ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

Γκιόλας: Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την τοπική αυτοδιοίκηση μας γυρίζει στα χρόνια των μαυρογιαλούρων

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 12:10:00 μ.μ. | |
Γκιόλας: Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης  για την τοπική αυτοδιοίκηση μας γυρίζει στα χρόνια των μαυρογιαλούρων
Εξαιρετικά αιχμηρός ήταν ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας στην ομιλία του για το Νομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση η Κυβέρνηση για την Τοπική Αυτοδιοίκηση χαρακτηρίζοντάς το σαν προαγωγό της καμαρίλας, του νεποτισμού, της αδιαφάνειας, της έλλειψης λογοδοσίας, των απ’ευθείας αναθέσεων και της ευνοιοκρατίας.

Κατηγόρησε τον εμπνευστή Μ. Βορίδη ότι είναι ο εκθεμελιωτής των αρχών της εγγύτητας, της αμεσότητας και κυρίως της τοπικής Αυτονομίας, που έχουν καθιερωθεί από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Αυτοδιοίκησης και ισχύουν και στη χώρα μας με υπερνομοθετική δύναμη.

Κατέδειξε με πλήθος επιχειρημάτων την ολοφάνερη σκοπιμότητα του Νομοσχεδίου που ουσιαστικά καταργεί το πρωταρχικό κύτταρο της δομής της κοινωνίας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Παρακολουθήστε όλη την ομιλία παρακάτω:

Διαβάστε το κείμενο της ομιλίας εδώ:

NOMOΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Το υπό ψήφιση Ν/Σ με τον …. ουδέτερο τίτλο «Εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών» δεν αποτελεί μια νομοτεχνική κατασκευή, δεν είναι ένα σύνολο κανόνων που ατύχησε σε ορισμένες συλλήψεις και ρυθμίσεις.

Είναι μία χάρτα του παλαιοκομματικού και νεοσυντηρητικού παραγοντισμού στο χώρο της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Είναι ο ιχνηλάτης και προαγωγός της καμαρίλας, του νεποτισμού, της αδιαφάνειας, της έλλειψης λογοδοσίας, των απ’ευθείας αναθέσεων και της ευνοιοκρατίας.

Είναι ο αρνητής της δημοκρατικής λειτουργίας του θεσμού, της απαρέσκειας των δημοκρατικών συνεργασιών, του πλουραλισμού, της σύγκλισης και της σύνθεσης των απόψεων. Ο ανατροπέας της δράσης των ενεργών πολιτών και των γνήσιων και ακηδεμόνευτων αυτοδιοικητικών κινήσεων.

Είναι τελικά, ο νεκροπομπός της Δημοκρατίας και ο εκθεμελιωτής των αρχών της εγγύτητας, της αμεσότητας και κυρίως της τοπικής Αυτονομίας, που έχουν καθιερωθεί από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Αυτοδιοίκησης και ισχύουν και στη χώρα μας με υπερνομοθετική δύναμη», και που αποτελεί κατευθυντήρια αρχή-οδηγία υπέρ των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων με έμφαση στα συλλογικά αντιπροσωπευτικά όργανα και όχι στον εκάστοτε δήμαρχο ή περιφερειάρχη, στην αντιπροσωπευτικότητα και την όσο το δυνατόν ευρύτερη περιφερειακή οργάνωση και λειτουργία του κράτους, και όχι στον συγκεντρωτισμό και υδροκεφαλισμό των θεσμών του.

Πρόκειται περί ενός νόθου αντιδημοκρατικού και αντισυνταγματικού εκλογικού συστήματος που παραβιάζει ωμά την ισοδυναμία της ψήφου των πολιτών.

Είναι πάμπολλες οι διατάξεις του Ν/Σ που προδίδουν το αντιδημοκρατικό πνεύμα που τις διατρέχει από αρχής μέχρι τέλους καθιστώντας το ένα εκτρωματικό κατασκεύασμα, που ξεδιάντροπα επαναθεμελιώνει τις υπερεξουσίες ενός εξουσιαστικού δημαρχοκεντρικού συστήματος που επιθυμεί να καταπνίξει το οξυγόνο από το πρωταρχικό κύτταρο της δομής της κοινωνίας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

1. Ο παραλογισμός και η δρομαία επιστροφή στο συντηρητικό παρελθόν είναι η θέσπιση του ποσοστού του 43% συν 1 που θεωρείται ικανή για την εξασφάλιση απευθείας εκλογή Δημάρχου ή Περιφερειάρχη. Η διάταξη αυτή παραβιάζει ευθέως την αρχή της ισοδυναμίας της ψήφου. Αποστερεί από τους πολίτες να επιλέξουν ως Δήμαρχο τον επικεφαλής της παράταξης εκείνης που στην δεύτερη Κυριακή θα έχει λάβει την έγκριση του πλειοψηφικού ποσοστού του 50% +1, σύστημα που πλέον έχει καθιερωθεί επί σειρά ετών και έχει γίνει αποδεκτό από τους πολίτες.

2. Ο επιτυχών συνδυασμός προικοδοτείται με τα θηριώδη ποσοστά των 3/5 των μελών του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου. Με τη θέσπιση αυτή η νόθευση της βούλησης των πολιτών, με την ξεδιάντροπη περιφρόνηση στην αρχή της ίσης αξίας της ψήφου, εκτοξεύεται σε καινοφανή και απαράδεκτα για τη σύγχρονη εποχή πλαίσια σφετερισμού της εξουσίας από παράγοντες και σχήματα, που ενώ έχουν περιορισμένη απήχηση στο εκλογικό σώμα, θα φθάσουν να διαχειρίζονται απολυταρχικά και άνευ ουσιώδους αντιλόγου τις τύχες του λαού με απόλυτη εξουσία και υπερμεγέθη πλειοψηφία του 60% των μελών του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου.

Μπορείτε να μας πείτε κύριοι της κυβέρνησης σε ποιο ευρωπαϊκό κράτος υπάρχει ανάλογο ή παρόμοιο με το δικό σας εκλογικό σύστημα; ΄Εχετε το θάρρος και την παρρησία να πληροφορήσετε το κοινοβούλιο και τον ελληνικό λαό με ποιο εκλογικό σύστημα πορεύονται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες μετά το 1950 μέχρι και σήμερα για την ανάδειξη δημάρχων και περιφερειαρχών; Είναι αλήθεια ή όχι ότι σε όλες τις περιφέρειες όλων των χωρών της ευρώπης ισχύει η απλή αναλογική, με έμμεση μάλιστα εκλογή δημάρχων και περιφερειαρχών από αντίστοιχα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια; Πέτυχαν πρόοδο και ευημερία ή όχι οι δήμοι και οι περιφέρειες σε όλες αυτές τις χώρες, και έχουν καταστεί ή όχι κατά κυριολεξία τοπικές κυβερνήσεις, προσφέροντας ευημερία και ασφάλεια στους πολίτες τους; Πείτε στον ελληνικό λαό εσείς με το εκλογικό σύστημα που προτείνει το ν/σ ποιο είναι το πρότυπό σας; Προς τα πού απευθύνεται το βλέμμα, τη σκέψη και το ενδιαφέρον σας; Είστε «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΗ» αλλά κάρτ, και σε κάθε περίπτωση στο θέμα των θεσμικών σας επιλογών μόνο Ευρώπη και Ευρωπαίοι δεν είστε, είστε ό,τι πιο αναχρονιστικό, ό,τι πιο πελατειακό και οπισθοδρομικό, είστε ακριβώς αυτό που οδήγησε τη χώρα στην χρεοκοπία, την αφερεγγυότητα και την αναξιοπιστία, και γι αυτό έχετε την αποκλειστική ευθύνη. Και το αποδεικνύετε με το ν/σ σας.

Θα πρέπει να υπενθυμίσω ότι οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειάρχες δεν μετέχουν στις ψηφοφορίες αλλά εκτελούν τις αποφάσεις των οικείων συμβουλίων. Οι ψηφοφορίες μάλιστα δεν ακολουθούν την θεσπισμένη της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας (ως ψήφο δηλαδή του συνόλου των μελών του κάθε κόμματος), αλλά πάντοτε η απόφαση προκύπτει από την ελεύθερη και προσωπική αυτοτελή ψηφοφορία του κάθε μέλους του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου. Άλλα επί μέρους ύποπτα και αντιδημοκρατικά στοιχεία, από το πλήθος όσων υπεισέρχονται στο Ν/Σ:

3. Η άνευ νοήματος, σκοπού και λογικής επιδίωξης μείωση σε ποσοστό από 10-20% του αριθμού των δημοτικών συμβούλων. Επέρχεται κάποιος εξορθολογισμός ή εκσυγχρονισμός των οργάνων με αυτό τον τρόπο; Γνωρίζετε ότι η μείωση αυτή πανελλαδικά συντελεί στην ελάττωση του απόλυτου αριθμού αυτών κατά 2.000 άτομα; Από την άλλη αυξάνεται κατά 80% ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων. Που το πηγαίνετε λοιπόν; Πιστεύετε ότι η δημοκρατία χρειάζεται τη συμμετοχή περισσότερων υποψηφίων αλλά περιορίζετε τον αριθμό των εκλεγμένων; Δεν υπάρχει εδώ μια ουσιώδης αντίφαση; Όχι κύριοι συνάδελφοι. Ο σκοπός είναι λίγο συγκαλυμμένος αλλά πολύ ύποπτος. Ας έχουν οι εδραιωμένες και εν πολλοίς συναρθρωμένες από γνωστούς και μόνιμους παράγοντες παρατάξεις το δικαίωμα να έχουν μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων, καταπνίγοντας τη δεξαμενή άντλησης υποψηφίων στις μικρότερες παρατάξεις, αλλά μη φορτώνουμε τα συμβούλια με μεγάλο αριθμό μελών, ώστε να πασχίζουν οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειάρχες να πείθουν περισσότερους υποστηρικτές των θέσεών τους.

4. Τα πέντε (5) χρόνια στα οποία αυξάνεται η θητεία των Δημοτικών αρχών φαινομενικά δεν έχουν καμία λογική. Και ο πιο αδαής πολίτης υποψιάζεται ότι όσο περισσότερο χρόνο είσαι στη διακυβέρνηση και δίνεις τροφή στα οικεία ΜΜΕ, δουλειές με οκτάμηνα σε ανέργους, απευθείας αναθέσεις σε ημέτερους και έργα, μελέτες και δουλειές στον περίγυρο, τόσο μεγαλύτερη αποδοχή και δημοφιλία ((ας το πούμε έτσι άδολα και αγνά) αποκτάς!

5. Το περιβόητο πλαφόν του 3% που θα αποκλείσει στην πραγματικότητα ενεργές δημοτικές παρατάξεις και αυτόνομα αυτοδιοικητικά σχήματα γνωρίζετε ότι θα οδηγήσει σε αποκλεισμό 140 δημοτικών σχημάτων και 34 περιφερειακών παρατάξεων από τις συνολικά υπάρχουσες 101; Αυτό βοηθάει τη Δημοκρατία και προωθεί την ενεργή συμμετοχή των πολιτών στα κοινά, ή μήπως αποτελεί κρισάρα για να αποφευχθούν ορισμένες ενοχλητικές και δυσάρεστες φωνές για τους καρεκλοκένταυρους της εξουσίας;

6. Επί λέξει θα αναφέρω και το απολύτως καλπονοθευτικό κατασκεύασμα να αποκτά η παράταξη του Δημάρχου, την απόλυτη πλειοψηφία σε όλα τα Κοινοτικά Συμβούλια, εξοβελίζοντας την κατάταξη που προέκυψε από την κάλπη. Μήπως εντέλει σας περνάει η ιδέα να μην εκλέγονται από τους πολίτες αλλά να τους διορίζει ο δήμαρχος;

7. Και κάτι ακόμα, που δεν εξαντλεί τα πονηρά σχέδιά σας, αλλά πρέπει όμως να καυτηριασθεί δεόντως, αφού αντικρούσθηκε άλλωστε συνολικά σε όλη τη χώρα. Στην αθέμιτη, στρεβλή, παράνομη και αντισυνταγματική σας επιδίωξη να κηδεμονεύσετε ενδυναμώνοντας και αποθεώνοντας την πρωτοκαθεδρία των Δημάρχων, στερήσατε από τα ανεξάρτητα τοπικά αυτοδιοικητικά σχήματα τη δυνατότητα να συμμετέχουν αυτόνομα και αυτοτελώς στις τοπικές κοινότητές τους. Στερείτε έτσι το οξυγόνο, τη ζωή, την ενέργεια, τη διάθεση συμμετοχής και προσφοράς των πολιτών να ενδιαφερθούν και να αναμιχθούν δραστήρια στην προώθηση των ζητημάτων του τόπου τους, των χωριών, των κωμοπόλεων και των πόλεών τους.

Ο λαός μας είναι κατ’ εξοχήν «κοινοτικός», και όμως διαθέτει τους ασθενέστερους κοινοτικούς θεσμούς από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και από τις χώρες του τρίτου κόσμου!! Είμαστε ο λαός που ακόμα και στα πέτρινα χρόνια της ξένης κατοχής χρησιμοποιούσε τη λέξη «Κοινότητες» για να ορίσει ό,τι τον ένωνε. ΄Ενας λαός που διαχρονικά χρησιμοποιεί τη λέξη «Κοινότητα» ορίζοντάς την ως συνύπαρξη για το κοινό καλό. Σήμερα υπάρχουν 6.135 Κοινότητες με 7.300.000 κατοίκους, δηλαδή μιλάμε για 70% του ελληνικού πληθυσμού. Από αυτούς στερείτε το δικαίωμα να ορίζουν τη μοίρα του τόπου τους, τους στερείτε το δικαίωμα αυτοί οι ίδιοι να ορίζουν τους εκπροσώπους τους με ξεχωριστή κάλπη και δικούς τους υποψήφιους. Κάτω τα χέρια από τις Κοινότητες κύριοι, από το πιο υγιές κομμάτι της Αυτοδιοίκησης.

Δεν εμπιστεύεστε τους πολίτες. Τους θέλετε ενεργούμενα και εξαρτώμενα άμοιρους και αμέτοχους. Ενώ από την αρχαιότητα ο μη μετέχων των κοινών χαρακτηριζόταν καταφρονητικά ως «ιδιώτης» και άχρηστος πολίτης.

Θα αποτολμήσω την πρόβλεψη:

Το πελατειακό σύστημα που θεσπίζετε εκτρέφοντας και εξοπλίζοντάς το για να έχετε πειθαρχημένους Δημάρχους και Περιφερειάρχες δεν θα μακροημερεύσει
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ