Τι είναι όμως το click inside;
Σε αντίθεση με το click away, όπου ο πελάτης πρέπει να έχει προπαραγγείλει το προϊόν είτε τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος και το παραλαμβάνει στον εξωτερικό χώρο του φυσικού καταστήματος ύστερα από ραντεβού, το click inside θα λειτουργεί ως εξής:
Ο καταναλωτής μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού καταστήματος ή εφαρμογής που μπορεί να διαθέτει μια εμπορική επιχείρηση θα κλείνει ραντεβού για να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα συγκεκριμένη ημέρα και ώρα και να κάνει τις αγορές του εκεί.
Δεδομένου ότι και σε αυτή την περίπτωση θα ισχύουν περιορισμοί ως προς τον αριθμό των ατόμων που θα βρίσκονται μέσα στο κατάστημα, η κυβέρνηση με το νέο μοντέλο επιθυμεί να δώσει λύση σε δύο βασικά προβλήματα: πρώτον, να αποφευχθούν ουρές απέξω, κάτι που ενδεχομένως μπορεί να παρατηρηθεί εάν επαναλειτουργήσουν τα φυσικά καταστήματα με τους αυστηρούς όρους για τον μέγιστο αριθμό ατόμων τα οποία επιτρέπεται να βρίσκονται μέσα στο κατάστημα, και δεύτερον, να λειτουργήσουν περισσότεροι κλάδοι, όπως αυτός της ένδυσης και της υπόδησης, αλλά και των επίπλων, που έχουν πληγεί περισσότερο από το γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν μπορεί να δοκιμάσει ή να δει από κοντά το προϊόν που θέλει να αγοράσει.
Αλλη μια κατηγορία προϊόντων της οποίας οι πωλήσεις έχουν μειωθεί λόγω μη λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων είναι επίσης αυτή των λεγόμενων «λευκών συσκευών» (κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία).
Σύμφωνα, πάντως, με αρμόδιο κυβερνητικό παράγοντα , το ενδεχόμενο να επαναλειτουργήσουν έστω και με αυτόν τον τρόπο τα φυσικά καταστήματα στις 7 Ιανουαρίου είναι σχεδόν απίθανο και, όπως φαίνεται, η πρεμιέρα των χειμερινών εκπτώσεων, τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, θα γίνει με μοναδικά εργαλεία το ηλεκτρονικό εμπόριο και το μοντέλο «click away».
Οι αγορές με ραντεβού εντός του φυσικού καταστήματος, ωστόσο, δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο. Στην Ελλάδα, πριν από το δεύτερο lockdown, έκανε χρήση αυτού του μοντέλου αγορών η Adidas σε τρία καταστήματά της (στο κέντρο της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη και στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα). Μέσω εφαρμογής για κινητό ο καταναλωτής έκλεινε ραντεβού για αγορές, έτσι ώστε να αποφεύγει τις ουρές αναμονής έξω από το κατάστημα. Στο κινητό τηλέφωνό του εμφανιζόταν το εισιτήριο με τη μορφή QR Code, το οποίο ο καταναλωτής επιδείκνυε στο προσωπικό του καταστήματος και δεν περίμενε σε ουρά για να εισέλθει σε αυτό.
Στο εξωτερικό, παρόμοια εφαρμογή έχει αναπτύξει η εταιρεία McArthurGlen (στην Ελλάδα δραστηριοποιείται στα Σπάτα) από τον Οκτώβριο. Πρόκειται για την εφαρμογή «By appointment» (δηλαδή με ραντεβού), η οποία εφαρμόζεται πιλοτικά σε εκπτωτικά κέντρα της εταιρείας σε Ιταλία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές κλείνουν ραντεβού για αγορές σε συνεργαζόμενα καταστήματα, ενώ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο εάν υπάρχουν ουρές αναμονής έξω από τα καταστήματα.
Σύμφωνα, πάντως, με αρμόδιο κυβερνητικό παράγοντα , το ενδεχόμενο να επαναλειτουργήσουν έστω και με αυτόν τον τρόπο τα φυσικά καταστήματα στις 7 Ιανουαρίου είναι σχεδόν απίθανο και, όπως φαίνεται, η πρεμιέρα των χειμερινών εκπτώσεων, τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, θα γίνει με μοναδικά εργαλεία το ηλεκτρονικό εμπόριο και το μοντέλο «click away».
Οι αγορές με ραντεβού εντός του φυσικού καταστήματος, ωστόσο, δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο. Στην Ελλάδα, πριν από το δεύτερο lockdown, έκανε χρήση αυτού του μοντέλου αγορών η Adidas σε τρία καταστήματά της (στο κέντρο της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη και στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα). Μέσω εφαρμογής για κινητό ο καταναλωτής έκλεινε ραντεβού για αγορές, έτσι ώστε να αποφεύγει τις ουρές αναμονής έξω από το κατάστημα. Στο κινητό τηλέφωνό του εμφανιζόταν το εισιτήριο με τη μορφή QR Code, το οποίο ο καταναλωτής επιδείκνυε στο προσωπικό του καταστήματος και δεν περίμενε σε ουρά για να εισέλθει σε αυτό.
Στο εξωτερικό, παρόμοια εφαρμογή έχει αναπτύξει η εταιρεία McArthurGlen (στην Ελλάδα δραστηριοποιείται στα Σπάτα) από τον Οκτώβριο. Πρόκειται για την εφαρμογή «By appointment» (δηλαδή με ραντεβού), η οποία εφαρμόζεται πιλοτικά σε εκπτωτικά κέντρα της εταιρείας σε Ιταλία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές κλείνουν ραντεβού για αγορές σε συνεργαζόμενα καταστήματα, ενώ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο εάν υπάρχουν ουρές αναμονής έξω από τα καταστήματα.