Διεθνές ενδιαφέρον προκάλεσε η παράσταση «Πέρσες» του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο, η πρώτη που μεταδόθηκε σε live stream σε ολόκληρο τον κόσμο, από το αρχαίο θέατρο. Σ' αυτήν βρέθηκαν τόσο ο πρωθυπουργός με τη σύζυγό του, όσο και η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.
Ο Guardian στην προαναγγελία του για την παράσταση, αναφέρει: «Καθώς το θέατρο παλεύει να επιβιώσει, η Επίδαυρος έχει ίσως τις καλύτερες πιθανότητες – τόσο λόγω του ότι είναι υπαίθριος χώρος όσο και λόγω του μεγέθους της, κάτι που κάνει το να κρατηθούν οι αποστάσεις πιο εύκολο. Μάλιστα είναι αφιερωμένη στον Ασκληπιό τον αρχαίο θεό της Ιατρικής. Σκηνοθετημένο από τον Δημήτρη Λιγνάδη, τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου οι Πέρσες του Αισχύλου, είναι η πρώτη παραγωγή που θα μεταδοθεί σε live stream από την Επίδαυρο».
Σε πρωτοσέλιδο άρθρο της, στο οποίο προαναγγέλλει την παράσταση και τη μετάδοσή της, η Süddeutsche Zeitung αναφέρει: «Αυτό το Σαββατοκύριακο για πρώτη φορά μεταδοθεί στο διαδίκτυο μια παράσταση από το αρχαίο θέατρο. Στις 20:00 το Σάββατο θα έχουν θεατές σε όλο τον κόσμο την ευκαιρία να δουν την τραγωδία «Πέρσαι» του Αισχύλου, σε ζωντανή μετάδοση από την Επίδαυρο με αγγλικούς υπότιτλους. Πρόκειται για παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου Αθηνών, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού Δ/ντή του Δημήτρη Λιγνάδη.
Οι Έλληνες εφηύραν το δυτικό θέατρο. Και από τότε δεν χάθηκε, παρ’ όλες τις επιδημίες, τις σκηνοθετικές ακρότητες και τους πεσιμιστές του πολιτισμού. Οποία ισχυρού συμβολισμού επίδραση συνιστά να δηλώνει την παρουσία του, τρόπον τινά από τις αρχέγονες ρίζες του, το θέατρο, σε μια στιγμή που ο κορωνοϊός κατακρήμνισε σε υπαρξιακή ένδεια τόσες σκηνές και εμπόδισε το σύνολο των παραστάσεων. Και μάλιστα με τους «Πέρσες», την παλαιότερη από τις σωζόμενες τραγωδίες».
Αποθεωτική ήταν η κριτική στους New York Times, αμέσως μετά τη μετάδοσή της. «Δεν υπάρχει ιδιαίτερη δράση, ίσα – ίσα πλοκή, στους «Πέρσες». Άνθρωποι τριγυρίζουν στη σκηνή, μιλώντας (ομολογουμένως έντονα) σχετικά με γεγονότα (ομολογουμένως τραγικά) που συνέβησαν πολύ μακριά.
Παρόλα αυτά, η παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας απελευθερώνει ορμητική δύναμη. Στο κορυφαίο της σημείο σε χτυπά σαν γροθιά στο στομάχι, κόβοντάς σου την ανάσα – επίδραση που μπορεί να ελλαττωθεί μονάχα λόγω της παρακολούθησής του online».
Ο Guardian στην προαναγγελία του για την παράσταση, αναφέρει: «Καθώς το θέατρο παλεύει να επιβιώσει, η Επίδαυρος έχει ίσως τις καλύτερες πιθανότητες – τόσο λόγω του ότι είναι υπαίθριος χώρος όσο και λόγω του μεγέθους της, κάτι που κάνει το να κρατηθούν οι αποστάσεις πιο εύκολο. Μάλιστα είναι αφιερωμένη στον Ασκληπιό τον αρχαίο θεό της Ιατρικής. Σκηνοθετημένο από τον Δημήτρη Λιγνάδη, τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου οι Πέρσες του Αισχύλου, είναι η πρώτη παραγωγή που θα μεταδοθεί σε live stream από την Επίδαυρο».
Σε πρωτοσέλιδο άρθρο της, στο οποίο προαναγγέλλει την παράσταση και τη μετάδοσή της, η Süddeutsche Zeitung αναφέρει: «Αυτό το Σαββατοκύριακο για πρώτη φορά μεταδοθεί στο διαδίκτυο μια παράσταση από το αρχαίο θέατρο. Στις 20:00 το Σάββατο θα έχουν θεατές σε όλο τον κόσμο την ευκαιρία να δουν την τραγωδία «Πέρσαι» του Αισχύλου, σε ζωντανή μετάδοση από την Επίδαυρο με αγγλικούς υπότιτλους. Πρόκειται για παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου Αθηνών, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού Δ/ντή του Δημήτρη Λιγνάδη.
Οι Έλληνες εφηύραν το δυτικό θέατρο. Και από τότε δεν χάθηκε, παρ’ όλες τις επιδημίες, τις σκηνοθετικές ακρότητες και τους πεσιμιστές του πολιτισμού. Οποία ισχυρού συμβολισμού επίδραση συνιστά να δηλώνει την παρουσία του, τρόπον τινά από τις αρχέγονες ρίζες του, το θέατρο, σε μια στιγμή που ο κορωνοϊός κατακρήμνισε σε υπαρξιακή ένδεια τόσες σκηνές και εμπόδισε το σύνολο των παραστάσεων. Και μάλιστα με τους «Πέρσες», την παλαιότερη από τις σωζόμενες τραγωδίες».
Αποθεωτική ήταν η κριτική στους New York Times, αμέσως μετά τη μετάδοσή της. «Δεν υπάρχει ιδιαίτερη δράση, ίσα – ίσα πλοκή, στους «Πέρσες». Άνθρωποι τριγυρίζουν στη σκηνή, μιλώντας (ομολογουμένως έντονα) σχετικά με γεγονότα (ομολογουμένως τραγικά) που συνέβησαν πολύ μακριά.
Παρόλα αυτά, η παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας απελευθερώνει ορμητική δύναμη. Στο κορυφαίο της σημείο σε χτυπά σαν γροθιά στο στομάχι, κόβοντάς σου την ανάσα – επίδραση που μπορεί να ελλαττωθεί μονάχα λόγω της παρακολούθησής του online».
Φώτο ΑΠΕ ΜΠΕ