V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2020

Για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων: Είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορούν να τηρούνται οι αποστάσεις

Για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων: Είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορούν να τηρούνται οι αποστάσεις
Της Αγγελικής Εμμανουήλ
μέλος της ΤΕ Αργολίδας του ΚΚΕ
μέλος του ΔΣ Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου

Οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων όχι μόνο δεν καθησύχασαν γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς η κυβέρνηση φορτώνει ξανά στις πλάτες των γονιών και εκπαιδευτικών την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αποθεώνοντας την «ατομική ευθύνη», αλλά επέτειναν τα ερωτήματα και τις αγωνίες μας.


Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν αξιοποίησε το χρόνο που δόθηκε με την υπεύθυνη στάση του λαού, που εκμηδένισε σχεδόν τα κρούσματα μετά την πρώτη φάση της πανδημίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με τα απαραίτητα μέτρα με βάση τις πραγματικές ανάγκες του λαού. Αντίθετα, έρχεται μετά από τρεις περίπου μήνες να ανακοινώσει την έναρξη των σχολείων με όρους πολύ χειρότερους ακόμα κι από αυτούς που ίσχυαν όταν άνοιξαν τον Ιούνη, και ενώ τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά με αφορμή τις μάσκες και με άλλοθι τις περιθωριακές θεωρίες συνωμοσίας, που είναι «βολικός» της αντίπαλος, η κυβέρνηση βάζει από την «πίσω πόρτα» τη λογική της καταστολής στα σχολεία και προσπαθεί να ενοχοποιήσει ως υπεύθυνο για τη διασπορά της νόσου όποιον δυσπιστεί, ως αποτέλεσμα των αντιφάσεων και των παλινωδιών της δικής της πολιτικής.

Το σχέδιο της κυβέρνησης, που συνεχίζει να απορρίπτει τα δίκαια αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να εξασφαλίσει τις αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός στα σχολεία , που λειτουργούν ήδη με πολλά προβλήματα σε υποδομές και ελλείψεις σε προσωπικό.

Το βασικότερο πρόβλημα με το οποίο θα βρεθούμε αντιμέτωποι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές τη νέα σχολική χρονιά είναι το θέμα των κτιριακών υποδομών. Τάξεις των 25 μαθητών θα αναγκαστούν να κάνουν μάθημα σε αίθουσες των 20 και των 25 τετραγωνικών, σε κοντέινερ, σε αίθουσες που δεν αερίζονται κ.ο.κ , ενώ θα μπορούσαν να βρουν χώρους για να αποσυμφορηθούν τα σχολεία και να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, όπως σχολεία στα γύρω χωριά που έχουν κλείσει, κτίρια των δήμων, βιβλιοθήκες, άλλα δημόσια ή και ιδιωτικά κτίρια.

Είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορούν να τηρούνται οι αποστάσεις για τις οποίες επιμένουν οι ειδικοί επιστήμονες. Κι αυτό είναι αποτέλεσμα της επικίνδυνης πολιτικής της κυβέρνησης, που μάλιστα εν μέσω πανδημίας νομοθέτησε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από 22 στους 25.

Και ενώ οι εκπαιδευτικοί έχουν εκφράσει και επιμένουν στο ώριμο αίτημα για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 (χωρίς εκ περιτροπής λειτουργία, αλλά με περισσότερες τάξεις και εκπαιδευτικούς), η υπουργός Παιδείας δήλωσε πως ουσιαστική αραίωση, με τη δημιουργία νέων τάξεων και την πρόσληψη των αναγκαίων εκπαιδευτικών, θα «κόστιζε» 10 εκατ. ευρώ τη μέρα. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί οφείλουμε να διεκδικήσουμε από την Κυβέρνηση να βρει αυτά τα «10 εκατομμύρια» (αν ισχύει το νούμερο), ανάμεσα στον πακτωλό των δισ. που μοιράζει δεξιά και αριστερά για να αυγατίζουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Μπορεί να κόψει τα 4 δισ. ευρώ που δίνουν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για στρατιωτικούς εξοπλισμούς που στηρίζουν τα σχέδια του ΝΑΤΟ, για να παίρνουν τα συγχαρητήρια του Τραμπ. Με αυτά τα λεφτά θα λειτουργούσαν με ασφάλεια τα σχολεία για 400 μέρες συνεχόμενα. Το «κόστος - όφελος» το επικαλούνται οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου μόνο όταν είναι να καλυφθούν λαϊκές ανάγκες, όταν είναι να γίνουν έργα και υποδομές για την ασφάλεια και την προστασία των εργαζομένων και των παιδιών τους.

Για να μπορέσει να λειτουργήσει με ασφάλεια η σχολική μονάδα απαιτούνται όχι μόνο πολλαπλάσιοι εκπαιδευτικοί αλλά και βοηθητικό προσωπικό (καθαριότητας, τραπεζοκόμοι κ.ο.κ.), κάτι που πάλι δεν είναι διατεθειμένη η κυβέρνηση να διαθέσει στα σχολεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τις ελλείψεις που και πέρυσι υπήρχαν στα σχολεία, κάποιες από τις οποίες δεν καλύφθηκαν ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς, παρά τις συνταξιοδοτήσεις και το ότι θα υπάρξουν εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου και δεν θα μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας μέχρι τώρα έχει κάνει τις μισές προσλήψεις αναπληρωτών σε σχέση με πέρυσι.

Ακόμα, ένα σύγχρονο και ουσιαστικό σχέδιο για την επαναλειτουργία των σχολείων θα απαιτούσε και εξειδικευμένο προσωπικό στα σχολεία, λόγω των συνθηκών. Πολλά παιδιά έχουν αποκοπεί πλήρως από την εκπαιδευτική διαδικασία εδώ και επτά - οκτώ μήνες, οι συνθήκες της ζωής και της καθημερινότητάς τους άλλαξαν ραγδαία και η επανένταξή τους δεν θα είναι μια υπόθεση ρουτίνας. Είναι φανερή η ανάγκη ύπαρξης ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, επιστημόνων που μαζί με τους παιδαγωγούς θα συμβάλουν για την επανέναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής.

Είναι φανερή επίσης η ανάγκη για την ανάπτυξη ενός δικτύου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που θα έχει συγκεκριμένη έκφραση στα σχολεία , με παρουσία και ελέγχους από νοσηλευτές και γιατρούς, ώστε να υπάρχει κατάλληλη επιστημονική πρόβλεψη σε κάθε χώρο και να επιλέγονται έγκαιρα ενδεδειγμένες μέθοδοι πρόληψης (μαζικά τεστ, θερμομετρήσεις), όπου χρειάζεται.

Τέτοια μέτρα θα συμβάδιζαν με τις ανάγκες της εποχής και θα καθησύχαζαν τις ανησυχίες και τις αγωνίες γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Αγγελική Εμμανουήλ
μέλος της ΤΕ Αργολίδας του ΚΚΕ
μέλος του ΔΣ Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ