ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

29 χρόνια «ΑΡΓΟΛΙΔΑ»: Η δημοκρατική συνείδηση του έντυπου τύπου στην έκφραση και η ποιότητα στην ενημέρωση

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:55:00 π.μ. |
29 χρόνια «ΑΡΓΟΛΙΔΑ»: Η δημοκρατική συνείδηση του έντυπου τύπου στην έκφραση και η ποιότητα στην ενημέρωση
 Στον 29ο χρόνο ζωής μπήκε η «ΑΡΓΟΛΙΔΑ»,η μοναδική ημερήσια εφημερίδα στο νομό,με ανελλιπή κυκλοφορία,με αξιοπιστία και αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία του τόπου.


Η «ΑΡΓΟΛΙΔΑ» στηρίχτηκε πάντα στην ελευθερία της έκφρασης και την ποιότητα της ενημέρωσης, γεγονός που της χαρίζει μια θέση στην κορυφή των έντυπου περιφερειακού τύπου και μια αισιόδοξη ματιά για το μέλλον.

Στη σημερινή έκδοση της εφημερίδας με αφορμή τα γεννέθλιά της ο Γεώργιος Κόνδης γράφει:

Το να γιορτάζεις 29 χρόνια ζωής καθημερινής έντυπης ενημέρωσης δεν απλά μια επέτειος χαράς, είναι και η υπενθύμιση ενός άθλου μέσα σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από τις «ψηφιακές του εμμονές» και τις τάσεις άμεσης κατανάλωσης, μεταξύ πολλών άλλων, στην ειδησεογραφία και την ενημέρωση. Η «Αργολίδα», η καθημερινή έντυπη εφημερίδα της Αργολίδας, μπορεί να χαίρεται για την αντοχή της στο χρόνο και τις ταχύτατες αλλαγές που χτύπησαν, καταστροφικά μερικές φορές, τον έντυπο τύπο παγκοσμίως.

Ήδη από το 2014 είχε αρχίσει να τίθεται το αγωνιώδες ερώτημα κυρίως για το μέλλον του Έντυπου Περιφερειακού Τύπου. Ερώτημα δύσκολο να απαντηθεί καθώς σε όλα τα επίπεδα η τάση δεν φαίνεται παρά δυσοίωνη. Δεκάδες έντυπα καθημερινού και περιοδικού τύπου εξαφανίστηκαν και σ’αυτό συνέβαλε αρκετά η οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα. Ας θυμηθούμε όμως το σημαντικό Συνέδριο για τον Περιφερειακό και Τοπικό Τύπο του ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων, 29-30/3/2014), όπου είχε τεθεί με έμφαση το ερώτημα της επιβίωσης του έντυπου τύπου και ιδιαίτερα του περιφερειακού. Η θέση μάλιστα της κας Alison Meston (Διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Εφημερίδων και Εκδοτών) με την φράση της «Δεσμευτείτε – δεσμευτείτε!» στο συνέδριο εκείνο, ήταν ενδεικτική των ποιοτικών χαρακτηριστικών στη βάση των οποίων ο περιφερειακός τύπος εξακολουθούσε να έχει σημαντικές αναφορές στο αναγνωστικό κοινό και να αντιστέκεται πολύ καλύτερα στην επέλαση του ηλεκτρονικού. Αλλά δέσμευση σε τι ακριβώς; Δέσμευση σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης πληροφόρησης· δέσμευση σχετικά με τον σεβασμό του αναγνωστικού κοινού και της ελεύθερης έκφρασης άποψης· δέσμευση ως προς την ποιοτική σχέση αλληλεπίδρασης με την τοπική κοινωνία. Χαρακτηριστικά δηλαδή που επιτρέπουν σε μια περιφερειακή εφημερίδα να αντιμετωπίσει με σύνεση και αισιοδοξία το μέλλον της. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι λίγα χρόνια μετά, καθώς φαίνεται το ψηφιακό σκηνικό να έχει κυριαρχήσει, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ρίχνει το βάρος των επιχειρημάτων της «A new strategic agenda 2019-2024» και ιδιαίτερα στο «Πολιτισμός και οπτικοακουστικά μέσα: Συμπεράσματα του Συμβουλίου για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, την εξοικείωση με τα μέσα επικοινωνίας και το νέο πρόγραμμα εργασιών στον πολιτιστικό τομέα» όπου σημειώνεται:

Στα συμπεράσματα σχετικά με τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, αναγνωρίζεται η σημασία της εξοικείωσης με τα μέσα επικοινωνίας, δεδομένου ότι οι πολίτες είναι εκτεθειμένοι σε έναν διαρκώς αυξανόμενο όγκο σκοπίμως παραπλανητικών πληροφοριών, ιδίως στη διάρκεια παγκόσμιων κρίσεων όπως η τρέχουσα πανδημία COVID-19. Τα κράτη μέλη καλούνται να λάβουν διάφορα μέτρα, όπως η ανάπτυξη μεθόδων διά βίου μάθησης για όλες τις ηλικιακές ομάδες με σκοπό την εξοικείωση με τα μέσα επικοινωνίας. Μεταξύ των σημαντικών θεμάτων που εξετάζονται στα συμπεράσματα συγκαταλέγονται και η τεράστια σημασία της ποιοτικής δημοσιογραφίας, καθώς και η ανάγκη να βρεθούν αποτελεσματικότερες λύσεις για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, χωρίς να απειλείται η ελευθερία της έκφρασης.

Εδώ σημειώνεται όχι μόνο ένα από τα σημαντικότερα σημεία στη μάχη επιβίωσης του έντυπου απέναντι στην αμεσότητα και την ταχύτητα του ηλεκτρονικού, αλλά και ένα από τα βασικότερα ερωτήματα σχετικά με τη Δημοκρατία. Τα μέσα ηλεκτρονικής δικτύωσης σαρώνουν, νέες μορφές μέσω της κινητής τηλεφωνίας μεταδίδουν την πληροφορία με ιλιγγιώδη ταχύτητα και τα ηλεκτρονικά έντυπα καταφέρνουν να έχουν μια σχεδόν ασυναγώνιστη παρουσία σε ποσότητα πληροφοριών, εικόνες και τεχνικές δυνατότητες. Άρα ήρθε το τέλος του έντυπου τύπου; Τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα ο έντυπος τύπος έχουν έναν ιδιαίτερο ρόλο στη διαδικασία αυτή: να διαφυλάξουν τη σωστή και ποιοτική ενημέρωση που ενισχύει τη δημοκρατική συνείδηση των πολιτών και αποτελεί προϋπόθεση για κάθε σοβαρή κοινωνική αναπτυξιακή διαδικασία. Η «Αργολίδα» είχε ήδη ανταποκριθεί με επιτυχία στις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες που δημιουργούσε ο ψηφιακός κόσμος της ενημέρωσης όχι με ένα απλό λίφτινγκ, αλλά με μια νέα νοοτροπία, ανανεωμένη φυσιογνωμία και λογική. Ευθύνη, προσπάθεια και σεβασμός στις αρχές της δημοκρατικής έκφρασης είναι μερικά από τα υλικά της επιτυχημένης αυτής πορείας.

Η «Αργολίδα» μετράει ήδη είκοσι εννέα χρόνια πορείας στο δύσκολο δρόμο της ενημέρωσης και έχοντας γνωρίσει τις σημαντικότερες πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές της μεταπολιτευτικής περιόδου, μπορεί να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες των καιρών με σύνεση και αισιοδοξία. Στάθηκε στα χρόνια αυτά ένα πολύτιμος ενημερωτικός χώρος και όχι απλά ειδησεογραφικός. Και μόνο το παράδειγμα των ένθετων «7 Ημερών» της δεκαετίας του ’70 και του «Εορταστικού Χριστουγεννιάτικου» της περιόδου 1990-2010, αρκεί για να αποδειχτεί ο ρόλος που έπαιξε και εξακολουθεί να παίζει η εφημερίδα στον Πολιτισμό όχι μόνο της Αργολίδας αλλά συνολικά της Περιφέρειας. Δεν είναι τυχαίο ότι το 2005 απέσπασε ένα βραβείο από την Γ.Γ. Ενημέρωσης, που την έκρινε μεταξύ των τριών καλύτερων παρουσιάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η «Αργολίδα» στηρίχτηκε πάντα στην ελευθερία της έκφρασης και την ποιότητα της ενημέρωσης, γεγονός που της χαρίζει μια θέση στην κορυφή των έντυπου περιφερειακού τύπου και μια αισιόδοξη ματιά για το μέλλον.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ