Tο Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τις αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου, που εν κρυπτώ και χωρίς σχετική διαβούλευση είχαν φτιάξει μια λίστα με την οποία επρόκειτο να μεταβιβαστούν 10.119 ακίνητα του Δημοσίου στη θυγατρική του ΤΑΙΠΕΔ, Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ).
Mε υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου, δημιουργήθηκε μία λίστα με 10.119 ακίνητα του Δημοσίου, τα οποία επρόκειτο να περάσουν στο Υπερταμείο.
Η δημοσιοποίηση της λίστας προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις, καθώς όταν οι κωδικοί των ακινήτων ταυτοποιήθηκαν, αποδείχθηκε ότι δεν είχε γίνει καμία διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες κι επίσης, ότι ανάμεσά τους βρίσκονται 2.329 μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι.
Το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Πολιτισμού, σε πολλές ανακοινώσεις τους, ουσιαστικά υπονόησαν ότι η λίστα καταρτίστηκε βιαστικά κι έχει λάθη, υποσχόμενα πολλές φορές ότι η λίστα θα αναθεωρηθεί και ότι «δεν θα μεταβιβαστεί κανένα ακίνητο που υπάγεται στις σχετικές εξαιρέσεις» του νόμου του 2016, στον οποίον βασίστηκε η υπουργική απόφαση.
Τελικά, οι αρχαιολογικοί χώροι είχαν εξαιρεθεί, ωστόσο το ζήτημα των υπολοίπων, περίπου 8.000 ακινήτων παρέμενε. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει οι δήμοι Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Χαλανδρίου, Καλαμαριάς, Χανίων και Ωραιοκάστρου, ενώ η απόφαση ακυρώνεται στο σύνολό της, ανεξάρτητα από το εάν προσέφυγε κάποιος Δήμος ή όχι.
Το Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ με μια σειρά αποφάσεων του (929-934/2020) ακύρωσε τη μεταβίβαση στην ΕΤΑΔ 10.119 ακινήτων που είχαν συνολικό εμβαδόν 511.357.451 τ.μ. και συνολική δομημένη επιφάνεια 22.601 τ.μ., τα οποία είναι κατοχυρωμένα στο Εθνικό Κτηματολόγιο, απορρίπτοντας και την παρέμβαση υπέρ του κύρους της υπουργικής απόφασης της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο).
Στο σκεπτικό αναφέρεται ότι η προσβαλλόμενη υπουργική πρέπει να ακυρωθεί «καθώς εκδόθηκε χωρίς προηγουμένως να έχει εξεταστεί για τα μεταβιβαζόμενα ακίνητα εάν υφίσταται η συνδρομή των αναγκαίων εκείνων προϋποθέσεων που προβλέπουν στη νομιμοποίηση της μη υπαγωγής τους στην κατηγορία των εξαιρουμένων από την μεταβίβαση, ενώ δεν είχε τηρηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία ταυτοποίησης και ελέγχου των μεταβιβαζομένων ακινήτων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν πρέπει να εξαιρεθούν ή όχι από την μεταβίβαση, προσθέτουν οι σύμβουλοι Επικρατείας».
Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας «η διαδικασία ελέγχου ξεκίνησε 26.6.2018, δηλαδή μετά την έκδοση της προσβαλλόμενης υπουργικής απόφασης», και κατά συνέπεια η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση όσο και οι υπόλοιπες συμπροσβαλλόμενες, εκδόθηκαν χωρίς προηγουμένως να εξεταστεί, όπως απαιτεί ο νόμος 4389/2016, η νόμιμη προϋπόθεση της μη υπαγωγής των μεταβιβαζομένων ακινήτων στις εξαιρέσεις που προβλέπει το άρθρο 19 του εν λόγω νόμου 4389/2016.
Με το θέμα είχε ασχοληθεί ο τότε βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Μανιάτης όπου το Σεπτέμβριο του 2018 είχε αποκαλύψει πως ανάμεσα στα 14 συνολικά ακίνητα στο Ναύπλιο που επρόκειτο να μεταβιβαστούν στη θυγατρική του ΤΑΙΠΕΔ, Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) ήταν το Κολυμβητήριο, το Γήπεδο, το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ναυπλίου»
Μάλιστα ο κύριος Μανιάτης σημείωνε τότε πως «από μια πρώτη έρευνα, διαπιστώνω ότι εκχωρούν για πώληση χαρακτηριστικά δημόσια κτήματα του Ναυπλίου. Στις καρτέλες κάποιων από τα ακίνητα αυτά αναγράφονται τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
1. «Γήπεδο», 8.665 τετρ. μέτρα
2. «Κολυμβητήριο», 1.500 τετρ. μέτρα
3. «Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής», 23.334 τετρ. μέτρα, με κτίσμα 463 τετρ. μέτρα
4. «Οικόπεδο», 24.281 τετρ. μέτρα, θέση Γλυκειάς».