Η κυβέρνηση της Ν.Δ. προκαλεί τον κόσμο της εκπαίδευσης, τους μαθητές,
τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
· Αλήθεια, για ποια αξιολόγηση μιλάει η κυβέρνηση, τη στιγμή που έχει αφήσει εντελώς αβοήθητους τους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν μπροστά από μια οθόνη να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους ή μέσα σε πολυπληθείς και ακατάλληλες αίθουσες να διαχειριστούν τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά και συναισθηματικά ζητήματα που η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η κυβερνητική πολιτική έχουν δημιουργήσει;
· Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» θα είχαν ακούσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.
· Αν τους ενδιέφερε η «στήριξη της παιδαγωγικής διαδικασία» θα είχαν προχωρήσει ήδη σε ουσιαστική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις, ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχει δημιουργήσει η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Αντί για όλα αυτά, η κυβέρνηση απολύει αναπληρωτές μέσα στην σχολική χρονιά και δημιουργεί κενά ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Το μέγεθος του προβλήματος της υποστελέχωσης των σχολείων επιβεβαιώνουν οι 6.000 προσλήψεις αναπληρωτών μέσα στην Πρωτοχρονιά.
· Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείου Παιδείας ενδιαφέρονταν επί της ουσίας για την «επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών» δεν θα κρατούσαν κλειστά για ένα χρόνο τα Πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα οι φοιτητές των Παιδαγωγικών και συνολικά των καθηγητικών Σχολών να χάνουν κρίσιμα μαθήματα, να παίρνουν κουτσουρεμένη γνώση, να μην μπορούν να κάνουν ούτε καν τις απαραίτητες πρακτικές στα σχολεία! Θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίες έχουν σταματήσει για πάνω από 10 χρόνια.
Γνωρίζουμε καλά ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι ένα καλύτερο,
αναβαθμισμένο και πιο ποιοτικό σχολείο.
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, 10 μήνες τώρα, αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Την ίδια περίοδο, δεν παίρνουν ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για να διασφαλίσουν την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, παραμόνο μια μάσκα για γίγαντες και ένα παγουρίνο που χωράει μια γουλιά νερό. Όχι μόνο άφησαν επί 10 μήνες τους εκπαιδευτικούς αβοήθητους, χωρίς καμία στήριξη να τα βγάλουν πέρα, κατά τη διάρκεια δύο lockdown, αλλά και, μέσα σε αυτό το διάστημα, δεν έκαναν τίποτα, ώστε να επιλύσουν ζητήματα υποδομής, προσλήψεων εκπαιδευτικών, προσωπικού για την καθαριότητα, κλπ. Ήδη τις 10 πρώτες μέρες που άνοιξαν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας, άρχισαν ξανά να κλείνουν τμήματα και σχολικές μονάδες!
Η λεγόμενη «αξιολόγηση» θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ισχυρίζεται! Το αποτέλεσμα θα είναι η μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου, η μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, η ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης. Και πώς το ξέρουμε αυτό; Από τη διεθνή πείρα των «αξιολογημένων» σχολείων σε πολλές χώρες, όπου ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση «ζουν και βασιλεύουν»!
Οι εργαζόμενοι έχουμε και γνώση και μνήμη και κυρίως τεράστια δύναμη!
Ο αγώνας μας για τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς, για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και θα χωράει όλα τα παιδιά, για αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, ώστε να μην βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη οι γονείς, περνάει και μέσα από αντιπαράθεση με την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Ο αγώνας μας ακύρωσε στην πράξη και προηγούμενες απόπειρες εφαρμογής νόμων που είχαν αυτή τη λογική.
Στο χέρι μας είναι αυτοί οι σχεδιασμοί να μείνουν στα χαρτιά!!
- Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.
- Συλλογικά μέσα από τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
- Σε συμμαχία με τους γονείς και τους μαθητές που βιώνουν τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
- Προβάλλοντας το σύνολο των διεκδικήσεων μας για το σχολείο, για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε!
- Ανοίγουμε σε κάθε σύλλογο τη συζήτηση για όλα τα ζητήματα, κάνουμε τη «δική μας αξιολόγηση» στην κυβερνητική πολιτική.
- Τώρα πρέπει η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ- ΔΗ.ΣΥ.- ΕΡΑ – ΑΕΕΚΕ) να κηρύξει απεργία – αποχή από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, όπως ήδη έχει κάνει η Συνέλευση Προέδρων της ΟΛΜΕ! Με οδηγό την ελπιδοφόρα συσπείρωση των 77 Συλλόγων και ΕΛΜΕ απέναντι στην αξιολόγηση προετοιμάζουμε τη μαζική και δυναμική απάντηση του κλάδου!
- Για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή.
- Ενάντια στην πανεπιστημιακή αστυνομία και τον «κόφτη» στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
- Απέναντι στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Απόσυρση της Υ.Α. για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του σχολείου
«Τώρα ήρθε η ώρα για μάχη και για ζωή,
γροθιά μου η γροθιά σου, δίπλα φίλε στάσου..» Μ. Μπρέχτ