ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Σύλλογος Γονέων Γυμνασίου Κρανιδίου: Όχι στο άνοιγμα των σχολείων - Δεν θα στείλουμε τα παιδιά μας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:36:00 μ.μ. | |
Συλλογος Γονέων Γυμνασίου Κρανιδίου: Όχι στο άνοιγμα των σχολείων - Δεν θα στείλουμε τα παιδιά μας.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την έναρξη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου στις 11 Μαΐου, ενώ για τις άλλες τάξεις του Λυκείου και για το Γυμνάσιο ανακοινώθηκε έναρξη μαθημάτων στις 18 Μαΐου.

Να θυμίσουμε ότι τα σχολεία έκλεισαν στις 11Μαρτίου με την παραδοχή ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για διασπορά του covid19 σε εκείνο το κομμάτι του πληθυσμού που θεωρείται ως ασυμπτωματικός φορέας και κατ’ επέκταση μπορεί να μεταφέρει τον ιό στον υπόλοιπο πληθυσμό. Επίσης, τα σχολεία αποτελούν χώρο μαζικής συνεύρεσης πληθυσμού, άρα, οι κίνδυνοι μετάδοσης του ιού είναι πολύ μεγάλοι.

Αν, λοιπόν, οι παραπάνω λόγοι έκριναν αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων, τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτούς. Η κυβέρνηση, τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης για να σωθούμε από τον ιό.

Είναι φανερό ότι στη φάση αυτή επιλέγεται το μοντέλο της ανοσίας της αγέλης παράλληλα με την ατομική ευθύνη, όταν αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποφασίσουν οι ίδιοι οι γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και έτσι να αναλάβουν την ευθύνη για τα αποτελέσματα της απόφασής τους που αφορά την ζωή και τον θάνατο μέσω της διασποράς του ιού.

Η χρήση μάσκας ορίζεται στα σχολεία προαιρετική, την ίδια ώρα που επιβάλλεται σε όλους τους κλειστούς χώρους με πρόστιμο 150 Ευρώ. Όταν στα μαγαζιά σε 20 τ.μ. μπορούν να βρίσκονται 4 άτομα, πόσων τετραγωνικών μέτρων πρέπει να είναι η αίθουσα για να χωρέσει 15 μαθητές και έναν εκπαιδευτικό;

Προκύπτει αβίαστα και το εξής ερώτημα : Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους είναι αναλώσιμοι και δε χρειάζεται να εφαρμοστούν για αυτούς τα αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας που ισχύουν σε όλες τις άλλες περιπτώσεις;

Γνωρίζετε ή αγνοείτε ηθελημένα τα τεράστια προβλήματα στα σχολεία;

Έχετε υπόψιν σας την κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων την παλαιότητά τους και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου μας , το οποίο άρχισε να κατασκευάζεται το 1975;

Γνωρίζετε ότι στο κτιριακό μας συγκρότημα φιλοξενούνται το ΕΠΑΛ και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας το απόγευμα;

Γνωρίζετε αν εμπνέει το σχολείο εμπιστοσύνη σε ό,τι αφορά τις συνθήκες υγιεινής και καταλληλόλητας χώρων; Αυτή θα πρέπει να είναι η βάση των όποιων μέτρων.

Έχετε πληροφορηθεί για τις αίθουσες που δεν αερίζονται διαμπερώς; Τις ανεπαρκείς ή διαλυμένες τουαλέτες με κατεστραμμένα καζανάκια και τις λιγοστές βρύσες; Σας πληροφορώ ότι για 317 μαθητές υπάρχουν 12 τουαλέτες και 8 νιπτήρες. Βλέπετε εσείς εφικτό να μπορούν να εξασφαλισθούν συνθήκες υγιεινής; Τις ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολικά διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας;

Ασφαλώς και γνωρίζετε ότι με ευθύνη του κράτους τα σχολεία πρέπει να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Έπρεπε να έλθει αυτή η πανδημία για να πληροφορηθούν όλοι τις τρομερές ελλείψεις των σχολείων μας.

Όλα αυτά δεν είναι η εξαίρεση, αλλά μια εικόνα που εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό σχολείων της χώρας Πώς θα καθαρίζονται συχνά οι χώροι; Όταν η μία καθαρίστρια του σχολείου μας που είναι μόνιμη κάνει το ωράριο της 10-2μμ και μετά φεύγει, ενώ η άλλη δουλεύει με σύμβαση για δυόμιση ώρες; Πως θα γίνεται ο καθαρισμός δύο φορές την ημέρα και ειδικά στις τουαλέτες που πηγαίνουν εκατοντάδες παιδιά; Θα κάνουν μάθημα ή αστυνόμευση οι καθηγητές; Κι αν πολλά παιδιά μείνουν σπίτι, δεν θα υπάρξει ανισότητα στους όρους εκπαίδευσης των παιδιών;

Πως θα οργανωθούν χωριστές ώρες διαλειμμάτων; Πώς θα γίνεται μάθημα σε αίθουσες που έχουν ανοικτά παράθυρα στην αυλή, όταν μαθητές θα κάνουν διάλειμμα δίπλα στα αυτιά αυτών που κάνουν μάθημα; Ποιοι καθηγητές θα εφημερεύουν σε όλα αυτά τα διαλείμματα; Πως θα γίνονται τα διαφορετικά διαλλείματα για 12 τμήματα;

Γνωρίζετε στο υπουργείο ότι είναι ανέφικτη η αποτροπή του συγχρωτισμού των παιδιών, ιδιαίτερα κατά τα διαλείμματα; Το σχολείο μας έχει 317 μαθητές και 28 καθηγητές, οπότε και οι μισοί που θα κάνουν μάθημα είναι μεγάλο πλήθος.Οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και έτσι θα υπάρχει συνωστισμός στα λιγοστά σκιερά μέρη.

Γνωρίζετε ότι υπάρχουν 170 μαθητές από τα διπλανά χωριά που θα μετακινούνται καθημερινά με τέσσερα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, το ίδιο και πολλοί εκπαιδευτικοί; Επίσης πολλοί εκπαιδευτικοί έρχονται καθημερινά από το Ναύπλιο-Άργος τρεις-τέσσερεις με ένα αυτοκίνητο για οικονομία και ως μοναδική λύση .Τι μέτρα ασφαλείας πρέπει να παρθούν γι’αυτούς; Τι μέτρα θα ληφθούν για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε διαφορετικά σχολεία της επαρχίας μας για την ασφάλεια τους και των παιδιών μας;

Θα διενεργηθούν μαζικά τεστ για τη διάγνωση του ιού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μιας και δεν υπάρχει η πραγματική εικόνα για τους ασυμπτωματικούς φορείς;

Προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος για όσους απουσιάζουν!!! Αδιανόητη και ανόητη ιδέα! Και ανεφάρμοστη φυσικά για τεχνικούς λόγους. Κάποιοι φαντάζονται ότι τα σχολεία έχουν υπερσύγχρονο εξοπλισμό, ώστε κάθε αίθουσα να διαθέτει ηλεκτρονικές συσκευές αναπαραγωγής εικόνας και ήχου, καθώς και δυνατότητα ισχυρής ασύρματης διασύνδεσης! Τι να πω; Ξεχάσατε και κάτι πολύ βασικό τη συγκατάθεση των γονέων ,αφού πρόκειται για ανήλικα και των εκπαιδευτικών μιας και υπόκειται στο νόμο για τα προσωπικά δεδομένα. Λεπτομέρειες που αναδεικνύουν τη προχειρότητα του εγχειρήματος.

Τι ειδικά μέτρα έχετε πάρει για την ομαλή ψυχοκοινωνική μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία; Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί).

Δεν ξεκαθαρίστηκε τι θα γίνει με τις απουσίες: Αν «δεν θα μετρήσουν», γεννάται το ερώτημα: γιατί οι γονείς να ρισκάρουν και να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο ; «Αν μετρήσουν» και οι γονείς δεν θέλουν να παρανομήσουν και να υπογράψουν ψεύτικη υπεύθυνη δήλωση ότι υπάρχουν στο σπίτι ευάλωτα άτομα, οι μαθητές αυτοί θα απορριφθούν;

Μπορείτε να αναλάβετε την ευθύνη ώστε να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία χωρίς να μεταφέρεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς; Ή θα μεταφέρετε το κόστος και την ευθύνη στους δήμους και τις σχολικές επιτροπές ,όπως διευκρινίζετε στα ΦΕΚ;

Πολλά τα ερωτήματα και μηδαμινές έως ανύπαρκτες οι απαντήσεις.

Για τους παραπάνω λόγους σας καλούμε να αναθεωρήσετε την απόφαση σας για το άνοιγμα των σχολείων, ως μια απόφαση παρακινδυνευμένη χωρίς όφελος για την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δεν μας πείσατε για την ασφάλεια των παιδιών μας και των καθηγητών. Γι’αυτό και εμείς δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε την υγεία τους στα πρόχειρα σχέδια σας.

Όχι στο άνοιγμα των σχολείων.

Όχι δεν θα στείλουμε τα παιδιά μας.

Για μας η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να υποκατασταθεί από καμία άλλη προτεραιότητα, οικονομική ή πολιτική.

Το διακύβευμα της ανθρώπινης ζωής είναι μεγαλύτερο από τις κάποιες ώρες χαμένης διδασκαλίας που είναι εύκολο να καλυφθεί αργότερα. Μπορείς να βάζεις στην ίδια ζυγαριά την ανθρώπινη ζωή με τις διδακτικές ώρες;

Προφανώς όχι..

Πρώτη μας προτεραιότητα η προστασία της υγείας και της ζωής των μαθητών των εκπαιδευτικών και των οικογενειών μας.

Δεν θα κλείσουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες σε ιδιότυπη καραντίνα μέσα στο σπίτι. Μας αρκεί η γενικότερη καραντίνα και η τοπική που βιώνουμε εξαιτίας προχείρων κυβερνητικών αποφάσεων.

Πρέπει να αντιληφθείτε ότι τόσο η υγεία όσο και η Παιδεία δεν είναι θέμα ατομικής υπόθεσης, αλλά κοινωνικό αγαθό για το οποίο το κράτος οφείλει να παίρνει μέτρα.

Ελπίζω στο υπουργείο να ξαναδείτε πιο σοβαρά τις πτυχές του παράτολμου αυτού εγχειρήματος που αποφασίσατε με το πρόωρο άνοιγμα των σχολείων και να αποσαφηνίσετε άμεσα και απόλυτα όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα ενδεχομένως ασαφή σημεία.

Ας χρησιμοποιήσετε το χρόνο ώστε να ετοιμάσετε ασφαλή και εξοπλισμένα σχολεία για τον Σεπτέμβριο. Ας λύσετε τα προβλήματα με τα ολιγομελή τμήματα που θα προκύψουν τότε ,τον αριθμό των αιθουσών ,καθώς και τον αριθμό των καθηγητών που θα χρειασθούν ,έγκαιρα όμως και όχι όπως συνήθως γίνεται από Νοέμβρη και πέρα.

Ας αναλάβετε τις ευθύνες σας, γιατί εμείς ως πολίτες τις έχουμε αναλάβει εδώ και δύο μήνες ,με κόστος δυσβάσταχτο, οικονομικό και ψυχολογικό.

Οι ανάγκες, τα δικαιώματα και οι διεκδικήσεις μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα!

Ας ακούσουμε τους ειδικούς:

«Η πρότασή μας είναι να ανοίξουν τα Λύκεια. Με την προϋπόθεση πως η έλευση των μαθητών να είναι προαιρετική. Αν οι γονείς θέλουν ή δεν θέλουν. Δεν μπορείς να υποχρεώσεις μια οικογένεια να στείλει το παιδί του στο σχολείο. Εννοώ τώρα, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες», δήλωσε σχετικά, σε συνέντευξή της, η Αναστασία Κοτανίδου, καθηγήτρια Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας στην Α' Πανεπιστημιακή Κλινική Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας.

Μετά τιμής

Λάμπης Βάθης

Πρόεδρος Συλλόγου

Γονέων Γυμνασίου Κρανιδίου

Πίνακας Αποδεκτών:

1)ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΝΔΡΙΑΝΌ ΙΩΑΝΝΗ

2) ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΓΚΙΟΛΑ ΙΩΑΝΝΗ

3) ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΝΔΡΕΑ ΠΟΥΛΑ
4) ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Π.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΜΑΛΤΕΖΟ ΙΩΑΝΝΗ
5) ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΧΟΙΝΟΧΩΡΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟ

6)ΔΗΜΑΡΧΟ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ ΙΩΑΝΝΗ

7) ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Β΄ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

8) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

9) ΔΔΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

10) ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΥ ΕΛΕΝΗ

11) ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΖΑ ΝΙΚΟΛΑΟ
12 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ

13) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ