Βρισκόμαστε ελάχιστο διάστημα πριν το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχει βαθιά ανησυχία σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τόσο για την υγεία τους καθώς τα σχολεία είναι από τους πλέον μαζικούς χώρους συνωστισμού όσο και για την πορεία της ίδιας της εκπαιδευτικής και εργασιακής καθημερινότητας καθώς η χρήση μάσκας, τα πιθανά κλεισίματα τμημάτων, η κακόφημη τηλ-«εκπαίδευση», μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις προϊδεάζουν για μια δύσκολη σχολική χρονιά.
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ κινούνται στα τυφλά δίχως ουσιαστικά μέτρα στήριξης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, στη λογική της «διαχείρισης» της πανδημίας χωρίς κανένα κόστος και με βαρύ πυροβολικό την «ατομική ευθύνη» μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Ο στόχος τους είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία όπως όπως με το μικρότερο δυνατό οικονομικό κόστος.
Το ΥΠΑΙΘ νομοθέτησε μέσα στο καλοκαίρι και εν μέσω πανδημίας μια σειρά αλλαγές που πλήττουν το δικαίωμα στη δημόσια εκπαίδευση. Αποκλείουν από την εκπαιδευτική διαδικασία μια μεγάλη μερίδα μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων ιδιαίτερα από τα ασθενέστερα στρώματα καθώς και το δικαίωμα στην εργασία. Τα νέα ωρολόγια προγράμματα που συρρικνώνουν την καλλιτεχνική εκπαίδευση και «εξαφανίζουν» τις κοινωνικές επιστήμες, ένα νέο καθεστώς απολύσεων συναδέλφων που υπηρετούν ως συμβασιούχοι εδώ και δέκα – δεκαπέντε χρόνια, την αύξηση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα 25 από 22 (κι αυτό εν μέσω πανδημίας!), την κακόφημη αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μετατροπή της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα και την πειθάρχηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Τα σχολεία σ' όλη τη χώρα και στην Αργολίδα ανοίγουν με μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι ελλείψεις αφορούν δασκάλους του βασικού προγράμματος, εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης. Εξακολουθούν μόνιμες ανάγκες της εκπαίδευσης να καλύπτονται με έκτακτο προσωπικό – αναπληρωτές συναδέλφους-. Οι αναπληρωτές ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών που χρόνια βρίσκεται μεταξύ ανεργίας, εργασιακής περιπλάνησης και χαμηλών αμοιβών.
Το μόνο μέτρο που πήρε το ΥΠΑΙΘ για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι. η χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ενώ η κοινή λογική, ακόμη και ο Π.Ο.Υ υποστηρίζουν ό,τι το πρωτεύον είναι ο μη συνωστισμός και έπεται η υγιεινή των χεριών και η μάσκα, η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα μέτρο για το πρωτεύον και στοιβάζει τους μαθητές ανά δύο στα θρανία σε περιορισμένης χωρητικότητας σχολικές αίθουσες.
Από την άλλη πλευρά, η ΔΟΕ με ευθύνη των παρατάξεων της πλειοψηφίας της (ΔΑΚΕ- ΔΗΣΥ- ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ) παραμένει εκκωφαντικά απούσα στο σχεδιασμό προγράμματος δράσης με αγωνιστικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση του ανοίγματος και της λειτουργίας των σχολείων με τα απαιτούμενα από το εκπαιδευτικό κίνημα και την εκπαιδευτική κοινότητα μέτρα με όρους προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.
Απαιτούμε:
· Ολιγομελή τμήματα - Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα. Να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος στα σχολεία μας για λειτουργία επιπλέον τμημάτων. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση.
· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών-Διορισμός /Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία, χωρίς τη χρήση των προσωρινών πινάκων των απολύσεων, με κατάργηση της τροπολογίας για τις κάμερες και την εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία.
· Να πραγματοποιηθεί η Β΄φάση προσλήψεων ΤΩΡΑ για την κάλυψη του 100% των κενών σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς ( δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες, ΖΕΠ, τάξεων υποδοχής και Δ.Υ.Ε.Π ) και ειδικής αγωγής (δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων , παράλληλων στηρίξεων, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) και επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για κάλυψη έκτακτων αναγκών λόγω ασθένειας κλπ
· Άμεση απόσυρση της τροπολογίας του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας που προβλέπει προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών . συναδέλφων για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση.
· Προσλήψεις μόνιμων καθαριστών/στριών – υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
· Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
· Δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και επαναλαμβανόμενα σε τακτά διαστήματα.
· Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) για να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
· Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
· Το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο να εφαρμοστεί και να λειτουργήσει τώρα παντού χωρίς εξαιρέσεις και με όλες τις προϋποθέσεις υγιεινής , ασφάλειας και προστασίας του αγαθού της προσχολικής αγωγής και εκπάιδευσης για όλα τα νήπια και τα προνήπια.
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Προωθούμε τις διεκδικήσεις του κλάδου. Με πολύμορφο και ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας που θα περιλαμβάνει συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις, αποκλεισμούς, απεργίες και άλλες μορφές, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται από τις Γ.Σ
Καλούμε το Δ.Σ του Σ.Ε.Π.Ε Αργολίδας (τις πλειοψηφούσες παρατάξεις ΔΑΚΕ- ΔΗΣΥ) να συναισθανθεί ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ-ΑΓΩΝΩΝ και να μην παραμένει θεατής στα τραγικά τεκταινόμενα στην εκπαίδευση όλο αυτό το διάστημα αλλά και στο μέλλον!
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ κινούνται στα τυφλά δίχως ουσιαστικά μέτρα στήριξης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, στη λογική της «διαχείρισης» της πανδημίας χωρίς κανένα κόστος και με βαρύ πυροβολικό την «ατομική ευθύνη» μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Ο στόχος τους είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία όπως όπως με το μικρότερο δυνατό οικονομικό κόστος.
Το ΥΠΑΙΘ νομοθέτησε μέσα στο καλοκαίρι και εν μέσω πανδημίας μια σειρά αλλαγές που πλήττουν το δικαίωμα στη δημόσια εκπαίδευση. Αποκλείουν από την εκπαιδευτική διαδικασία μια μεγάλη μερίδα μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων ιδιαίτερα από τα ασθενέστερα στρώματα καθώς και το δικαίωμα στην εργασία. Τα νέα ωρολόγια προγράμματα που συρρικνώνουν την καλλιτεχνική εκπαίδευση και «εξαφανίζουν» τις κοινωνικές επιστήμες, ένα νέο καθεστώς απολύσεων συναδέλφων που υπηρετούν ως συμβασιούχοι εδώ και δέκα – δεκαπέντε χρόνια, την αύξηση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα 25 από 22 (κι αυτό εν μέσω πανδημίας!), την κακόφημη αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μετατροπή της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα και την πειθάρχηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Τα σχολεία σ' όλη τη χώρα και στην Αργολίδα ανοίγουν με μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι ελλείψεις αφορούν δασκάλους του βασικού προγράμματος, εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης. Εξακολουθούν μόνιμες ανάγκες της εκπαίδευσης να καλύπτονται με έκτακτο προσωπικό – αναπληρωτές συναδέλφους-. Οι αναπληρωτές ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών που χρόνια βρίσκεται μεταξύ ανεργίας, εργασιακής περιπλάνησης και χαμηλών αμοιβών.
Το μόνο μέτρο που πήρε το ΥΠΑΙΘ για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι. η χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ενώ η κοινή λογική, ακόμη και ο Π.Ο.Υ υποστηρίζουν ό,τι το πρωτεύον είναι ο μη συνωστισμός και έπεται η υγιεινή των χεριών και η μάσκα, η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα μέτρο για το πρωτεύον και στοιβάζει τους μαθητές ανά δύο στα θρανία σε περιορισμένης χωρητικότητας σχολικές αίθουσες.
Από την άλλη πλευρά, η ΔΟΕ με ευθύνη των παρατάξεων της πλειοψηφίας της (ΔΑΚΕ- ΔΗΣΥ- ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ) παραμένει εκκωφαντικά απούσα στο σχεδιασμό προγράμματος δράσης με αγωνιστικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση του ανοίγματος και της λειτουργίας των σχολείων με τα απαιτούμενα από το εκπαιδευτικό κίνημα και την εκπαιδευτική κοινότητα μέτρα με όρους προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.
Απαιτούμε:
· Ολιγομελή τμήματα - Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα. Να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος στα σχολεία μας για λειτουργία επιπλέον τμημάτων. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση.
· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών-Διορισμός /Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία, χωρίς τη χρήση των προσωρινών πινάκων των απολύσεων, με κατάργηση της τροπολογίας για τις κάμερες και την εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία.
· Να πραγματοποιηθεί η Β΄φάση προσλήψεων ΤΩΡΑ για την κάλυψη του 100% των κενών σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς ( δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες, ΖΕΠ, τάξεων υποδοχής και Δ.Υ.Ε.Π ) και ειδικής αγωγής (δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων , παράλληλων στηρίξεων, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) και επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για κάλυψη έκτακτων αναγκών λόγω ασθένειας κλπ
· Άμεση απόσυρση της τροπολογίας του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας που προβλέπει προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών . συναδέλφων για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση.
· Προσλήψεις μόνιμων καθαριστών/στριών – υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
· Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
· Δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και επαναλαμβανόμενα σε τακτά διαστήματα.
· Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) για να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
· Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
· Το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο να εφαρμοστεί και να λειτουργήσει τώρα παντού χωρίς εξαιρέσεις και με όλες τις προϋποθέσεις υγιεινής , ασφάλειας και προστασίας του αγαθού της προσχολικής αγωγής και εκπάιδευσης για όλα τα νήπια και τα προνήπια.
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Προωθούμε τις διεκδικήσεις του κλάδου. Με πολύμορφο και ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας που θα περιλαμβάνει συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις, αποκλεισμούς, απεργίες και άλλες μορφές, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται από τις Γ.Σ
Καλούμε το Δ.Σ του Σ.Ε.Π.Ε Αργολίδας (τις πλειοψηφούσες παρατάξεις ΔΑΚΕ- ΔΗΣΥ) να συναισθανθεί ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ-ΑΓΩΝΩΝ και να μην παραμένει θεατής στα τραγικά τεκταινόμενα στην εκπαίδευση όλο αυτό το διάστημα αλλά και στο μέλλον!