Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η ΡΑΕ το νέο δεκαετές σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ, έπειτα από την πρώτη διαβούλευση του προγράμματος την οποία είχε διενεργήσει ο Διαχειριστής το καλοκαίρι
Στο πρόγραμμα ανάπτυξης συμπεριλαμβάνονται δύο νέα έργα επέκτασης του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου, στο πλαίσιο αξιοποίησης του καυσίμου και στην Ελλάδα ως «γέφυρας» για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του εγχώριου ενεργειακού μίγματος.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η επέκταση στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας του συστήματος μέσω νέου κλάδου αγωγού, «απαντώντας» παράλληλα στις ανάγκες που δημιουργεί η απολιγνιτοποίηση, όπως η λειτουργία των τοπικών τηλεθερμάνσεων. Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη του Διαχειριστή, ο νέος αγωγός θα ξεκινά από την περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας και θα έχει μήκος 130 χλμ.
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 110 εκατ. ευρώ, ενώ ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημά του αποτελεί η διασύνδεση του δικτύου μεταφοράς με μία περιοχή όπου σχεδιάζεται η παραγωγή υδρογόνου (μέσω του project White Dragon). Έτσι, μπορεί να δώσει το έναυσμα για την προσαρμογή του ελληνικού δικτύου στην «οικονομία του υδρογόνου», σε πρώτη φάση με τη διακίνηση υδρογόνου ως μίγματος με φυσικό αέριο.
Πάτρα-ΕΣΜΦΑ
Το δεύτερο έργο έρχεται σε συνέχεια του σχετικού αιτήματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και αφορά τη διασύνδεση της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Πατρών με το ΕΣΜΦΑ, με την ταυτόχρονη δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και άλλων πόλεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδα (όπως π.χ. ο Πύργος και το Αγρίνιο).
Σύμφωνα με την προκαταρτική μελέτη, το έργο θα αποτελείται από έναν αγωγό υψηλής πίεσης 140 χλμ., ο οποίος θα φτάνει έως τη Μεγαλόπολη και θα περιλαμβάνει, επίσης, δύο Μετρητικούς/Ρυθμιστικούς σταθμούς. Η ανάπτυξη των σταθμών προβλέπεται για την τροφοδοσία των δικτύων διανομής τα οποία πρόκειται να κατασκευασθούν σε Κόρινθο, Άργος, Ναύπλιο και Τρίπολη.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")