Η ΔΕΔΑ μελετά τις νομικές παραμέτρους προκειμένου να επιλέξει τις βέλτιστες κινήσεις αμφισβήτησης της απόφασης της ΡΑΕ που απένταξε ολόκληρη την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τις πόλεις Βέροια και Γιαννιτσά από το 5ετές πρόγραμμα ανάπτυξής της για την περίοδο 2020-2024.
Ανεξάρτητα όμως από τη σειρά των κινήσεων, το βέβαιον είναι ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε αίτηση αναθεώρησης της απόφασης της ΡΑΕ αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την επιχειρηματολογία της, αφενός μεν για την ερμηνεία που δίνει η Αρχή στο 18μηνο, αφετέρου δε για τους αντικειμενικούς λόγους που δεν επέτρεψαν την πρόοδο των εργασιών σε κάθε μία από τις 8 πόλεις που συνολικά απεντάσσονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, εντός της εβδομάδας η ΔΕΔΑ θα ανακοινώσει τις κινήσεις που θα κάνει για να διεκδικήσει την ένταξη εκ νέου στο πρόγραμμά της των έξι πόλεων της Πελοποννήσου (Τρίπολη, Κόρινθος, Άργος, Ναύπλιο, Σπάρτη και Καλαμάτα) και των δύο πόλεων της Κεντρικής Μακεδονίας (Βέροια και Γιαννιτσά).
Παραμένει ωστόσο ασαφές εάν η ΔΕΔΑ θα προχωρήσει σε δημοσίευση σε ΦΕΚ του «ψαλιδισμένου» 5ετούς ή όχι. Η μη δημοσίευση σε ΦΕΚ εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει τις διαδικασίες για το υπόλοιπο πρόγραμμα και για τον καθορισμό των τιμολογίων χρέωσης των πελατών, πράγμα που η διοίκηση της εταιρείας θέλει να αποφύγει.
Αξίζει να αναφερθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα η αποκάλυψη του energypress για την απένταξη των 8 πόλεων προκάλεσε κύμα αντιδράσεων από τους περιφερειάρχες, τα Επιμελητήρια, τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και πολιτική αντιπαράθεση από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Το γεγονός προκάλεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, έντονο προβληματισμό στην ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπου και υπήρξε και σχετική συνεννόηση με τη ΔΕΔΑ ώστε να διεκδικήσει την αναθεώρηση της απόφασης της ΡΑΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ μετά την αρχική υποβολή του νέου 5ετούς από τη ΔΕΔΑ, ζήτησε από την εταιρεία ακριβές χρονοδιάγραμμα για κάθε πόλη. Για όσες πόλεις το νέο χρονοδιάγραμμα ξεπερνούσε τους 18 μήνες υπέρβασης σε σχέση με το πρώτο 5ετές πρόγραμμα, αποφασίστηκε η απένταξη, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος.
Κύκλοι της ΔΕΔΑ κάνουν λόγο για ερμηνεία της ΡΑΕ, και όχι για ξεκάθαρη πρόβλεψη του νόμου.
Όσο για τους λόγους για τους οποίους ξεπεράστηκε το 18μηνο και ως εκ τούτου απεντάχθηκαν οι συγκεκριμένες πόλεις, η διοίκηση της ΔΕΔΑ υποστηρίζει ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα ήταν μη ρεαλιστικό, καθώς δεν είχε εξασφαλιστεί ότι θα υπάρχουν οι αντικειμενικές προϋποθέσεις για την προώθηση των έργων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει ακόμα τα απαραίτητα πρόδρομα έργα του ΔΕΣΦΑ, όπως για παράδειγμα οι σταθμοί εξόδου για να μπορέσουν να τροφοδοτηθούν Τρίπολη, Κόρινθος και Άργος ή ο σταθμός φόρτωσης στη Ρεβυθούσα για να τροφοδοτηθούν με LNG Καλαμάτα και Σπάρτη. Επιπλέον τα έργα της Πελοποννήσου δεν κατέστη εφικτό να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.
Τεχνικά θέματα υπήρξαν και για τις δύο πόλεις της Μακεδονίας (Βέροια και Γιαννιτσά) όπου ακόμα δεν έχουν εκδοθεί οι άδειες για την εγκατάσταση των σταθμών αποσυμπίεσης CNG.