ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Τι είναι το επίπεδο 3 που εισάγει το Υπουργείο Παιδείας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Τι είναι το επίπεδο 3 που εισάγει το Υπουργείο Παιδείας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ενα νέο επίπεδο εκπαίδευσης εισάγει το υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση.

Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, που τίθεται σήμερα σε διαβούλευση, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριξε αρχικά ότι μέχρι στιγμής επικρατεί ένα «άναρχο τοπίο» σε ό,τι αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα, την οποία επιλέγει μόλις το 28% των μαθητών -με το 72% να ακολουθεί τα ΓΕΛ.

«Σε άλλες χώρες τα ποσοστά κυμαίνονται από 50% έως και 70%, όπως στη Φινλανδία» σημείωσε η υπουργός Παιδείας, εξηγώντας ότι με το νομοσχέδιο η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση μετατρέπεται «από λύσης ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο για την οικονομική ανάταξη της χώρας».

Το επίπεδο 3, οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ), που σήμερα δεν υφίστανται, έχουν την εξής θέση στο ισχύον σύστημα των βαθμίδων εκπαίδευσης:

Ποιους αφορά το επίπεδο 3

Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, πλέον εισάγεται ένας ενιαίος σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, με τη συμμετοχή κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό και την ανίχνευση αναγκών στην αγορά εργασίας.

Για παράδειγμα, προσέθεσε, «στις Κυκλάδες θα εντοπίζονται τουριστικά επαγγέλματα όπου υπάρχουν ελλείψεις ή στη δυτική Μακεδονία, μετά την απολιγνιτοποίηση, θα υπάρχει στόχευση στον τομέα ενέργειας».

Το επίπεδο 3 θα αφορά τους αποφοίτους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Γυμνασίου), θα είναι διετούς διάρκειας και θα εστιάζει σε επαγγέλματα τεχνιτών, ενώ σα βαθμίδα θα είναι ένα «κλικ» πίσω από τα ΕΠΑΛ. Σε ερώτηση για τα επαγγελματικά πεδία που «ανοίγουν», το υπουργείο Παιδείας επισήμανε ότι ήδη υπάρχουν αιτήματα για «καλοπληρωμένες θέσεις» εξειδικευμένων τεχνιτών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, για τεχνίτες μαρμάρου και ειδικότητες τοπικού χαρακτήρα, όπως οι καραβομαραγκοί.

Παρά ταύτα, οι ειδικότητες θα «χτίζονται» πάνω στις ανάγκες κάθε περιοχής και περιόδου. Σχολές ΕΕΚ θα μπορούν επίσης να δημιουργούνται και από άλλους φορείς, πέραν του υπ. Παιδείας, όπως το υπουργείο Πολιτισμού.


ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ