Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (φιλολόγους και ιστορικούς) και έχει σκοπό να συμβάλει στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, λογοτεχνίας και ιστορίας.
Εισάγει τους Έλληνες φιλολόγους στην έννοια της πληροφοριακής παιδείας, στη χρήση των ψηφιακών πηγών γνώσης (information fluency) και εστιάζει σε έγκυρες και αξιόπιστες ψηφιακές πηγές ανθρωπιστικών επιστημών, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 30 Νοεμβρίου 2020
Ταυτότητα και βασικές πληροφορίες του εργαστηρίου
- Διοργανωτής: Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Harvard
- Ημερομηνία: 19 Δεκεμβρίου 2020 (4ωρη διάρκεια)
- Τοποθεσία: Διαδικτυακά (Harvard Zoom)
- Ανοικτό σε: Φιλολόγους (ΠΕ 02)
- Συντονιστής: Γιώργος Τράπαλης, Yπεύθυνος ιστοσελίδων, κοινωνικών δικτύων, και εκδόσεων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Μέλος της Ομάδας Υποστήριξης Ψηφιακού Αρσακείου. Επιστημονικός Συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών στην Πληροφοριακή Παιδεία (CHS Associate in Information Fluency)
- Συντονισμός προγράμματος: Ματίνα Γκόγκα (ΚΕΣ Ελλάδος, matina.goga@chs.harvard.edu)
- Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 2–30 Νοεμβρίου 2020
Υποβάλετε την αίτησή σας για το εργαστήριο «Οι ψηφιακές πηγές γνώσης και η συμβολή τους στο έργο των φιλολόγων».
Σχετικά με το εργαστήριο
Περιγραφή
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (φιλολόγους και ιστορικούς) και έχει σκοπό να συμβάλει στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, λογοτεχνίας και ιστορίας.
Το εργαστήριο εισάγει τους Έλληνες φιλολόγους στην έννοια της πληροφοριακής παιδείας, στη χρήση των ψηφιακών πηγών γνώσης (information fluency) και εστιάζει σε έγκυρες και αξιόπιστες ψηφιακές πηγές ανθρωπιστικών επιστημών, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Οι συμμετέχοντες θα συνδεθούν μέσω της πλατφόρμας Zoom και θα ασκηθούν στην πράξη, αξιοποιώντας τις ψηφιακές βάσεις δεδομένων που θα συζητηθούν.
*Είναι σημαντικό να έχουν ενημερωμένο το λογισμικό στον υπολογιστή τους.
Με το πέρας του εργαστηρίου θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες η αξιολόγησή του.
Στόχοι του εργαστηρίου
Οι συμμετέχουσες/οντες με το πέρας του εργαστηρίου αναμένεται:
- Να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές πηγές για να εμπλουτίζουν το διδακτικό ή και ερευνητικό τους έργο
- Να έχουν εξοικειωθεί με την πλοήγηση στις πηγές ανοιχτής πρόσβασης για την αναζήτηση πηγών
- Να έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση κριτηρίων αξιολόγησης ψηφιακών πηγών
- Να καλλιεργήσουν περαιτέρω δεξιότητες για την άντληση, χρήση, και διαχείριση δεδομένων από τις ψηφιακές πηγές.
Οι ενδιαφερόμενες/οι απαιτείται να παρακολουθήσουν όλες τις ώρες του εργαστηρίου.
Αιτήσεις και συμμετοχή
Οι ενδιαφερόμενες/οι καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής έως και τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020.
Στην αίτησή τους οι ενδιαφερόμενοι θα συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, την ειδικότητά τους και μια σύντομη περιγραφή–η οποία δεν θα ξεπερνάει τη μια παράγραφο–με τις προσδοκίες και το κίνητρο συμμετοχής τους.
Η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει με σειρά προτεραιότητας (first-come-first-served). Με την υποβολή της αίτησης καταγράφεται η ακριβής ώρα και ημέρα υποβολής και θα επιλεγούν οι πρώτοι 18 ενδιαφερόμενοι. Όλες/οι οι ενδιαφερόμενες/οι θα ειδοποιηθούν για τα αποτελέσματα από το ΚΕΣ με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις αρχές Δεκεμβρίου 2020. Οι συμμετέχουσες/οντες θα ειδοποιηθούν και τηλεφωνικά.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Μετά το πέρας του εργαστηρίου το ΚΕΣ θα χορηγήσει στους/στις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες ευχαριστήρια επιστολή που θα πιστοποιεί τη συμμετοχή τους.
Εάν οι αιτήσεις που θα παραληφθούν είναι περισσότερες, το εργαστήριο ενδέχεται να επαναληφθεί, σε ύστερο χρόνο.