Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν από την Αργολίδα , ο Πρόεδρος του συλλόγου λογιστών Ναυπλίου-Ερμιονίδας Καχριμάνης Γιώργος, ο Πρόεδρος του συλλόγου λογιστών Αρκαδίας Μαυρόγιαννης Γιώργος και μέλη του Δ.Σ. του φορέα, ο Πρόεδρος του συλλόγου λογιστών Κορινθίας Παλυβός Δημήτρης , ο Πρόεδρος του συλλόγου λογιστών Λακωνίας Κοντάκος Ηλίας, ο Αντιπρόεδρος του συλλόγου λογιστών Μεσσηνίας Ξυδέας Κώστας και το μέλος της κοινής τεχνικής ομάδας του Ο.Ε.Ε.-Υπ. Οικονομικών-Α.Α.Δ.Ε., Κρίγκας Χρήστος.
Στην συνάντηση εργασίας συζητήθηκαν τα θέματα των ηλεκτρονικών βιβλίων «my data»,οι ασφυκτικές προθεσμίες της ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ 5, η γραφειοκρατική και μη ουσιαστική διαδικασία των συμπληρωματικών δηλώσεων αγροτών λόγω λανθασμένης απεικόνισης ποσών επιδοτήσεων στην ΑΑΔΕ, οι καθυστερήσεις στους συμψηφισμούς και επιστροφές σε ιδιοκτήτες ενοικιαστές ακινήτων και διάφορα άλλα τρέχοντα θέματα που απασχολούν τον λογιστικό κλάδο.
Τα αποτελέσματα - συμπεράσματα της συνάντησης εργασίας, επικεντρώνονται σε :
1ον ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ – my DATA
Ο λογιστικός κλάδος οφείλει να προσαρμοστεί στην νέα διαδικασία που προβλέπεται από το Υπουργείου Οικονομικών, διαδικασία η οποία κρίνεται αναγκαία στο πλαίσιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής στη χώρα.
Η προσαρμογή αυτή όμως δεν μπορεί να είναι βίαια και επιτακτική, ειδικά στις συνθήκες πανδημίας που βιώνει η χώρα μας. Στόχος του Υπουργείου Οικονομικών θα έπρεπε να είναι, πρώτα από όλα, η καθιέρωση της ψηφιακής έκδοσης και διαβίβασης των παραστατικών εσόδων από το σύνολο των υπόχρεων οντοτήτων, η σταδιακή εξάλειψη των “χειρόγραφων” παραστατικών εσόδων και στην συνέχεια η καθιέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων, για την εφαρμογή των οποίων, άλλωστε, η Δημόσια Διοίκηση πρέπει να προβεί άμεσα στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Για τις επιχειρήσεις που θα προσαρμοστούν άμεσα στην ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών τους, θα πρέπει να προβλεφθούν άμεσα ισχυρά κίνητρα(φορολογικά, επιδοτήσεις εξοπλισμού κτλ).
Το 2021 θα πρέπει να χαρακτηριστεί “προαιρετικό-δοκιμαστικό” έτος λειτουργίας του νέου συστήματος.
Οι θεσμικοί εκπρόσωποι των επιχειρήσεων θα πρέπει, με παρότρυνση της ΑΑΔΕ, να προβούν σε δράσεις ενημέρωσης των μελών τους – επιχειρήσεων. Έως σήμερα το παραπάνω θέμα φαίνεται ότι απασχολεί μόνο τους συναδέλφους λογιστές.
2ον ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 5
Οι προηγούμενες επιστρεπτέες προκαταβολές συνέβαλαν ουσιαστικά στην τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και ήταν στην σωστή κατεύθυνση άμεσης αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκλήθηκαν από την πανδημία κυρίως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Το πρώτο μήνα κάθε έτους υπάρχουν μια σειρά λογιστικών διαδικασιών και λογιστικών συμφωνιών που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες λογιστές, ώστε να προετοιμάσουν το κλείσιμο του προηγούμενου φορολογικού έτους.
Με την δημοσίευση της απόφασης ΓΔΟΥ 1/2021 στις 05-01-2021 ορίστηκαν οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5 και καθορίστηκε καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων η 15η Ιανουαρίου 2021.
Πρέπει άμεσα το Υπουργείο να διαθέσει εύλογο χρονικό διάστημα τουλάχιστον έως την 01-02-2021, για την υποβολή των αιτήσεων, ώστε να μην υπάρχει πιθανότητα να μείνουν , αδίκως , επιχειρήσεις εκτός Προγράμματος.
Το χρονικό διάστημα που δόθηκε από την δημοσίευση του προγράμματος έως την λήξη του είναι μόλις επτά (7) εργάσιμες ημέρες και μέσα σε αυτές θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έκτος από την υποβολή της αίτησης και η συμφωνία του προηγούμενου έτους, μιας και η περίοδο των στοιχείων που πρέπει να καταχωρηθούν αφορά πλέον όλο το προηγούμενο φορολογικό έτος και μάλιστα χωρίς να επιτρέπει το σύστημα την δυνατότητα τροποποίησης, δηλαδή ανθρώπινου λάθους.
Για την Διοίκηση του 11ου Π.Τ. Ν/Α Πελοποννήσου του Ο.Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος
Κρητικός Δ. Παναγιώτης
1ον ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ – my DATA
Ο λογιστικός κλάδος οφείλει να προσαρμοστεί στην νέα διαδικασία που προβλέπεται από το Υπουργείου Οικονομικών, διαδικασία η οποία κρίνεται αναγκαία στο πλαίσιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής στη χώρα.
Η προσαρμογή αυτή όμως δεν μπορεί να είναι βίαια και επιτακτική, ειδικά στις συνθήκες πανδημίας που βιώνει η χώρα μας. Στόχος του Υπουργείου Οικονομικών θα έπρεπε να είναι, πρώτα από όλα, η καθιέρωση της ψηφιακής έκδοσης και διαβίβασης των παραστατικών εσόδων από το σύνολο των υπόχρεων οντοτήτων, η σταδιακή εξάλειψη των “χειρόγραφων” παραστατικών εσόδων και στην συνέχεια η καθιέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων, για την εφαρμογή των οποίων, άλλωστε, η Δημόσια Διοίκηση πρέπει να προβεί άμεσα στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Για τις επιχειρήσεις που θα προσαρμοστούν άμεσα στην ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών τους, θα πρέπει να προβλεφθούν άμεσα ισχυρά κίνητρα(φορολογικά, επιδοτήσεις εξοπλισμού κτλ).
Το 2021 θα πρέπει να χαρακτηριστεί “προαιρετικό-δοκιμαστικό” έτος λειτουργίας του νέου συστήματος.
Οι θεσμικοί εκπρόσωποι των επιχειρήσεων θα πρέπει, με παρότρυνση της ΑΑΔΕ, να προβούν σε δράσεις ενημέρωσης των μελών τους – επιχειρήσεων. Έως σήμερα το παραπάνω θέμα φαίνεται ότι απασχολεί μόνο τους συναδέλφους λογιστές.
2ον ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 5
Οι προηγούμενες επιστρεπτέες προκαταβολές συνέβαλαν ουσιαστικά στην τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και ήταν στην σωστή κατεύθυνση άμεσης αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκλήθηκαν από την πανδημία κυρίως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Το πρώτο μήνα κάθε έτους υπάρχουν μια σειρά λογιστικών διαδικασιών και λογιστικών συμφωνιών που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες λογιστές, ώστε να προετοιμάσουν το κλείσιμο του προηγούμενου φορολογικού έτους.
Με την δημοσίευση της απόφασης ΓΔΟΥ 1/2021 στις 05-01-2021 ορίστηκαν οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5 και καθορίστηκε καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων η 15η Ιανουαρίου 2021.
Πρέπει άμεσα το Υπουργείο να διαθέσει εύλογο χρονικό διάστημα τουλάχιστον έως την 01-02-2021, για την υποβολή των αιτήσεων, ώστε να μην υπάρχει πιθανότητα να μείνουν , αδίκως , επιχειρήσεις εκτός Προγράμματος.
Το χρονικό διάστημα που δόθηκε από την δημοσίευση του προγράμματος έως την λήξη του είναι μόλις επτά (7) εργάσιμες ημέρες και μέσα σε αυτές θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έκτος από την υποβολή της αίτησης και η συμφωνία του προηγούμενου έτους, μιας και η περίοδο των στοιχείων που πρέπει να καταχωρηθούν αφορά πλέον όλο το προηγούμενο φορολογικό έτος και μάλιστα χωρίς να επιτρέπει το σύστημα την δυνατότητα τροποποίησης, δηλαδή ανθρώπινου λάθους.
Για την Διοίκηση του 11ου Π.Τ. Ν/Α Πελοποννήσου του Ο.Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος
Κρητικός Δ. Παναγιώτης