Το έργο είχε προγραμματιστεί από την ΔΕΔΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αφορούσε στην κατασκευή δικτύου με προϋπολογισμό 35 εκ. Ευρώ, με μηδενικά τέλη σύνδεσης σε καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Όπως τονίζει στην ερώτηση του ο Τομεάρχης Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, παρ’ όλο ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τα απαραίτητα έργα με 20 εκ. ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020, κανένα έργο δεν έχει προχωρήσει.
Στο πλαίσιο αυτό ο Αλ. Χαρίτσης επισημαίνει ότι σημαντικές πόλεις όπως η Καλαμάτα, η Σπάρτη, το Ναύπλιο και το Άργος, ακόμα περιμένουν την ένταξή τους στον προγραμματισμό για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φυσικού αερίου, ενώ παράλληλα η ανασφάλεια επιτείνεται από το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών, μοναδικός μέτοχος της ΔΕΔΑ, έχει τεθεί σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με τον νόμο 4643/2019 της ΝΔ που δεν περιλαμβάνει καμία πρόνοια για το ελάχιστο ποσοστό κάλυψης της ελληνικής επικράτειας από δίκτυα φυσικού αερίου.
Ο Αλέξης Χαρίτσης καλεί τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
Είναι σε ισχύ ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ για τις έξι πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
Σε ποιες πόλεις και με ποια χρέωση προγραμματίζεται η ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου μέχρι το 2023;
Πώς θα διασφαλιστεί το κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την περιοχή από την αξιοποίηση των πόρων του ΠΕΠ και ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβει ο ιδιώτης μέτοχος που θα προκύψει στην ΔΕΠΑ Υποδομών για την ανάπτυξη δικτύων σε ενεργειακά αποκλεισμένες περιοχές της χώρας και ειδικά της Πελοποννήσου;
ANAΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΧΑΡΙΤΣΗ
Αθήνα, 22 Ιουνίου 2021
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: « Σε καθεστώς αποκλεισμού από την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου η Περιφέρεια Πελοποννήσου»
H επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στις πόλεις Κόρινθος, Άργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, Καλαμάτα και Σπάρτη είχε προγραμματιστεί από την ΔΕΔΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αφορούσε στην κατασκευή δικτύου με προϋπολογισμό 35 εκ. Ευρώ και με μηδενικά τέλη σύνδεσης, προσφέροντας στους καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.
Παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης της ΝΔ για τον ρόλο του φυσικού αερίου στην μετάβαση προς καθαρότερες μορφές ενέργειας και την άρση της ενεργειακής φτώχειας, η Πελοπόννησος φαίνεται ότι παραμένει σε καθεστώς αποκλεισμού. Παρότι επίσης η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τα απαραίτητα έργα με 20 εκ. ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο είναι και το τελευταίο που προβλέπει επιλεξιμότητα δαπανών για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου, κανένα έργο δεν έχει προχωρήσει. Ως τώρα, άδειες διανομής φυσικού αερίου έχουν χορηγηθεί από την ΡΑΕ σε ιδιωτική εταιρεία για μόλις τρεις πόλεις (Κόρινθος, Τρίπολη και Μεγαλόπολη).
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Είναι σε ισχύ ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ για τις έξι πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σε ποιες πόλεις και με ποια χρέωση προγραμματίζεται η ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου μέχρι το 2023;
Πώς θα διασφαλιστεί το κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την περιοχή από την αξιοποίηση των πόρων του ΠΕΠ και ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβει ο ιδιώτης μέτοχος που θα προκύψει στην ΔΕΠΑ Υποδομών για την ανάπτυξη δικτύων σε ενεργειακά αποκλεισμένες περιοχές της χώρας και ειδικά της Πελοποννήσου;
Ο ερωτών Βουλευτής
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Όπως τονίζει στην ερώτηση του ο Τομεάρχης Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, παρ’ όλο ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τα απαραίτητα έργα με 20 εκ. ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020, κανένα έργο δεν έχει προχωρήσει.
Στο πλαίσιο αυτό ο Αλ. Χαρίτσης επισημαίνει ότι σημαντικές πόλεις όπως η Καλαμάτα, η Σπάρτη, το Ναύπλιο και το Άργος, ακόμα περιμένουν την ένταξή τους στον προγραμματισμό για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φυσικού αερίου, ενώ παράλληλα η ανασφάλεια επιτείνεται από το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών, μοναδικός μέτοχος της ΔΕΔΑ, έχει τεθεί σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με τον νόμο 4643/2019 της ΝΔ που δεν περιλαμβάνει καμία πρόνοια για το ελάχιστο ποσοστό κάλυψης της ελληνικής επικράτειας από δίκτυα φυσικού αερίου.
Ο Αλέξης Χαρίτσης καλεί τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
Είναι σε ισχύ ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ για τις έξι πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
Σε ποιες πόλεις και με ποια χρέωση προγραμματίζεται η ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου μέχρι το 2023;
Πώς θα διασφαλιστεί το κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την περιοχή από την αξιοποίηση των πόρων του ΠΕΠ και ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβει ο ιδιώτης μέτοχος που θα προκύψει στην ΔΕΠΑ Υποδομών για την ανάπτυξη δικτύων σε ενεργειακά αποκλεισμένες περιοχές της χώρας και ειδικά της Πελοποννήσου;
ANAΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΧΑΡΙΤΣΗ
Αθήνα, 22 Ιουνίου 2021
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: « Σε καθεστώς αποκλεισμού από την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου η Περιφέρεια Πελοποννήσου»
H επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στις πόλεις Κόρινθος, Άργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, Καλαμάτα και Σπάρτη είχε προγραμματιστεί από την ΔΕΔΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αφορούσε στην κατασκευή δικτύου με προϋπολογισμό 35 εκ. Ευρώ και με μηδενικά τέλη σύνδεσης, προσφέροντας στους καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.
Παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης της ΝΔ για τον ρόλο του φυσικού αερίου στην μετάβαση προς καθαρότερες μορφές ενέργειας και την άρση της ενεργειακής φτώχειας, η Πελοπόννησος φαίνεται ότι παραμένει σε καθεστώς αποκλεισμού. Παρότι επίσης η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τα απαραίτητα έργα με 20 εκ. ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο είναι και το τελευταίο που προβλέπει επιλεξιμότητα δαπανών για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου, κανένα έργο δεν έχει προχωρήσει. Ως τώρα, άδειες διανομής φυσικού αερίου έχουν χορηγηθεί από την ΡΑΕ σε ιδιωτική εταιρεία για μόλις τρεις πόλεις (Κόρινθος, Τρίπολη και Μεγαλόπολη).
Αυτό σημαίνει ότι σημαντικές πόλεις της Περιφέρειας, όπως η Καλαμάτα, το Άργος, η Σπάρτη και το Ναύπλιο ακόμα περιμένουν την ένταξή τους σε έναν συνεκτικό προγραμματισμό για την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών φυσικού αερίου. Την ίδια στιγμή, ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ είναι παγωμένος όπως και η αξιοποίηση των πόρων του ΠΕΠ. Παράλληλα η ανασφάλεια σχετικά με την έλευση του φυσικού αερίου σε σημαντικές πόλεις της Πελοποννήσου επιτείνεται από το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών, μοναδικός μέτοχος της ΔΕΔΑ, έχει τεθεί σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με τον νόμο 4643/20219 που δεν περιλαμβάνει καμία πρόνοια για το ελάχιστο ποσοστό κάλυψης της ελληνικής επικράτειας από δίκτυα φυσικού αερίου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Είναι σε ισχύ ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ για τις έξι πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σε ποιες πόλεις και με ποια χρέωση προγραμματίζεται η ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου μέχρι το 2023;
Πώς θα διασφαλιστεί το κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την περιοχή από την αξιοποίηση των πόρων του ΠΕΠ και ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβει ο ιδιώτης μέτοχος που θα προκύψει στην ΔΕΠΑ Υποδομών για την ανάπτυξη δικτύων σε ενεργειακά αποκλεισμένες περιοχές της χώρας και ειδικά της Πελοποννήσου;
Ο ερωτών Βουλευτής
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)