Τελευταίως ανακοινώθηκαν μέτρα ασφαλείας (τα γνωστά ως πρωτόκολλα), που επιβάλλονται, προκειμένου για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην χώρα μας.
Με την άρση της απαγόρευσης προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων, έγινε γνωστός ο προγραμματισμός επανεκκίνησης κρουαζιεροπλοίων στην Μεσόγειο, που συμπεριλαμβάνει και Ελληνικούς λιμένες.
Τα πλοία αυτά, μεγάλης σχετικά χωρητικότητας, έχουν προετοιμασθεί για το καλύτερο δυνατό operation στον εμπορικό, αλλά και στον ασφαλή λειτουργικό τομέα.
Το γεγονός βέβαια ότι, τελευταία τα κρούσματα σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, έχουν σημαντική άνοδο, είναι βέβαιο ότι θα προβληματίσει και πάλι τους αρμόδιους Κυβερνητικούς Φορείς για τους κατάλληλους χειρισμούς, προκειμένου να προστατεύσουμε την υγεία μας και φυσικά τους τουριστικούς προορισμούς με τον πιο ασφαλή τρόπο.
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε τι συνέβη τον Μάρτιο / Απρίλιο, όταν εμφανίστηκαν κρούσματα σε πλοία με τα γνωστά προβλήματα, τα οποία τελικά έφεραν το Lock Down στους Ελληνικούς λιμένες.
Είναι γεγονός ότι, οι δυσάρεστες καταστάσεις με τις σοβαρότατες ζημίες που υπέστη ο κλάδος της κρουαζιέρας, με σχεδόν καθολικό Lock Down, με απομάκρυνση αρκετών πλοίων από το Industry, ακόμα και πλοίων που οδηγήθηκαν για διάλυση (scrap), καθώς και πολλές ακυρώσεις ναυπηγήσεων, μαζί με τις δυσκολίες στις υποχρεώσεις εξοφλήσεων δανείων, καθώς και άλλα προβλήματα περιγράφουν τη δεινή θέση του θαλάσσιου τουρισμού. Με όλα αυτά γίνεται κατανοητός ο βαθμός σοβαρότητας της κατάστασης στον κλάδο αυτόν της κρουαζιέρας.
Επιβάλλεται όπως, με κάθε τρόπο αποφευχθούν κρούσματα σχετικά με τον COVID-19 στα κρουαζιερόπλοια γιατί τότε, η επανεκκίνηση θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα, επηρεάζοντας σίγουρα την ανάκαμψη στα επόμενα έτη.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει στους κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου και με ιδιαίτερη προτίμηση από τις περισσότερες αγορές.
Η USA και το CDC έχουν πάρει αυστηρές αποφάσεις για τον κλάδο στην Βόρεια Αμερική και φαίνονται να είναι σίγουροι ότι η επανεκκίνηση θα γίνει σε χρόνο που θεωρούν ασφαλή.
Η προσπάθεια θα πρέπει να επικεντρώνεται στους τρόπους οι οποίοι θα οδηγήσουν στην επανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβάτη – τουρίστα, ο οποίος επιλέγει τον τρόπο αυτό διακοπών, με τα χαρακτηριστικά των εναλλαγών στους τόπους επισκέψεων, την ποικιλία προσφορών στο πλοίο και άλλα.
Οι Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή των μέτρων που τους αφορά έτσι ώστε, να υπάρχει η αναγκαία προετοιμασία, για να μην παρουσιαστούν προβλήματα στις προσεγγίσεις των πλοίων με δυσάρεστες συνέπειες.
Η Ένωσή μας, βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους Κυβερνητικούς Φορείς ενημερώνοντας για ότι αφορά την καλύτερη και ασφαλέστερη εφαρμογή των μέτρων, αναφέροντας και τις ιδιαιτερότητες τουριστικών προορισμών από πλευράς υποδομών και τρόπων εξυπηρέτησης των πλοίων.
Τα γεγονότα και οι δυσάρεστες εξελίξεις στη νέα έξαρση της πανδημίας, θα πρέπει να μας κάνουν προσεχτικούς σε σχεδιασμούς δρομολογίων για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, έτσι ώστε, να μην οδηγηθούμε σε ενέργειες που μπορεί να αποδειχτούν πρόωρες και όχι καλά μελετημένες, με δυσάρεστα αποτελέσματα και κόστος στη συνέχεια με την δραστηριότητα του κλάδου όπου καταρτίζονται τα προγράμματα για τα προσεχή έτη.
Η οικονομική ζημία παγκοσμίως της κρουαζιέρας αλλά και της πατρίδας μας είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Υπολογίζουμε ότι από τα περίπου 445 πλοία που ευρίσκοντο σε λειτουργία πριν σε όλες τις αγορές, με την επανεκκίνηση στο διάστημα της υπόλοιπης φετινής περιόδου η δραστηριότητα δεν θα υπερβεί τα 50 πλοία. Εφόσον δεν υπάρξουν νέες αναταράξεις στην επιδημία η επάνοδος στην πριν του COVID 19 εποχή εκτιμάται ότι θα επανέλθει σταδιακά στα επόμενα 2 – 3 χρόνια.
Έτσι λοιπόν τα διεθνή στοιχεία δείχνουν συνολικά περιορισμένο αριθμό πλοίων, διαθέσιμα αλλά και ακόμη περισσότερο περιορισμένο αριθμό επιβατών.
Το σύνολο των εσόδων από την κρουαζιέρα στην Χώρα μας υπολογίζετο στην πριν του COVID 19 εποχή στο περίπου 1 δις ευρώ ετησίως, ενώ για το τρέχον έτος δεν προβλέπεται να είναι περισσότερα από τα 100 εκ. ευρώ.
Θεόδωρος Κόντες
Πρόεδρος
Με την άρση της απαγόρευσης προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων, έγινε γνωστός ο προγραμματισμός επανεκκίνησης κρουαζιεροπλοίων στην Μεσόγειο, που συμπεριλαμβάνει και Ελληνικούς λιμένες.
Τα πλοία αυτά, μεγάλης σχετικά χωρητικότητας, έχουν προετοιμασθεί για το καλύτερο δυνατό operation στον εμπορικό, αλλά και στον ασφαλή λειτουργικό τομέα.
Το γεγονός βέβαια ότι, τελευταία τα κρούσματα σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, έχουν σημαντική άνοδο, είναι βέβαιο ότι θα προβληματίσει και πάλι τους αρμόδιους Κυβερνητικούς Φορείς για τους κατάλληλους χειρισμούς, προκειμένου να προστατεύσουμε την υγεία μας και φυσικά τους τουριστικούς προορισμούς με τον πιο ασφαλή τρόπο.
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε τι συνέβη τον Μάρτιο / Απρίλιο, όταν εμφανίστηκαν κρούσματα σε πλοία με τα γνωστά προβλήματα, τα οποία τελικά έφεραν το Lock Down στους Ελληνικούς λιμένες.
Είναι γεγονός ότι, οι δυσάρεστες καταστάσεις με τις σοβαρότατες ζημίες που υπέστη ο κλάδος της κρουαζιέρας, με σχεδόν καθολικό Lock Down, με απομάκρυνση αρκετών πλοίων από το Industry, ακόμα και πλοίων που οδηγήθηκαν για διάλυση (scrap), καθώς και πολλές ακυρώσεις ναυπηγήσεων, μαζί με τις δυσκολίες στις υποχρεώσεις εξοφλήσεων δανείων, καθώς και άλλα προβλήματα περιγράφουν τη δεινή θέση του θαλάσσιου τουρισμού. Με όλα αυτά γίνεται κατανοητός ο βαθμός σοβαρότητας της κατάστασης στον κλάδο αυτόν της κρουαζιέρας.
Επιβάλλεται όπως, με κάθε τρόπο αποφευχθούν κρούσματα σχετικά με τον COVID-19 στα κρουαζιερόπλοια γιατί τότε, η επανεκκίνηση θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα, επηρεάζοντας σίγουρα την ανάκαμψη στα επόμενα έτη.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει στους κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου και με ιδιαίτερη προτίμηση από τις περισσότερες αγορές.
Η USA και το CDC έχουν πάρει αυστηρές αποφάσεις για τον κλάδο στην Βόρεια Αμερική και φαίνονται να είναι σίγουροι ότι η επανεκκίνηση θα γίνει σε χρόνο που θεωρούν ασφαλή.
Η προσπάθεια θα πρέπει να επικεντρώνεται στους τρόπους οι οποίοι θα οδηγήσουν στην επανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβάτη – τουρίστα, ο οποίος επιλέγει τον τρόπο αυτό διακοπών, με τα χαρακτηριστικά των εναλλαγών στους τόπους επισκέψεων, την ποικιλία προσφορών στο πλοίο και άλλα.
Οι Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή των μέτρων που τους αφορά έτσι ώστε, να υπάρχει η αναγκαία προετοιμασία, για να μην παρουσιαστούν προβλήματα στις προσεγγίσεις των πλοίων με δυσάρεστες συνέπειες.
Η Ένωσή μας, βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους Κυβερνητικούς Φορείς ενημερώνοντας για ότι αφορά την καλύτερη και ασφαλέστερη εφαρμογή των μέτρων, αναφέροντας και τις ιδιαιτερότητες τουριστικών προορισμών από πλευράς υποδομών και τρόπων εξυπηρέτησης των πλοίων.
Τα γεγονότα και οι δυσάρεστες εξελίξεις στη νέα έξαρση της πανδημίας, θα πρέπει να μας κάνουν προσεχτικούς σε σχεδιασμούς δρομολογίων για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, έτσι ώστε, να μην οδηγηθούμε σε ενέργειες που μπορεί να αποδειχτούν πρόωρες και όχι καλά μελετημένες, με δυσάρεστα αποτελέσματα και κόστος στη συνέχεια με την δραστηριότητα του κλάδου όπου καταρτίζονται τα προγράμματα για τα προσεχή έτη.
Η οικονομική ζημία παγκοσμίως της κρουαζιέρας αλλά και της πατρίδας μας είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Υπολογίζουμε ότι από τα περίπου 445 πλοία που ευρίσκοντο σε λειτουργία πριν σε όλες τις αγορές, με την επανεκκίνηση στο διάστημα της υπόλοιπης φετινής περιόδου η δραστηριότητα δεν θα υπερβεί τα 50 πλοία. Εφόσον δεν υπάρξουν νέες αναταράξεις στην επιδημία η επάνοδος στην πριν του COVID 19 εποχή εκτιμάται ότι θα επανέλθει σταδιακά στα επόμενα 2 – 3 χρόνια.
Έτσι λοιπόν τα διεθνή στοιχεία δείχνουν συνολικά περιορισμένο αριθμό πλοίων, διαθέσιμα αλλά και ακόμη περισσότερο περιορισμένο αριθμό επιβατών.
Το σύνολο των εσόδων από την κρουαζιέρα στην Χώρα μας υπολογίζετο στην πριν του COVID 19 εποχή στο περίπου 1 δις ευρώ ετησίως, ενώ για το τρέχον έτος δεν προβλέπεται να είναι περισσότερα από τα 100 εκ. ευρώ.
Θεόδωρος Κόντες
Πρόεδρος