V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Τηλεκπαίδευση στην προσχολική ηλικία και η εκπαιδευτική πραγματικότητα

Τηλεκπαίδευση στην προσχολική ηλικία και η εκπαιδευτική πραγματικότητα
Μετά την πρώτη μέρα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης στα παιδιά του νηπιαγωγείου οι γονείς ήρθαμε αντιμέτωποι με μία κατασταση που στην πράξη για ακόμα μια φορά απέδειξε πως η δια ζώσης διδασκαλία στο Νηπιαγωγείο είναι αναντικατάστατη.

Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η εφαρμογή της σύγχρονης/ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών, ειδικότερα στις ηλικίες των 4 και 5 χρόνων, ούτε να υποκαταστήσει το παιδαγωγικό κλίμα που καλλιεργείται στην τάξη, και τον πολυδιάστατο ρόλο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό νηπιαγωγού-νηπίου, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία.

Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» στην Προσχολική Αγωγή, αποδεικνύεται ότι «απέχει» από την εκπαιδευτική πραγματικότητα των Νηπιαγωγείων, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών διότι: α. καλούνται την ώρα της χαλάρωσης 14.00 με 16.20 για τηλεμάθημα, β. με αναγκαστική και παρατεταμένη χρήση της οθόνης (του ηλεκτρονικού μέσου) που επιδρά αρνητικά στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξή τους, γ. προϋποθέτει την παρουσία των γονέων –κηδεμόνων, που δεν είναι δεδομένη ( λόγω εργασίας, τηλεργασίας… κλπ ) και δ. απαιτείται ο χειρισμός από τους γονείς, παρουσία των οποίων θα γίνεται η εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα όλα τα παιδιά της τάξης να είναι εκτεθειμένα με τις ιδιαιτερότητές του το καθένα, στα μάτια όλων των άλλων γονιών.

Εφόσον, μια τέτοια χρονική περίοδο, είναι αναγκαίες οι τηλεσυναντήσεις θα έπρεπε να έχουν πολύ μικρότερη διάρκεια, άλλο χρόνο και όχι στο μεσημεριανό καθώς και να μένουν στα πλαίσια επικοινωνίας και επαφής των νηπιαγωγών και των μαθητών τους. Επίσης και οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών τους. Από την άλλη το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθίσταται υποχρεωτική, χωρίς την ίδια στιγμή να εξασφαλίζεται σύνδεση και τεχνολογικά μέσα σε παιδιά και εκπαιδευτικούς, δημιουργεί εκπαιδευτικές ανισότητες και παραβιάζει την κατοχυρωμένη υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.

Οι γονείς θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά, για όλους τους παραπάνω λόγους, με όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα, με όρους υγιεινής και ασφάλειας, που να ανταποκρίνονται ουσιαστικά στις ιδιαίτερες ανάγκες που γεννά η πανδημία: επαρκής καθαριότητα και απολύμανση των τάξεων και όλων των βοηθητικών χώρων του σχολείου, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο ΕΟΔΥ, ολιγομελή τμήματα μέχρι 15 νήπια, περισσότερο χρόνο έξω στις σωστά διαμορφωμένες αυλές των σχολείων, με δωρεάν τεστ για όλους όταν κρίνεται απαραίτητο, με ευθύνη της πολιτείας.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου νηπιαγωγείου Ναυπλίου

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου νηπιαγωγείου Ναυπλίου

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου νηπιαγωγείου Ναυπλίου

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ