V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκπαιδευτικοί και γονείς για να σταματήσουν τα self-test σε καθηγητές και μαθητές

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκπαιδευτικοί και γονείς για να σταματήσουν τα self-test σε καθηγητές και μαθητές
Να «παγώσει» άμεσα, να ανασταλεί και να ακυρωθεί το μέτρο του δωρεάν υποχρεωτικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό (self-test) στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στους μαθητές, ζητούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας τρεις εκπαιδευτικοί, δύο δικηγόροι και ένας ιερέας οι οποίοι είναι κάτοικοι Θεσσαλονίκης και οι περισσότεροι έχουν ανήλικα παιδιά, τα οποία είναι μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με την από 10.4.2021 κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ), οι μαθητές οι οποίοι δεν έχουν υποβληθεί σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο νόσησης και δεν έχουν σχολική κάρτα (αρνητική στην COVID-19) που εκδίδεται από την σχετική πλατφόρμα, δεν γίνονται δεκτοί στα σχολεία, θα λαμβάνουν απουσίες και θα απομακρύνονται από την σχολική μονάδα.

Οι προσφεύγοντες, υποστηρίζουν ότι η υποχρεωτική διαγνωστικοί έλεγχοι δύο φορές την εβδομάδα θίγουν τον πυρήνα των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μαθητών, ενώ παραβιάζουν την διεθνή σύμβαση τoυ Oviedo για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (κυρώθηκε με νόμο από την Ελλάδα το 1998) που ορίζει ότι «επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνο αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεση του, κατόπιν σχετικής ενημέρωσής του».

Παραβιάζει ακόμη τη διεθνή σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού (νόμος 2101/1992), την Ευρωπαϊκή σύμβαση για την άσκηση των δικαιωμάτων των παιδιών (νόμος 2502/1997), όπως και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Είναι όμως και αντίθετη στις επιταγές των άρθρων 4 (ισότητα), 5 (προστασία προσωπικότητας), 21 (προστασία νεότητας και υγείας) και 25 (αρχή αναλογικότητας) του Συντάγματος.

Κατά συνέπεια η προσβαλλόμενη ΚΥΑ είναι αντισυνταγματική και παράνομη καθώς προ του διαγνωστικού τεστ δεν έχει προηγηθεί η συναίνεση του εκπαιδευτικού και του μαθητή, όπως απαιτούν οι διεθνείς συμβάσεις, πολύ περισσότερο όταν με νομοθετική διάταξη επιβάλλονται τα self-test, κ.λπ. και μάλιστα όποιος μαθητής δεν συμμορφωθεί προς την κ.υ.α. απομακρύνεται από το σχολείο.

Ακόμη, επισημαίνουν ότι η υποχρεωτική αυτοδιαγνωστική διαδικασίας από τα ίδια τα παιδιά, παραβιάζει το νόμο 2101/1992 γιατί «συνιστά ανεπίτρεπτη επέμβαση και ως εκ τούτου προσβολή του σώματος των παιδιών» και παράλληλα συνιστά «υποχρεωτική βία προς το παιδί», η οποία είναι τόσο σωματική όσο και ψυχική.

Πλέον των άλλων, η διενέργεια διαγνωστικού τεστ είναι επικίνδυνη, όπως προκύπτει και από το φυλλάδιο «οδηγιών ατομικής χρήσης» και η επικινδυνότητα πολλαπλασιάζεται όταν το τεστ διενεργείται από ανήλικο και ιδίως κάτω των 13 ετών, προσθέτουν οι προσφεύγοντες.

Τέλος, αναφέρουν ότι η απαγόρευση εισόδου των μαθητών στα σχολεία οι οποίοι δεν έχουν υποβληθεί σε τεστ προσβάλει το κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα και την ΕΣΔA, «δικαίωμα της εκπαίδευσης στον πυρήνα του», που είναι η υποχρεωτική εκπαίδευση των νέων.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ