Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσιογραφικές πληροφορίες, το Υπουργείο Παιδείας, διά του Γενικού Γραμματέα του, Αλέξανδρου Κόπτη, προανήγγειλε γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων για να προκύψει πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά, ώστε να καλύψει με όποιον πρόχειρο και οδυνηρό τρόπο τα κενά που έχουν προκύψει από τις μαζικές φετινές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών.
Πρακτικά και ουσιαστικά αυτό σημαίνει :
· «στρίμωγμα» 25 μαθητών κατά τμήμα, χωρίς ουσιαστικά το Υπουργείο να ενδιαφέρεται για τις αναγκαίες, λόγω της πανδημίας συνθήκες υγιεινής και για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και γονέων, χιλιόμετρα μακριά από τις περιοχές κατοικίας τους
· κλείσιμο κάποιων σχολείων, με τις όποιες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις μπορεί αυτό να επιφέρει ,κλπ.
Όλα αυτά συμβαίνουν αυτή τη δύσκολη, για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα συγκυρία, με τους εκπαιδευτικούς να δίνουν καθημερινά τη μάχη, κάτω από αντίξοες συνθήκες, να σταθούν κοντά στους μαθητές και τις οικογένειές τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις ψυχολογικές επιπτώσεις από το κλείσιμο σχολείων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, την τηλεκπαίδευση με τα προβλήματά της, κλπ.
Η Παιδεία χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών και όχι συρρίκνωση των ήδη υπαρχουσών.
Η Πολιτεία θα πρέπει να στηρίζει έμπρακτα και να παρέχει σε όλους το αγαθό της Δημόσιας Παιδείας και όχι να επικεντρώνει τις πολιτικές της επιλογές στους «έχοντες και κατέχοντες».