Όπως αναφέρει ο ίδιος μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ το τεχνολογικό του δημιούργημα εντάσσεται στην προσπάθεια «για πιο καθαρές πράσινες πόλεις και την υγιεινή διαβίωση των πολιτών». Το όνομά του είναι «Bike -1» και κατασκευάστηκε στην διάρκεια της δεύτερης και τρίτης καραντίνας.
Όπως εξηγεί ο κατασκευαστής του πρόκειται για «ένα τετράτροχο ποδήλατο, που φέρει μπαταρία λιθίου η οποία φορτίζει με την ίδια διαδικασία των ηλεκτρικών οχημάτων και εναλλακτικά με το συνεχές πεντάλ του ποδηλάτη. Έχει αυτονομία 1 ώρα και μπορεί να μεταφέρει σε ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί πίσω από το ανακλινόμενο κάθισμα του αναβάτη αντικείμενα βάρους 30 κιλών και όγκου έως 0,4 κ.μ. Το μήκος του τετράτροχου είναι 1,8 μ., το πλάτος του 0,90 μ., το ύψος του 1,47 μ., ενώ ζυγίζει περί τα 120 κιλά.
Όπως εξηγεί ο κατασκευαστής του πρόκειται για «ένα τετράτροχο ποδήλατο, που φέρει μπαταρία λιθίου η οποία φορτίζει με την ίδια διαδικασία των ηλεκτρικών οχημάτων και εναλλακτικά με το συνεχές πεντάλ του ποδηλάτη. Έχει αυτονομία 1 ώρα και μπορεί να μεταφέρει σε ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί πίσω από το ανακλινόμενο κάθισμα του αναβάτη αντικείμενα βάρους 30 κιλών και όγκου έως 0,4 κ.μ. Το μήκος του τετράτροχου είναι 1,8 μ., το πλάτος του 0,90 μ., το ύψος του 1,47 μ., ενώ ζυγίζει περί τα 120 κιλά.
Το τετράτροχο ποδήλατο διαθέτει 7 ταχύτητες, σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, ψηφιακό πλοηγό για την κίνηση στην πόλη, τιμόνι ποδηλάτου, ηλεκτρικά συστήματα φωτισμού, καθρέπτες, ηχεία για μουσική και ανοικτή επικοινωνία κλπ.
Ο Δημήτρης Γκλούμπος έχοντας το «μικρόβιο» του κατασκευαστή λόγω και της επιστημονικής ιδιότητας του μηχανικού, ήθελε να κατασκευάσει ένα ποδήλατο που θα μπορούσε να προσφέρει στο πράσινο αποτύπωμα της πόλης. «Η Κοζάνη λόγω της υψομετρικής και χωροταξικής της ιδιομορφίας είναι μια πόλη δύσκολη στην χρήση ενός απλού ποδηλάτου και θέλησα με την ειδική κατασκευή μου να αμβλύνω αυτή την δυσκολία», ανέφερε ο κ Γκλούμπος και πρόσθεσε ότι περισσότερο απ’ όλα για να προχωρήσει σε αυτό το πρότζεκτ τον ώθησε «η εικόνα των παιδιών στις ταχυμεταφορές που είναι συνεχώς εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες βροχής, αέρα, χιονιού. Έτσι σκέφτηκα ότι η κατασκευή μου πρέπει να είναι τετράτροχη με προστατευτικό κλωβό όπου ο αναβάτης θα μπορεί να κινείται με ασφάλεια μέσα στην πόλη μεταφέροντας ακόμη και μικρά αντικείμενα».
Ο κ. Γκλούμπος μας εξομολογείται ότι όλη η κατασκευή έγινε κατά την διάρκεια της καραντίνας, η οποία στην Κοζάνη ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου και λόγω έλλειψης βοηθητικών χώρων η κατασκευή των κομματιών του ποδηλάτου γίνονταν στην βεράντα και στο σαλόνι του σπιτιού το τελικό μοντάρισμα. «Με την βοήθεια των παιδιών και της γυναίκας μου τοποθετήσαμε σε μια γωνιά τα έπιπλα του σαλονιού και την θέση τους έλαβε το bike -1 όπου έγινε το τελικό μοντάρισμα και όσες βελτιωτικές αλλαγές ακολούθησαν στην συνέχεια».
Ο Δημήτρης Γκλούμπος έχοντας το «μικρόβιο» του κατασκευαστή λόγω και της επιστημονικής ιδιότητας του μηχανικού, ήθελε να κατασκευάσει ένα ποδήλατο που θα μπορούσε να προσφέρει στο πράσινο αποτύπωμα της πόλης. «Η Κοζάνη λόγω της υψομετρικής και χωροταξικής της ιδιομορφίας είναι μια πόλη δύσκολη στην χρήση ενός απλού ποδηλάτου και θέλησα με την ειδική κατασκευή μου να αμβλύνω αυτή την δυσκολία», ανέφερε ο κ Γκλούμπος και πρόσθεσε ότι περισσότερο απ’ όλα για να προχωρήσει σε αυτό το πρότζεκτ τον ώθησε «η εικόνα των παιδιών στις ταχυμεταφορές που είναι συνεχώς εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες βροχής, αέρα, χιονιού. Έτσι σκέφτηκα ότι η κατασκευή μου πρέπει να είναι τετράτροχη με προστατευτικό κλωβό όπου ο αναβάτης θα μπορεί να κινείται με ασφάλεια μέσα στην πόλη μεταφέροντας ακόμη και μικρά αντικείμενα».
Ο κ. Γκλούμπος μας εξομολογείται ότι όλη η κατασκευή έγινε κατά την διάρκεια της καραντίνας, η οποία στην Κοζάνη ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου και λόγω έλλειψης βοηθητικών χώρων η κατασκευή των κομματιών του ποδηλάτου γίνονταν στην βεράντα και στο σαλόνι του σπιτιού το τελικό μοντάρισμα. «Με την βοήθεια των παιδιών και της γυναίκας μου τοποθετήσαμε σε μια γωνιά τα έπιπλα του σαλονιού και την θέση τους έλαβε το bike -1 όπου έγινε το τελικό μοντάρισμα και όσες βελτιωτικές αλλαγές ακολούθησαν στην συνέχεια».
Η πρώτη βόλτα στην πόλη έγινε μόλις χθες και όπως αναφέρει προκάλεσε θερμά σχόλια από οδηγούς αυτοκινητών και περαστικούς που έβγαζαν συνεχώς φωτογραφίες μη μπορώντας να διακρίνουν εάν πρόκειται για ποδήλατο ή όχημα.
Ο Δημήτρης Γκλούμπος είναι πατέρας δύο κοριτσιών 26 και 22 ετών, εργάζεται ως ωρομίσθιος ηλεκτρολόγος- μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και όπως σημειώνει «δεν έχει αποφασίσει ακόμη για το τι θα ήθελε να κάνει στο μέλλον με την κατασκευή του».
Μας αναφέρει όμως, ότι αυτό που προέχει σίγουρα στο άμεσο μέλλον είναι «να γίνουν βελτιώσεις ως προς την μείωση του βάρους του ποδηλάτου ώστε ο χρήστης να κερδίσει περισσότερο χρόνο στην αυτονομία του κατά την κίνηση στην πόλη».
του ανταποκριτή μας Σπ. Κουταβά
Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Δημήτρης Γκλούμπος
Ο Δημήτρης Γκλούμπος είναι πατέρας δύο κοριτσιών 26 και 22 ετών, εργάζεται ως ωρομίσθιος ηλεκτρολόγος- μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και όπως σημειώνει «δεν έχει αποφασίσει ακόμη για το τι θα ήθελε να κάνει στο μέλλον με την κατασκευή του».
Μας αναφέρει όμως, ότι αυτό που προέχει σίγουρα στο άμεσο μέλλον είναι «να γίνουν βελτιώσεις ως προς την μείωση του βάρους του ποδηλάτου ώστε ο χρήστης να κερδίσει περισσότερο χρόνο στην αυτονομία του κατά την κίνηση στην πόλη».
του ανταποκριτή μας Σπ. Κουταβά
Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Δημήτρης Γκλούμπος