη Κόκκινου, ανέλαβε στο πλαίσιο της πτυχιακής του εργασίας την ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που θα ελέγχει αν γίνεται σωστά η χρήση της μάσκας.
Ο μεταπτυχιακός φοιτητής Γιώργος Σελίμης ανέλαβε στο πλαίσιο της διπλωματικής του εργασίας να καταγράψει και να αναλύσει τις διαθέσιμες υποδομές και τις δυνατότητες κάλυψης τυχόν ελλείψεων για την τηλε-εκπαίδευση μαθητών ΕΠΑΛ.
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές Γιώργος Παταρίδης, Φαίη Αδαμοπούλου και Αλέξανδρος Βελέντζας και ο υποψήφιος διδάκτορας Ηλίας Παπαδόγιαννης, όλοι καθηγητές πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, άφησαν στην άκρη τις δικές τους σπουδές για να υποστηρίξουν και τους καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων στην υλοποίηση της εξ'αποστάσεως διδασκαλίας.
Δεν θα μπορούσα να παραλείψω να αναφερθώ στον μοναδικό συνάδελφο Βασίλη Πουλόπουλο, που σχεδίασε, υλοποίησε και παρέδωσε στη μαθητική κοινότητα το παιχνίδι Γριφομπότ, για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών δημοτικού και νηπιαγωγείου, με ενσωμάτωση ύλης της τάξης που παρακολουθούν καθώς και στοιχείων προγραμματισμού υπολογιστών. Μαζί του και ο Γιάννης Αγγελάκος.
Είστε όλοι υπέροχοι!
Μανόλης Γουάλλες
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Διευθυντής του Εργαστηρίου Γνώσης και Αβεβαιότητας
Όταν οι αληθινοί ήρωες της εποχής μας σώσουν, και κάπως η ζωή πάρει έναν πιο ήρεμο δρόμο, κάποια στιγμή μετά από χρόνια θα έρθει και η ερώτηση: Τι έκανες στην πανδημία πατέρα; Όχι και πολλά θα πούμε οι περισσότεροι. Δεν είμαστε νοσηλευτές και γιατροί να πολεμάμε στην πρώτη γραμμή. Δεν εργαζόμαστε στην εφοδιαστική αλυσίδα να κρατάμε τα μετόπισθεν. Κομπιουτεράδες είμαστε και καθόμαστε άνετοι στον καναπέ μας, ενώ βγάζουν άλλοι το φίδι από την τρύπα. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που θα έχουν να πουν περισσότερα:
Οι προπτυχιακοί φοιτητές Κώστας Τανιός και Σωτήρης Λαζογιάννης ανέλαβαν στο πλαίσιο της πτυχιακής τους εργασίας να διοργανώσουν τη δράση ΓΑΒ LAB Saturday Chill Out, σύμφωνα με την καμπάνια #PlayApartTogether του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, για τη στήριξη της ψυχικής υγείας των παιδιών. Μαζί τους και ο Μπορισλάβ Στέρεβ.
Ο προπτυχιακός φοιτητής Ηλίας Κουρέτας ανέλαβε στο πλαίσιο της πτυχιακής του εργασίας τη συγκέντρωση, μελέτη και οπτικοποίηση των δεδομένων εξάπλωσης του κοροναϊού, για την καλύτερη κατανόηση της εξέλιξης της πανδημίας.
Ο προπτυχιακός φοιτητής Λευτέρης Παναγόπουλος ανέλαβε στο πλαίσιο της συνεργασίας μας την ανάπτυξη εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας για τη διευκόλυνση του εμβολιασμού των παιδιών και όσων φοβούνται τις βελόνες.
Ο προπτυχιακός φοιτητής Γρηγόρης Τζατζάς, με την καθοδήγηση του συναδέλφου Παναγιώτη Κόκκινου, ανέλαβε στο πλαίσιο της πτυχιακής του εργασίας την ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που θα ελέγχει αν γίνεται σωστά η χρήση της μάσκας.
Ο μεταπτυχιακός φοιτητής Γιώργος Σελίμης ανέλαβε στο πλαίσιο της διπλωματικής του εργασίας να καταγράψει και να αναλύσει τις διαθέσιμες υποδομές και τις δυνατότητες κάλυψης τυχόν ελλείψεων για την τηλε-εκπαίδευση μαθητών ΕΠΑΛ.
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές Γιώργος Παταρίδης, Φαίη Αδαμοπούλου και Αλέξανδρος Βελέντζας και ο υποψήφιος διδάκτορας Ηλίας Παπαδόγιαννης, όλοι καθηγητές πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, άφησαν στην άκρη τις δικές τους σπουδές για να υποστηρίξουν και τους καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων στην υλοποίηση της εξ'αποστάσεως διδασκαλίας.
Δεν θα μπορούσα να παραλείψω να αναφερθώ στον μοναδικό συνάδελφο Βασίλη Πουλόπουλο, που σχεδίασε, υλοποίησε και παρέδωσε στη μαθητική κοινότητα το παιχνίδι Γριφομπότ, για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών δημοτικού και νηπιαγωγείου, με ενσωμάτωση ύλης της τάξης που παρακολουθούν καθώς και στοιχείων προγραμματισμού υπολογιστών. Μαζί του και ο Γιάννης Αγγελάκος.
Είστε όλοι υπέροχοι!
Μανόλης Γουάλλες
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Διευθυντής του Εργαστηρίου Γνώσης και Αβεβαιότητας