Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Μερικά από τα ανωτέρω ερωτήματα καλείται να απαντήσει μελέτη του ΟΣΕ για την αξιοποίηση ολόκληρου του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, το οποίο ανέστειλε – στο μεγαλύτερο τμήμα – τη λειτουργία του το 2010, λόγω μνημονιακών υποχρεώσεων.
Η επαναλειτουργία του μετρικού δικτύου και συγκεκριμένα από την Πάτρα έως την Καλαμάτα, από την Κόρινθο έως το Άργος και το Ναύπλιο και από την Τρίπολη και την Καλαμάτα αποτελούν στόχευση του ΟΣΕ.
«Ήδη ως οργανισμός έχουμε ολοκληρώσει, μέσα στο 2020, μελέτες για την ανακαίνιση με σκοπό την επαναλειτουργία της γραμμής στο Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και της γραμμής Κάτω Αχαγιά – Πύργος.
Επίσης, εντός του 2021 θα έχουμε ολοκληρώσει μελέτη αξιοποίησης ολόκληρου του μετρικού δικτύου», αναφέρει, στο metaforespress.gr, ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Αθανάσιος Κοτταράς.
Σήμερα, στην Πελοπόννησο λειτουργούν πολύ μικρά τμήματα του δικτύου, όπως η γραμμή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοπτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.
Η μεγαλύτερη προτεραιότητα έγκειται στην είσοδο του τρένου στην πόλη της Πάτρας και την σύνδεση με το νέο λιμάνι, για το οποίο η ΕΡΓΟΣΕ έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση.
Για την επαναλειτουργία τμημάτων, όπως το Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, αρχικού προϋπολογισμού 15,4 εκατ. ευρώ, όπως και το Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, θα απαιτηθεί η συνδρομή της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Σχετικά με τις γραμμές (Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και Διακοφτό –Καλάβρυτα), ο ΟΣΕ θα εισηγηθεί στο υπουργείο Μεταφορών τον χαρακτηρισμό των γραμμών ως «τουριστικές γραμμές».
«Αυτό θα δώσει την δυνατότητα για καλύτερη αξιοποίηση μέσω των περισσότερων δρομολογίων και της αυξημένης τουριστικής κίνησης της παραπάνω γραμμής.
Σήμερα ανακαινίζουμε την γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ένα έργο προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ και μελετάμε την δυνατότητα επέκτασης του Οδοντωτού από τα Καλάβρυτα μέχρι την Αγία Λαύρα», αναφέρει ο κ. Κοτταράς.
Τέλος, ο ΟΣΕ προχωρά στον αποχαρακτηρισμό της παλιάς γραμμής Διακοφτό – Αίγιο ως «ανενεργής», ώστε στη συνέχεια η ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, να μελετήσει την καλύτερη αξιοποίησή της, όπως έγινε και στο Κόρινθος – Κιάτο που παραχωρήθηκε πρόσφατα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η μεγαλύτερη προτεραιότητα έγκειται στην είσοδο του τρένου στην πόλη της Πάτρας και την σύνδεση με το νέο λιμάνι, για το οποίο η ΕΡΓΟΣΕ έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση.
Για την επαναλειτουργία τμημάτων, όπως το Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, αρχικού προϋπολογισμού 15,4 εκατ. ευρώ, όπως και το Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, θα απαιτηθεί η συνδρομή της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Σχετικά με τις γραμμές (Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και Διακοφτό –Καλάβρυτα), ο ΟΣΕ θα εισηγηθεί στο υπουργείο Μεταφορών τον χαρακτηρισμό των γραμμών ως «τουριστικές γραμμές».
«Αυτό θα δώσει την δυνατότητα για καλύτερη αξιοποίηση μέσω των περισσότερων δρομολογίων και της αυξημένης τουριστικής κίνησης της παραπάνω γραμμής.
Σήμερα ανακαινίζουμε την γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ένα έργο προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ και μελετάμε την δυνατότητα επέκτασης του Οδοντωτού από τα Καλάβρυτα μέχρι την Αγία Λαύρα», αναφέρει ο κ. Κοτταράς.
Τέλος, ο ΟΣΕ προχωρά στον αποχαρακτηρισμό της παλιάς γραμμής Διακοφτό – Αίγιο ως «ανενεργής», ώστε στη συνέχεια η ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, να μελετήσει την καλύτερη αξιοποίησή της, όπως έγινε και στο Κόρινθος – Κιάτο που παραχωρήθηκε πρόσφατα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Πηγή: metaforespress.gr