V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Απλές στρατηγικές να διδάξουμε τα παιδιά με δυσλεξία την διαχείριση και τον προσανατολισμό στο χρόνο

Απλές Στρατηγικές να Διδάξουμε τα Παιδιά με Δυσλεξία την Διαχείριση και τον Προσανατολισμό στο Χρόνο
Γράφει η Κωστοπούλου-Ρέντα Βασιλική
Ψυχοπαιδαγωγός -Ειδικευμένη στην Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών
Υπεύθυνη του Μαθησιακού τμήματος «Ψυχοπαιδαγωγείν»

Πάρα πολύ συχνά , στην καθημερινή μου επαφή με τα παιδιά συναντώ μαθητές που μέσα στο πλαίσιο των μαθησιακών τους δυσκολιών έχουν ιδιαίτερη δυσκολία τόσο στον προσανατολισμό του χρόνου όσο και στην σωστή και οργανωμένη διαχείριση αυτού .Για παράδειγμα, υπάρχουν μαθητές, που δεν γνωρίζουν τι μέρα είναι, πότε έχουν κάποια δραστηριότητα ή ακόμα μπορεί να μην ξέρουν πότε έχουν γενέθλια!!!

Οφείλουμε με κάποιο τρόπο να τα βοηθήσουμε να οργανωθούν για τι σίγουρα θα νιώσουν πολύ καλύτερα και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση καθώς μεγαλώνουν.

 Πρακτικές Οδηγίες στο Σπίτι : 

1) Ξεκινήστε δίνοντας στο παιδί ένα μηνιαίο ημερολόγιο . Μπορείτε να αγοράσετε ένα ή να εκτυπώσετε ένα από το διαδίκτυο. Προτιμήστε να είναι σε μεγάλο μέγεθος με ευκρινή γράμματα και αριθμούς. Κολλήστε το σε εμφανές σημείο .

2) Σημειώστε μαζί με το παιδί πάνω στο ημερολόγιο σημαντικές ημερομηνίες του μηνά όπως γιορτές ,γενέθλια, οικογενειακές διακοπές ή ότι άλλο είναι σημαντικό για την οικογένεια και το παιδί(μπορείτε να το εφαρμόσετε και τώρα το καλοκαίρι με τις δραστηριότητες που έχει να κάνει ).

3) Μεταφέρετε σε ξεχωριστό εβδομαδιαίο πρόγραμμα, τις εβδομαδιαίες δραστηριότητες του παιδιού με την ακριβή μέρα και ώρα καθώς και κάποιες εργασίες που έχει να κάνει. (πάλι το προσαρμόζετε στις εβδομαδιαίες καλοκαιρινές δραστηριότητες π.χ κάποιο πάρτι ,κάποιο ταξίδι κλπ)

4) Στα επαναληπτικά τεστ , μπορεί να σημειώνει σε ποια μέρα θα διαβάζει ποιο/α κεφάλαιο/α και ποιες ώρες . Έτσι, θα μειωθεί το άγχος του παιδιού και της οικογένειας. Συγχρόνως θα αρχίσει να αντιλαμβάνεται τον χρόνο που χρειάζεται η μελέτη του κάθε κεφαλαίου καθώς θα είναι προγραμματισμένα .

5) Βοηθήστε καθημερινά τα παιδιά να βάζουν προτεραιότητες στο πρόγραμμα και να κάνουν και μικροδιορθώσεις σε αυτό όποτε χρειάζεται. Αφήστε να μάθουν σταδιακά να διορθώνουν μόνα τους το πρόγραμμα πάνω στο ημερολόγιο όταν δεν μπορούν να το ακολουθήσουν ακριβώς. Εξάλλου συνήθως τα προγράμματα λειτουργούν σαν οδηγός και συχνά χρειάζονται τροποποιήσεις.

 Μια ιδέα για το καλοκαίρι :

Διαχείριση χρόνου στην κουζίνα.

Βαλτέ τα παιδιά να συμμετέχουν στην διαδικασία προετοιμασίας του φαγητού μέχρι την ώρα που θα πρέπει να είναι έτοιμο το γεύμα στρωμένο στο τραπέζι για την οικογένεια . Π.χ. να ορίσετε μαζί την ώρα που πρέπει όλα να είναι έτοιμα ,κάντε όλη την απαραιτητη προεργασία που χρειαζεται μαζι για να δουν τον πραγματικά το χρόνο που απαιτείται για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά ,έχοντας πάντα και το ρολόι μπροστά τους :

· Προετοιμασία υλικών

· Διάρκεια Μαγειρέματος

· Σερβίρισμα

Καλη Επιτυχία!!!!!

Πηγή:

Sunderland M., (2016) “ Simple Strategies to Teach Kids Time Management” https://homeschoolingwithdyslexia.com/

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ