Με επιτυχία ξεκίνησε το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου την εβδομάδα που πέρασε. Και οι τρεις υπαίθριοι χώροι που χρησιμοποιούνται το φετινό καλοκαίρι – το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου – άνοιξαν και υποδέχτηκαν τους θεατές με πολύ σεβασμό στους κανόνες υγιεινής που έχουν θεσπιστεί από την Πολιτεία.
Από την πλευρά του το κοινό, συμμορφώθηκε με τις οδηγίες και μπόρεσε να απολαύσει με χαλαρότητα τις πρώτες παραγωγές του φεστιβάλ που άφησαν πραγματικά τις καλύτερες εντυπώσεις.
Πρώτο ξεκίνησε το Ηρώδειο την Τετάρτη και την Πέμπτη (15 & 16/ 7) με το αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο υπό τον τίτλο «Τους προβολείς στήσε». Επρόκειτο για μια καινούργια παραγωγή, παραγγελία του φετινού Φεστιβάλ, που επικεντρώθηκε στα τραγούδια και τη μουσική του συνθέτη για το Θέατρο. Οι θεατές μπόρεσαν να απολαύσουν και να θυμηθούν συνθέσεις που ξεπέρασαν τα όρια της θεατρικής σκηνής και αγαπήθηκαν αυτόνομα. Από το «Άννα μην κλαις» (σε στίχους Μπέρτολτ Μπρεχτ) και τη «Θεσσαλονίκη» (σε στίχους Νίκου Καββαδία) ως την «Ελένη» (σε στίχους Μπάμπη Τσικληρόπουλου). Ο Χρήστος Θηβαίος, ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Κώστας Θωμαΐδης και η Ρίτα Αντωνοπούλου γοήτευσαν με τις ερμηνείες τους, ενώ τα κείμενα της παράστασης- που διαβάστηκαν από τη Ρένια Λοϊζίδου- σκιαγράφησαν με υποβλητικό τρόπο τη σπουδαία προσωπικότητα του Θάνου Μικρούτσικου, που έφυγε από τη ζωή τα Χριστούγεννα που πέρασαν. Για δύο ολόκληρες βραδιές το Ηρώδειο ήταν κατάμεστο από κόσμο (η δεύτερη ημέρα ήταν απολύτως sold out), ο οποίος σιγοτραγούδησε μαζί με τους ερμηνευτές αγαπημένους στίχους και προσέφερε το θερμό και παρατεταμένο του χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης. Την πρεμιέρα του Ηρωδείου τίμησε με την παρουσία της η ΑΕ, Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Τη συναυλία παρακολούθησαν επίσης ο Αρχηγός του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας Αθανάσιος Κουτσούμπας, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κυρία Λίνα Μενδώνη, η βουλευτής Όλγα Γεροβασίλη εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ και η πρώην Υπουργός Λούκα Κατσέλη.
Μετά την έναρξη του Ηρωδείου τη σκυτάλη πήρε η Επίδαυρος, με μια μοναδική εκδήλωση διεθνούς ακτινοβολίας, την Παρασκευή το βράδυ (17/7) στο Αρχαίο Θέατρο. Ο Λεωνίδας Καβάκος στάθηκε μόνος του στην Ορχήστρα του θεάτρου κι ερμήνευσε κομμάτια από τις Εξι Σονάτες και παρτίτες για σόλο βιολί του Μπαχ. Ο υποβλητικός φωτισμός της Ελευθερίας Ντεκώ, το μοναδικό φυσικό σκηνικό με τα πεύκα και το επίμονο τραγούδι των τζιτζικιών γύρω από το θέατρο, αλλά και η ίδια η σεμνή και λιτή παρουσία του Λεωνίδα Καβάκου, χάρισαν σε όλους μια αληθινά μυσταγωγική εμπειρία. Η σιωπή πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της συναυλίας, ήταν ενδεικτική της απόλαυσης που πρόσφεραν οι ήχοι του Μπαχ σε συνδυασμό με την δεξιοτεχνική ερμηνεία του Λεωνίδα Καβάκου. Στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο του αρχαίου κόσμου, τόπο λατρείας του θεού Ασκληπιού, το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου γιόρτασε τα 65 χρόνια συνεχούς λειτουργίας του, αυτό το περίεργο καλοκαίρι της πανδημίας. Μέσα στη μεγάλη δοκιμασία που περνά η ανθρωπότητα, όλοι νιώσαμε πως αυτή η βραδιά είχε το χαρακτήρα μιας μουσικής προσευχής.
Από την πλευρά του το κοινό, συμμορφώθηκε με τις οδηγίες και μπόρεσε να απολαύσει με χαλαρότητα τις πρώτες παραγωγές του φεστιβάλ που άφησαν πραγματικά τις καλύτερες εντυπώσεις.
Πρώτο ξεκίνησε το Ηρώδειο την Τετάρτη και την Πέμπτη (15 & 16/ 7) με το αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο υπό τον τίτλο «Τους προβολείς στήσε». Επρόκειτο για μια καινούργια παραγωγή, παραγγελία του φετινού Φεστιβάλ, που επικεντρώθηκε στα τραγούδια και τη μουσική του συνθέτη για το Θέατρο. Οι θεατές μπόρεσαν να απολαύσουν και να θυμηθούν συνθέσεις που ξεπέρασαν τα όρια της θεατρικής σκηνής και αγαπήθηκαν αυτόνομα. Από το «Άννα μην κλαις» (σε στίχους Μπέρτολτ Μπρεχτ) και τη «Θεσσαλονίκη» (σε στίχους Νίκου Καββαδία) ως την «Ελένη» (σε στίχους Μπάμπη Τσικληρόπουλου). Ο Χρήστος Θηβαίος, ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Κώστας Θωμαΐδης και η Ρίτα Αντωνοπούλου γοήτευσαν με τις ερμηνείες τους, ενώ τα κείμενα της παράστασης- που διαβάστηκαν από τη Ρένια Λοϊζίδου- σκιαγράφησαν με υποβλητικό τρόπο τη σπουδαία προσωπικότητα του Θάνου Μικρούτσικου, που έφυγε από τη ζωή τα Χριστούγεννα που πέρασαν. Για δύο ολόκληρες βραδιές το Ηρώδειο ήταν κατάμεστο από κόσμο (η δεύτερη ημέρα ήταν απολύτως sold out), ο οποίος σιγοτραγούδησε μαζί με τους ερμηνευτές αγαπημένους στίχους και προσέφερε το θερμό και παρατεταμένο του χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης. Την πρεμιέρα του Ηρωδείου τίμησε με την παρουσία της η ΑΕ, Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Τη συναυλία παρακολούθησαν επίσης ο Αρχηγός του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας Αθανάσιος Κουτσούμπας, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κυρία Λίνα Μενδώνη, η βουλευτής Όλγα Γεροβασίλη εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ και η πρώην Υπουργός Λούκα Κατσέλη.
Μετά την έναρξη του Ηρωδείου τη σκυτάλη πήρε η Επίδαυρος, με μια μοναδική εκδήλωση διεθνούς ακτινοβολίας, την Παρασκευή το βράδυ (17/7) στο Αρχαίο Θέατρο. Ο Λεωνίδας Καβάκος στάθηκε μόνος του στην Ορχήστρα του θεάτρου κι ερμήνευσε κομμάτια από τις Εξι Σονάτες και παρτίτες για σόλο βιολί του Μπαχ. Ο υποβλητικός φωτισμός της Ελευθερίας Ντεκώ, το μοναδικό φυσικό σκηνικό με τα πεύκα και το επίμονο τραγούδι των τζιτζικιών γύρω από το θέατρο, αλλά και η ίδια η σεμνή και λιτή παρουσία του Λεωνίδα Καβάκου, χάρισαν σε όλους μια αληθινά μυσταγωγική εμπειρία. Η σιωπή πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της συναυλίας, ήταν ενδεικτική της απόλαυσης που πρόσφεραν οι ήχοι του Μπαχ σε συνδυασμό με την δεξιοτεχνική ερμηνεία του Λεωνίδα Καβάκου. Στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο του αρχαίου κόσμου, τόπο λατρείας του θεού Ασκληπιού, το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου γιόρτασε τα 65 χρόνια συνεχούς λειτουργίας του, αυτό το περίεργο καλοκαίρι της πανδημίας. Μέσα στη μεγάλη δοκιμασία που περνά η ανθρωπότητα, όλοι νιώσαμε πως αυτή η βραδιά είχε το χαρακτήρα μιας μουσικής προσευχής.
Το χειροκρότημα στο τέλος ήταν ζεστό, επίμονο και γεμάτο συγκίνηση. Για λίγες στιγμές τα 3000 άτομα που βρίσκονταν στο θέατρο βίωσαν μια ανεπανάληπτη ιαματική εμπειρία, από αυτές που μόνο η Τέχνη μπορεί να προσφέρει. Τη συναυλία τίμησε με την παρουσία της η ΑΕ, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Ανάμεσα στους θεατές ήταν επίσης ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Παναγιώτης Πικραμένος, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, η Πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, η βουλευτής Όλγα Κεφαλογιάννη, σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ο πρώην διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο Πρόεδρος και η Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου και Αφροδίτη Παναγιωτάκου, πλήθος καλλιτεχνών όπως ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο Θοδωρής Αμπαζής, η Νικαίτη Κοντούρη, η Μαρια Ναυπλιώτου, η Ζέτα Δούκα, ο Νίκος Κουρής, η Ευδοκία Ρουμελιώτη, ο Μίνως Μάτσας, η Χριστίνα Πουλίτση, ο Δημήτρης Τηλιακός, η Ναταλία Τσαλίκη, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο Κωστής Μαραβέγιας, η Τόνια Σωτηροπούλου, η σχεδιάστρια μόδας Ιωάννα Κουρμπέλα και άλλοι πολλοί.
Τέλος πρεμιέρα έκανε και το Μικρό Θεατράκι της Επιδαύρου με το Live Looping του Αλκίνοου Ιωαννίδη (17&18 Ιουλίου). Τα εισιτήρια, ειδικά για τη δεύτερη βραδιά, εξαντλήθηκαν αμέσως, υπογραμμίζοντας την αγάπη του κοινού για τον καλλιτέχνη. Δεν επρόκειτο για μια κλασική συναυλία, αλλά για μια μουσική παράσταση που στο πρώτο μέρος της βασίστηκε στην τραγική φιγούρα της Φραγκογιαννούς. Το κείμενο του Παπαδιαμάντη που ερμήνευσε καθηλωτικά η Κόρα Καρβούνη, ο ήχος από το νέι και τα πλήκτρα του Χάρη Λαμπράκη και βέβαια το μουσικό παιχνίδι του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τη χρήση και της τεχνολογίας, μάγεψαν τους περίπου 500 θεατές της κάθε βραδιάς.
Ταυτόχρονα με τη Μικρή Επίδαυρο το Σάββατο 18/7 το Φεστιβάλ υποδέχτηκε στο Ηρώδειο την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ που παρουσίασε ένα γκαλά αφιερωμένο στον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, με την ευκαιρία του εορτασμού των 250 χρόνων από τη γέννησή του. Ήταν η πρώτη εμφάνιση της ορχήστρας με τον νέο της μουσικό διευθυντή, τον διεθνώς καταξιωμένο Γιώργο Πέτρου. Στη συναυλία η ορχήστρα συνέπραξε με την σπουδαία πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου και τη διεθνούς φήμης σοπράνο, Μυρτώ Παπαθανασίου, που ενθουσίασαν το κοινό με τις ερμηνείες τους.
Τέλος πρεμιέρα έκανε και το Μικρό Θεατράκι της Επιδαύρου με το Live Looping του Αλκίνοου Ιωαννίδη (17&18 Ιουλίου). Τα εισιτήρια, ειδικά για τη δεύτερη βραδιά, εξαντλήθηκαν αμέσως, υπογραμμίζοντας την αγάπη του κοινού για τον καλλιτέχνη. Δεν επρόκειτο για μια κλασική συναυλία, αλλά για μια μουσική παράσταση που στο πρώτο μέρος της βασίστηκε στην τραγική φιγούρα της Φραγκογιαννούς. Το κείμενο του Παπαδιαμάντη που ερμήνευσε καθηλωτικά η Κόρα Καρβούνη, ο ήχος από το νέι και τα πλήκτρα του Χάρη Λαμπράκη και βέβαια το μουσικό παιχνίδι του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τη χρήση και της τεχνολογίας, μάγεψαν τους περίπου 500 θεατές της κάθε βραδιάς.
Ταυτόχρονα με τη Μικρή Επίδαυρο το Σάββατο 18/7 το Φεστιβάλ υποδέχτηκε στο Ηρώδειο την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ που παρουσίασε ένα γκαλά αφιερωμένο στον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, με την ευκαιρία του εορτασμού των 250 χρόνων από τη γέννησή του. Ήταν η πρώτη εμφάνιση της ορχήστρας με τον νέο της μουσικό διευθυντή, τον διεθνώς καταξιωμένο Γιώργο Πέτρου. Στη συναυλία η ορχήστρα συνέπραξε με την σπουδαία πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου και τη διεθνούς φήμης σοπράνο, Μυρτώ Παπαθανασίου, που ενθουσίασαν το κοινό με τις ερμηνείες τους.