V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020

Κορωνοϊός: Το υπουργείο μετά τις αντιδράσεις ψάχνει τρόπο για λιγότερα παιδιά στις τάξεις

Κορωνοϊός: Το υπουργείο μετά τις αντιδράσεις ψάχνει τρόπο για λιγότερα παιδιά στις τάξεις
Δεδομένο πλέον θεωρείται, παρά τις ποικίλες αντιδράσεις, πως οι μαθητές θα μένουν εκτός μαθήματος σε περίπτωση που δεν φορούν τη μάσκα τους.

Αυτό ξεκαθάρισε και σήμερα η υπουργός Παιδείας σε τηλεοπτική της εμφάνιση, την ώρα μάλιστα που δεν έχει γίνει σαφές πως οι μαθητές θα επιστρέφουν με ασφάλεια στα σχολεία, καθώς το αίτημα των εκπαιδευτικών για ολιγομελή τμήματα προς το παρόν πέφτει στο κενό.

Την ώρα λοιπόν που υπάρχουν αρκετά προβλήματα που επιδέχονται λύση, η κυβέρνηση είναι κατηγορηματική πως δεν θα υπάρξει καμία ανοχή απέναντι στους μαθητές που δεν φορούν μάσκα.

Ειδικότερα σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας οι μαθητές που δεν θα φορούν μάσκα στο σχολείο «δεν θα συμμετέχουν στο μάθημα με ό,τι αυτό συνεπάγεται». Δηλαδή απουσίες, απώλεια γνωστικού αντικειμένου, συμμετοχή στις εξετάσεις κ.λπ.

Η ίδια διευκρίνισε ότι «στα σχολεία, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι υποχρεωμένοι να φορούν μάσκα» και ξεκαθάρισε επίσης ότι «σε περίπτωση άρνησης ή προτροπής από γονείς για μη χρήση μάσκας θα ακολουθηθούν όλα τα παιδαγωγικά μέτρα που προβλέπονται». «Δεν νοείται να είναι κανείς στο σχολείο χωρίς μάσκα» κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Η απόφαση να τιμωρούνται με αυτό τον τρόπο τα παιδιά όχι μόνο έχει προκαλέσει την αντίδραση της αντιπολίτευσης αλλά και εκπαιδευτικών και γονεών οι οποίοι ζητούν να επανεξέταση των μέτρων.

Και σαν να μην έφτασαν οι κυρώσεις σε μαθητές, σύγχυση έχει δημιουργηθεί και για τον αριθμό των μαθητών στην τάξη.

Σύγχυση και ερωτηματικά για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις

Τα λεγόμενα άλλωστε των ειδικών από την μία και της υπουργού από την άλλη αποδεικνύουν περίτρανα το παραπάνω.

Αφενός λοιπόν οι λοιμωξιολόγοι τονίζουν πως μόνο οι μάσκες στα σχολεία δεν είναι αρκετές για να κρατήσουν ασφαλείς στους μαθητές και πως από την πρώτη στιγμή είχαν τονίσει πως θα ήταν ιδανικό να υπάρχουν μέχρι 15 άτομα στις τάξεις ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις και αφετέρου η κυρία Κεραμέως αναφέρει πως η πρόταση των ειδικών είναι η λειτουργία σε πλήρη σύνθεση, αλλά με αυξημένα μέτρα προστασίας και με αυστηρότερο την μάσκα.

Μάλιστα υπήρξαν και ειδικοί που ζήτησαν να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, καθώς το πρώτο και πιο σημαντικό επίτευγμα είναι η επιτυχής κοινωνική απόσταση μεταξύ μαθητών, η οποία με τα τώρα δεδομένα δύσκολα τίθεται σε εφαρμογή.

Κοτανίδου: Το υπουργείο Παιδείας ψάχνει τρόπο για λιγότερα παιδιά στην τάξη

«Τα μεγάλα προβλήματα σε ότι αφορά τις αίθουσες είναι στα αστικά κέντρα, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας δεν έχουν τόσο μεγάλο πρόβλημα συνωστισμού» τόνισε η καθηγήτρια πνευμονολογίας στο ΕΚΠΑ, Αναστασία Κοτανίδου η οποία είπε για πρώτη φορά πως γίνεται προσπάθεια και από το υπουργείο να βρεθεί τρόπος τα παιδιά να είναι λιγότερα στην τάξη.

Η κυρία Κοτανίδου διευκρίνισε πως από την πρώτη στιγμή οι επιδημιολόγοι είχαν πει πως θα ήταν καλύτερο να υπάρχουν μέχρι 15 στην τάξη για να μπορούν να έχουν και τις αποστάσεις και πρόσθεσε πως το υπουργείο παιδείας δεν έχει εγκαταλείψει την αναζήτηση μεγαλύτερων αιθουσών ανάλογα με την περιοχή.

«Αν υπάρχει σε κάποιο σχολείο η δυνατότητα να μοιραστούν τα παιδιά, βεβαίως και θα το κάνουμε. Όλοι ξέρουμε πως αν είχαμε μεγάλες αίθουσες θα ήταν το καλύτερο για τα παιδιά».

Λινού: Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, δεν υπάρχει άλλη λύση

Από την πλευρά της η καθηγήτρια επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, Αθηνά Λινού, εξέφρασε την αντίδραση της στους αυστηρούς ελέγχους στα σχολεία, αλλά και στον αριθμό των μαθητών αίθουσα.

Σε συνέντευξή της στον ΑΝΤ1, η κυρία Λινού σημείωσε ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στις μεγάλες τάξεις. «Δεν αρκεί η μάσκα, πρέπει να επιτύχουμε και την κοινωνική απόσταση, και αυτό θα γίνει μόνο αν μειωθεί ο αριθμός των μαθητών».

Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός, δεν υπάρχει άλλη λύση, το έχω πει και προσωπικά στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η κυρία Λινού επεσήμανε ακόμη την ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών αλλά και ο αριθμός των αιθουσών για την ανάσχεση της πανδημίας. 

Σύψας: Μεγαλύτερος ο κίνδυνος σε γυμνάσια-λύκεια

Από την πλευρά του ο κ. Σύψας επισήμανε πως οι ηλικίες μέχρι και 12 ετών δεν μολύνονται και δεν μεταδίδουν εύκολα τον κοροναϊό.

«Τα παιδιά κινδυνεύουν να μολυνθούν σπίτι παρά στο σχολείο. Δεν υπάρχει σημαντικός κίνδυνος για τα δημοτικά. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος στα γυμνάσια και λύκεια» ανέφερε σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, καλώντας τους γονείς να επιστρέψουν στα αστικά κέντρα μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε να υπάρχει μια εβδομάδα απόσταση μέχρι τα παιδιά να πάνε στα σχολεία, και να γίνει αντιληπτό αν κάποιο νοσεί.

Πρώτα θα κλείσουν όλα τα υπόλοιπα αν χρειαστεί και μετά τα σχολεία
«Πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία. Είναι τεράστιες οι συνέπειες στην υγεία ενός παιδιού, και ψυχικές, όταν μένει σπίτι. Θα κλείσουν πρώτα όλα τα υπόλοιπα, εάν χρειαστεί, και μετά τα σχολεία» πρόσθεσε, υποστηρίζοντας ότι τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν με σχετική ασφάλεια.

Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία

«Οι τελικές αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων θα ανακοινωθούν την ερχόμενη Τρίτη», επεσήμανε η Νίκη Κεραμέως στην ΕΡΤ, σημειώνοντας ότι «υπάρχει προγραμματισμός για άνοιγμα των σχολείων στις 7 του μηνός, ωστόσο θα υπάρξουν ανακοινώσεις την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου. Περιμένουμε να επιστρέψουν όλοι οι εκδρομείς για να μην υπάρχουν μετακινήσεις ασυμπτωματικών».

Για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη επεσήμανε ότι «η πρόταση των ειδικών είναι η λειτουργία σε πλήρη σύνθεση, αλλά με αυξημένα μέτρα προστασίας. Η μάσκα είναι ένα αυστηρό μέτρο, πλην όμως λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Όπως, είπα και στη Βουλή η μάσκα σε καιρό πανδημίας είναι η μάσκα είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό εργαλείο, δεν είναι το μόνο ωστόσο. Έχουμε προβλέψει μια τεράστια ενημερωτική καμπάνια μέσω video και οδηγιών του ΕΟΔΥ. Επιπρόσθετα οι γιατροί σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο έχουν προβλέψει διαφορετικές ώρες διαλειμμάτων για να μειώσουν τον συγχρωτισμό των ομάδων».

Επίσης η Υπουργός Παιδείας έκανε αναφορά και στη χρήση των αντισηπτικών αλλά και στην πρόβλεψη για τον συχνότερο καθαρισμό των σχολικών μονάδων και κατά την ώρα λειτουργίας των σχολείων αλλά και μετά το πέρας των μαθημάτων.

Απηύθυνε δε, μια προτροπή στους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στα ολοήμερα σχολεία. «Κάναμε», είπε «μια μεγάλη κίνηση και με προτροπή πρωθυπουργού να επεκτείνουμε σημαντικά τις ώρες λειτουργίας τους και για παιδαγωγικούς λόγους και προκειμένου να περιορίσουμε τον συγχρωτισμό με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους».
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ